«سلفی» یا «پارکور»، بازخوانی سقوط مرگبار یک جوان در اکباتان

«سلفی» یا «پارکور»، بازخوانی سقوط مرگبار یک جوان در اکباتان

یکی از تلخ ترین «شنبه های» ممکن برای شهرک اکباتان در شروع سال جدید، ظهر امروز رقم خورد. اتفاقی که بر روی خروجی برخی خبرگزاری های داخلی هم قرار گرفت و بر اساس آن خبر مرگ جوانی 20 ساله در اثر سقوط از ارتفاع در یکی از بلوکها مخابره شد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، پس از درج خبر مذکور که در آن علت اصلی سقوط، گرفتن «سلفی» اعلام و موضوع به تیتر رسانه های آن طرف آبی و حتی فضای مجازی هم کشیده شد، حالا برخی شواهد و اطلاعات موجود زوایای جدیدی را از این اتفاق تلخ روشن می ساخت که در ادامه با هدف به جریان انداختن فرآیند اطلاع رسانی صحیح، جزئیات خبر درج شده است.

سلفی، پارکور یا هر دو؟

در خبر منتشره گرفتن سلفی علت اصلی سقوط جوان 20 ساله با نام «د» اعلام شده است. این در حالی است که فرد مورد اشاره در حال تمرین ورزش پارکور در محوطه پنجره و پشت بام ورودی خود بوده و البته احتمال اینکه در حین تمرینات مشغول فیلمبرداری هم بوده باشد وجود دارد اما قطعا دلیل اصلی این حادثه گرفتن سلفی نبوده است.

طبق اطلاعات بدست آمده جوان ناکام یکی از ورزشکاران شناخته شده این رشته ورزشی در اکباتان بوده و سابقه تمرینات حرفه ای وی نیز مشخص است.   

واکنش عجیب مدیران بلوکها در عدم تأیید حادثه

تا ساعتی بعد از وقوع حادثه تلخ بیشتر مدیران بلوکها از تأیید وقوع این حادثه در بلوک خود خودداری می کردند و حتی کار به جایی رسید که کانال یکی از بلوکهای فاز 1 در فضای مجازی طی پستی که چند ساعت بعد نوشته شده بود آورد: «این خبر هنوز از طریق هیچیک از هیئت مدیره های شهرک اکباتان تأیید نشده است.»

اما با تمام این تأیید نکردن ها در نهایت مشخص شد که حادثه در یکی از بلوکهای فاز 3 اکباتان رخ داده است.  

گزارش های موجود در صحنه حادثه

پس از بروز این حادثه صحبت هایی در خصوص عدم وجود حالت طبیعی فرد مورد اشاره در هنگام انجام حرکات ورزشی به گوش می رسید که پس از بررسی ها مشخص شد طبق گزارش هایی که نهادهای حاضر در صحنه حادثه بلافاصله تنظیم کرده اند فرد مرحوم در لحظه سقوط هیچ حالت غیر عادی نداشته و طبق تأییدات صورت گرفته این اتفاق تنها به دلیل بی احتیاطی صورت گرفته است.

توجه ویژه به پارکور و حاصل شدن نتیجه معکوس

شهرک اکباتان شاید جزو معدود محدوده های جغرافیایی در سطح شهر تهران باشد که یک فضای روباز کاملا اختصاصی در ضلع شمالی پارک نرگس (جنب اتوبان شیخ فضل ا... نوری) برای ورزش پارکور در آن تعبیه شده است که قاعدتا می باید تمرینات حرفه ای علاقمندان این ورزش بالاخص اکباتانی ها در همان فضا به انجام برسد. اما این پرسش که چرا بستر مناسب برای حضور همه علاقمندان این رشته جدید در محل تمرین مذکور ایجاد نشده و یا بهره برداری از آن آنطور که باید نیست را باید مدیران مربوطه پاسخ بدهند؟   

منتشر شده در دوشنبه 12 فروردين 1398       کد خبر : 8916
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح