شهرداری استفاده از مشاعات جدید بلوک 7 را «تنها» تعطیل کرد

شهرداری استفاده از مشاعات جدید بلوک 7 را «تنها» تعطیل کرد

صبح امروز عوامل شهرداری ناحیه 6 با حضور در بلوک 7 فاز دو شهرک اکباتان نسبت به جلوگیری از فرآیند استفاده از مشاعات در این بلوک اقدام نمودند. اقدامی که البته با انتشار فیلمی در فضای مجازی و پیامهای ریز و درشت هیئت مدیره بلوک، به عنوان «تخریب» از آن نام برده شد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، حدود 48 ساعت پیش تماس تلفنی برخی ساکنین بلوک 7 با سامانه 137، شهرداری را در جریان ساخت و ساز جدید صورت گرفته در مشاعات وردی 4 این بلوک قرار داد و پس از آن کار به جایی رسید که ساعتها صحبت شفایی رد و بدل شده به نتیجه نرسیده و در نهایت دربها و دیوارهای شیشه ای استفاده شده در این ورودی پس از ابلاغ 2 مرحله اخطار جمع آوری تخریب شدند.

هیئت مدیره بلوک چه می گوید؟

اعضای هیئت مدیره بلوک 7 در ابتدا به نامه ای اشاره می کردند که در اسفند ماه برای شهرداری ناحیه ارسال و در آن استفاده از فضای مذکور در قالب «سالن اجتماعات و دفتر جدید هیئت مدیره» اطلاع داده شده است اما پس از پیگیری های بیشتر مشخص شد که نامه مذکور به دلیل نبود رسید تحویل یا شماره ثبت دبیرخانه عملا ارسال نشده است.  

در ادامه دست اندرکاران بلوک معتقد بودند که آنها درخواست زمان برای گرفتن مجوز لازم یا جمع آوری استحکامات ایجاد شده، داشته اند و به طور مشخص تا 17 فروردین فرصت خواسته اند که شهرداری موافقت نکرده و از همین روی بیشتر دلخوری آنها بابت عدم ارائه فرصت مورد نظر و اقدام عملی شهرداری برای تعطیلی استفاده از مشاعات مذکور بود.  

پاسخ های شهردار ناحیه 6

رضا علیزمانی شهردار ناحیه 6 در ابتدا با اشاره به اینکه «هیچ درخواست مجوزی برای شهرداری ارسال نشده است» به جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز اشاره کرد و در ادامه افزود: ساخت و ساز صورت گرفته بصورت کاملا غیر قانونی و در ایام تعطیلات و آنهم بصورت شبانه انجام گرفته.»

وی در ادامه و در پاسخ به اینکه آیا امکان تعامل بیشتر با هیئت مدیره بلوک 7 وجود نداشت نیز گفت: «روز قبل از آن در چند نوبت با نمایندگان بلوک و سایر افرادی که در این مورد واسطه شده بودند صحبت کردم و به دفعات برادرانه از آنها درخواست کردم که خودشان درب و دیوارهای نصب شده را جمع آوری کنند. همانجا هم به صراحت گفتم اگر شما جمع نکنید ما خودمان جمع می کنیم.»

زمانی همچنین در مورد ادعای عدم ابلاغ اخطار نیز خاطر نشان کرد: «2 مرحله اخطار کتبی ابلاغ کردیم که گزارش آن توسط نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی تهیه شده است. حتی یک مرتبه در حین نصب مجدد درب در مشاعات اخطار جلوگیری دادیم که متأسفانه توجهی صورت نگرفت.»

شهردار ناحیه 6 در پایان اذعان کرد: «من به یک مسوول تمام تلاش اجتماعی خود را به کار گرفتم که کار توسط خود دست اندرکاران بلوک به انجام برسد. خودم بیش از 3 ساعت در محل حضور داشتم تا کار دوستانه حل و فصل شود و حتی از طریق شورایاری هم برایشان پیام فرستادم که خودشان جمع آوری کنند. اما عزیزان بلوک 7 در مقابل لنگه دربی را که مأموران ما منفصل کرده بودند و حتی با خود به انبار ناحیه هم نیاورده بودند مجدد نصب کردند! ما باید یادمان باشد که فضای مشاعات بلوکها حق الناس است و خدا را خوش نمی آید که به خاطر استفاده عده ای پرونده یک بلوک به کمیسیون های مربوطه ارسال و مالکین برای خرید و فروش واحدهای آپارتمانی خود دچار مشکل شوند.»

ناهماهنگی و خسارت مادی بلوک

در خاتمه ذکر این نکته ضروری است که در شرایط فعلی سیاست برخورد با بهره برداری های غیر مجاز در دستور کار شهرداری ناحیه 6 قرار گرفته و در این مورد عینا همان برخوردی که با مگامال بر سر راه اندازی یک کافی شاپ صورت گرفت حالا با بلوک 7 نیز صورت گرفته است با این تفاوت که مگامالی ها در نهایت توانستند مجوز کار خود را دریافت کنند. فارغ از اینکه سرنوشت مشاعات جدید بلوک 7 چه سرانجامی پیدا خواهد کرد، توجه به خسارت های مادی بلوک که به صورت مستقیم از جیب ساکنین پرداخت خواهد شد نیز مورد بسیار مهمی است. طبعا اگر هماهنگی های بیشتر از طرف هیئت مدیره بلوک در این فقره صورت می گرفت حالا صورت ماجرا به شکل دیگری خود را نشان می داد.   

منتشر شده در دوشنبه 5 فروردين 1398       کد خبر : 8912
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح