وقتی یک زن در اکباتان به جنگ «اسنپ» می رود!

وقتی یک زن در اکباتان به جنگ «اسنپ» می رود!

خیلی از ما معتقد هستیم که با گسترش فضای مجازی باید غزل خداحافظی یک سری از مشاغل را خواند و اصولا رقابت با کسب و کاری که در بستر اینترنت فعالیت می کند کاری عقلانی محسوب نمی شود.

این تحلیل در کلیت بسیار منطقی به نظر می رسد اما فعلا در همین شهرک اکباتان یک خانم 45 ساله وجود دارد که خلاف این موضوع را ثابت کرده و نشان داده که حتی می شود با «اسنپ» هم مقابله کرد!  

به گزارش سایت خبری اکباتان، «عسل منیری» از سال 1379 تاکسی سرویس پاسارگاد را بصورت مشارکتی در فاز یک اکباتان راه اندازی کرده و از سال 87 هم در فاز 2 و بلوک 19 به فعالیت خود ادامه می دهد آنهم در شرایطی که تعداد آژانس های اتومبیلِ اکباتان طی سالهای اخیر و با توجه به گسترش تاکسی های آنلاین به کمتر از یک سوم رسیده است.

وی در ادامه گوشه هایی از فعالیت کاری خود را بازگو کرده است تاخیلی ساده متوجه شویم که همیشه «الگوهای امیدواری» را نباید در دور دست ها جستجو کرد.  

بانک مشترکین فعال در آژانس

طی سالها فعالیت تاکسی سرویس پاسارگاد یک بانک مشتریان با وسعت 9000 مشترک در اختیار داریم که خوشبختانه در حال حاضر بیش از 2 هزار مشترک فعال برای دریافت خدمات مورد نیاز خود ما را انتخاب می کنند. تعداد راننده های ما هم در حال حاضر 38 نفر هستند که البته تا پیش از مد شدن استفاده از تاکسی های اینترنتی تعداد آنها 110 نفر بود.

حضور اسنپ چگونه مدیریت شد؟

صادقانه باید اعتراف کنم که یک روزهایی در اوایل شکل گرفتن موج استفاده از «اسنپ» و «تپ سی» اشک می ریختم اما اصلا دلم نمی خواست عقب نشینی کنم برای همین به طور جدی وضعیت را مدیریت کردم. از مهمترین کارهایی که در آن مقطع انجام دادم این بود که از یک طرف قیمت سرویس ها را شکستم یا به عبارتی پایین آوردم و از طرف دیگر کمیسیون خودم را هم کاهش دادم تا همکارانم که من آنها را با لفظ «بچه هایم» خطاب می کنم بدانند که من هم بشخصه در کنار آنها هستم.

طی تقریبا 8 ماه مقاومت توانستم وضعیت را به یک ثبات اولیه برسانم و دیگر مطمئن بودم که بر مشکلات موجود غلبه خواهم کرد. در همان مقطع به همکارانم می گفتم که بمانید و میدان را خالی نکنید اما متأسفانه بسیاری از آژانس های اکباتان تعطیل شدند و حالا کار به جایی رسیده که از حدود 70 موسسه تاکسی سرویس در اکباتان تنها کمی بیش از 20 عدد باقی مانده است.

12 سال است از تهران خارج نشده ام

در رابطه با کاری که انجام می دهم باید بگویم که عاشق شغلم هستم و در شرایطی که بسیاری از همکاران من را تا مرز اتحادیه و پلمب شدن دفتر این تاکسی سرویس کشانده اند اما همچنان نمی توانم ذره ای برای مجموعه ام کم بگذارم. شاید باورش سخت باشد که 12 سال است از تهران حتی تا محدوده کرج هم پایم را بیرون نگذاشته ام و اکنون که با شما صحبت می کنم چندین شب است که منزل هم نرفته ام و شبانه روز در اینجا حضور دارم. همیشه به این موضوع فکر می کنم که باید کارم را به هر قیمتی حفظ کنم.  

داخل ماشین ها را «بو» می کنم!

به نظر من همکاری با آقایان به مراتب راحت تر از همکاری با خانمها می باشد چون مردها وقتی با یک خانم کار می کنند تمام سعی و تلاش خود را به خرج می دهند تا بهترین عملکردشان را نمایش دهند و بیشتر دیده شوند اما متأسفانه خانمها در چنین موقعیت هایی بیشتر حسادت می کنند. چند سال پیش از وجود چند همکار خانم [راننده] در کارم بهره بردم اما اتفاقاتی رخ داد که دیگر تصمیم ندارم این تجربه را تکرام کنم و همیشه از همکاران آقا استفاده می کنم.

البته در مورد آقایان هم فکر نکنید که ساده می گیرم. نه اصلا اینطور نیست، چون هفته ای یکبار تمام ماشینها را بازدید می کنم و حتی داخل ماشینها را هم «بو» می کنم تا مشتریان ما خدای نکرده اذیت نشوند.

وضعیت کسب و کار امروز

در مورد وضعیت کسب و کارم باید بگویم که خدا را شکر توانستم هجوم اسنپ را در محدوده ی فعالیتم کنترل کنم. در شرایط فعلی با لطف خدا زیر 250 زنگ در روز نداریم و همین امروز که با شما صحبت می کنم 47 مورد کنسلی داده ام چون ماشین نداشتم که سرویس بدهم. البته برخی اوقات هم مشتریان وفاداری دارم که بیش از 45 دقیقه منتظر می مانند تا برایشان ماشین بفرستم که از همین جا از همه آنها تشکر می کنم. 

منتشر شده در شنبه 14 ارديبهشت 1398       کد خبر : 9011
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح