معادلات انتخابات شورایاری در شهرک اکباتان

معادلات انتخابات شورایاری در شهرک اکباتان

با نزدیک شدن به زمان پنجمین دوره انتخابات شورایاری های محلات برنامه ریزی ها در بسیاری نقاط شهر تهران برای ورود کاندیداها در حال شکل گرفتن است و قطعا در این میان شهرک اکباتان نیز از قافله عقب نمانده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، انتخابات شورایاری پیش رو شاید در بسیاری محلات شهر تهران آنچنان شور و هیاهویی ایجاد نکند اما قطعا این مسئله در مورد شهرک اکباتان صدق نمی کند و از همین الان نشانه هایی وجود دارند که به راحتی می توان حدس زد آمار مشارکت چه در بعد کاندیداتوری و چه رأی دهندگان نسبت به دوره پیشین بالاتر است.

آنهایی که از تیم فعلی نمی آیند

از مهمترین مواردی که در فاصله کمی بیش از یک ماه تا موعد برگزاری ماراتن محله ای مورد اشاره به روشنی قابل رویت است و باید مورد توجه کاملا جدی واقع شود عدم حضور حداقل 3 عضو شورایاری فعلی اکباتان در انتخابات آینده می باشد که بر همین اساس سعید رهنما نفر اول منتخبین دوره پیشین از حدود یکسال پیش اعلام کرده است که در این دوره از محل سکونت خود یعنی شهرک آزادی کاندیدا خواهد شد و 2 عضو دیگر که به دلیل عدم تمایلشان بهتر است نامی از آنها برده نشود چندان رغبتی برای کاندیداتوری مجدد ندارند.

شاید این مسئله چندان مهم به نظر نرسد اما بی تردید می توان از آن نتیجه گرفت که بستر برای نقش آفرینی «بازیگران جدید» در عرصه داخلی اکباتان مهیا شده و با توجه به نقدهای جدی موجود به عملکرد مدیران بومی فعلی، فضا کاملا به سمت تحول و نوگرایی گرایش خواهد داشت و از همین روی «بخشی» از مطالبات محله ای نیز در قامت افراد تازه متجلی خواهد شد.

شاید مرکزی ها در زمین شورایاری توپ بزنند!

البته در این میان طبعا همه افراد چندان اعتقادی به توجه کافی به نشانه ها ندارند و همچنان خود را در معرض توجه قلمداد می کنند که بر همین اساس نگرش برخی دیگر از اعضای فعلی شورایاری اکباتان که در طی 3 سال گذشته مسوولیت اجرایی شورایاری اکباتان را در اختیار داشته اند در این دسته قرار می گیرد. این افراد خود را همچنان مورد اقبال عمومی مردم می پندارند و برای عرضه مدلی جدید از مطالبه گری یاران جدیدی را به تیم خود اضافه کرده اند. در همین رابطه اگر به یکباره شاهد حضور برخی اعضای هیئت مدیره مرکزی در ائتلافهای انتخاباتی شورایاری اکباتان بودید چندان تعجب نکنید!  

در کنار این تمهیدات آرایش «مسوولیت سپاری» از طرف این افراد در سرای محله اکباتان آنهم در طی یکسال گذشته به سمتی پیش رفته است که بتوان در وقت نیاز از پتانسیل و امکانات برخی بلوکهای شمالی فاز 2 در جهت رأی آوری استفاده شود که البته باید منتظر ماند و دید که در نهایت چقدر این سناریوها به مرحله عمل می رسند.          

تلاش سخت برای ایجاد ائتلاف های تازه

ائتلاف مهندسان اکباتان، مدیران، وکلا و حتی هیئت های مذهبی عناوینی هستند که در حال حاضر جلسات پراکنده ای را برگزار می کنند و احتمالا در آینده از آنها بیشتر خواهید شنید. از سوی دیگر نفراتی هم وجود دارند که شاید وابستگی آنچنانی به مجموعه یا تشکل خاصی نداشته باشند اما در قالب فردی سخت در تدارک دور هم جمع کردن نفرات همسو برای تشکیل یک گروه انتخاباتی هستند تا شاید بتوانند راهی به صندلی های نه چندان مرغوب جلسات شورایاری پیدا کنند.

انگیزه تلاشهای تمام گروههای ذکر شده قابل درک است اما تصمیمی که روز گذشته شورای شهر تهران بر سر تعداد اعضای شورایاری آینده محلات گرفته است قطعا در مسیر حرکت آنها حکم سرعت گیر را ایفا خواهد کرد. مصوبه دیروز شورای شهر تهران حاکی از افزایش تعداد شورایاران از 7 به 9 نفر می باشد و بدین ترتیب دیگر گروههای انتخاباتی به راحتی گذشته شکل نخواهند گرفت.

معمای داستان کجا قرار دارد؟

اگر در دوره قبلی انتخابات شورایاری ها در اکباتان جواب معماها از دل اتاق های به اصطلاح فکر بیرون می آمد، در این مقطع جواب پرسش های سخت از دل تصمیمات افرادی بیرون می آید که در طول 4 سال گذشته فراز و فرودهای متفاوتی را سپری کرده اند و در بزنگاههای خاص تصمیم گیری های بسیار متفاوتی از خود نشان داده اند تا در گروه «بقیه» قرار نگیرند و یا خود را وامدار «پدرخوانده ها» معرفی نکنند.    

این افراد که تعداد آنها بسیار محدود است به سبب حضور همیشگی در وسط معرکه مشکلات پشتوانه قابل توجهی از لایه های جمعیتی اکباتان را به همراه دارند اما هنوز تصمیم به عیان سازی منویات ذهنی خود نگرفته اند که دلیل آن نیز انجام آخرین رایزنی ها برای بررسی امکان حضور کاملا متفاوت و یا عدم حضور قطعی می باشد.  

در شرایط فعلی تنها باید منتظر ماند و دید که به همان راحتی که کلید واژه «ژن خوب» در اکباتان طرح و بسط داده می شود، تصمیم سازی های مهم نیز فرصت اجرا پیدا می کنند؟ یا همان روشهای پوپولیست گونه با سس یا چاشنی تکراری «پیگری مطالبات مردمی» کار را پیش می برند!

منتشر شده در چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398       کد خبر : 9041
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح