پیشرفت فیزیکی پروژه مگامال در سال 97 اعلام شد

پیشرفت فیزیکی پروژه مگامال در سال 97 اعلام شد

روز گذشته آمار مرتبط با پیشرفت فیزیکی پروژه مگامال شهرک اکباتان در سال 97 اعلام شد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، 14 سالی می شود که پروژه مگامال در حال اجرا می باشد و قطعا دیگر درخواست ارائه چشم اندازی که نشان دهد این پروژه در چه مرحله ای قرار دارد یا کی می توان به پایان آن امیدوار بود چندان توقع بیجایی محسوب نمی شود.

در این رابطه طی تمام سالهای گذشته هیچگاه گزارش پیشرفت این پروژه در سطح عمومی منتشر نشده است و همیشه این مسئله یعنی «میزان پیشرفت فیزیکی» در مجامع عمومی و به طور اختصاصی برای سهامداران مگامال تشریح شده است که البته عدم مطالبه این موضوع از سوی اکباتانی ها و نمایندگان آنها نیز در شکل گیری این روند بسیار تأثیر گذار بوده است.  

اما به تازگی و با پیگیری های «4 اکباتان» آمار و ارقامی بدست آمده است که از روی آنها می توان تا حدودی به عملکرد شرکت نگین در سال 97 به عنوان مجری پروژه مگامال دست پیدا کرد.

در این زمینه بیان این تذکر لازم و ضروری است که اعداد و آمار ذکر شده به دلیل اینکه به صورت رسمی اعلام نشده اند، قابل تغییر و نقد البته به صورت جزئی می باشند و «4 اکباتان» در رابطه با آنها ادعای صحت حقیقی تام و تمام را ندارد. اما در مقابل تمام تلاش مورد نیاز صورت گرفته است تا خروجی جمع بندی شده از طریق منابع مطمئن و آگاه فراهم شود.          

بر این اساس و طبق اطلاعات بدست آمده تا پایان سال 96 کلا 52 هزار متر مربع از فضاهای قابل بهره بردای مگامال اعم از تجاری، فرهنگی و خدماتی به مرحله افتتاح و دسترسی رسیده بودند که در سال 97 این میزان به 73500 متر مربع افزایش یافته است که افزایش 27 درصدی را شامل می شود. از نظر افراد آگاه مهمترین علتی که باعث ایجاد جهش مورد اشاره در راه اندازی فضاهای قابل بهره برداری شده است، باز شدن قفل پرداخت مطالبات پیمانکاران با استفاده از شیوه «تهاتر» می باشد که کمک بسیاری در پیشبرد فیزیکی پروژه داشته است.  

اما در بحث اماکن تجاری نیز وضعیت تا حدی امیدوار کننده است چون در سال 97 حدود 9 هزار متر مربع بر متراژ فضاهای تجاری مگامال افزوده شده و به همین دلیل می توان نتیجه گرفت که با افزایش رونق کاری مقدمات پیشبرد مراحل ساخت و ساز بیشتر مگامال نیز فراهم شود.

تعهدات شرکت نگین نسبت به خریداران نیز یکی دیگر از مواردی است که می تواند مورد توجه جدی واقع شود چون تا پایان سال 96 تنها 27 درصد از تعهدات صورت گرفته نسبت به خریداران به انجام رسیده بود. به عبارت دیگر تا پایان سال 96 از هر 100 مغازه خریداری شده تنها 27 مغازه به صورت کامل به خریداران آن تحویل شده بود و این رقم در پایان سال 97 به حدود 87 درصد رسیده و به این ترتیب مشخص است که از هر 100 خریدار در سال گذشته تنها 13 نفر هنوز نتوانسته اند واحد تجاری خود را تحویل بگیرند که این آمار در جای خود و با نگاه «پایان پذیری» مگامال روندی مثبت به حساب می آید.

اما در پایان جا دارد که در خصوص قسمت «روف گاردن» یا «بام سبز» که قرار است در ضلع شمالی مگامال به اجرا برسد هم به نکاتی اشاره شود. بام سبز وعده داده شده که شاید بیش از 10 سال است افتتاح آن مدام مطرح می شود و تاکنون خبری از آن نشده است در سطحی حدود 18 هزار مترمربع برنامه ریزی شده است و اگر زلزله ی آنچنانی در بدنه اجرایی شرکت نگین رخ ندهد و کارهای مربوط به آن دوباره به نقطه شروع بازنگردد، طی ماههای آتی (حدودا 2 یا 3 ماه آینده) اولین نشانه های آن در معرض دید ساکنین قرار خواهد گرفت.

طبق خبرهای بدست آمده این طرح در 2 یا 3 فاز به صورت مرحله ای اجرایی خواهد شد و در حال حاضر نیز نقشه های آن تا حدودی مورد تأیید مدیریت شهری قرار گرفته است. در اینجا شاید بتوان گفت که آرزوی شیرین برداشته شدن دیوارهای فلزی آبی رنگِ طلسم شده در امتداد فاز 2 اکباتان تا حدودی به محقق شدن نزدیک شده است.    

منتشر شده در چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398       کد خبر : 8976
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح