شورایار اکباتانی: مدیران شهرداری به ما می گویند شما چه کاره اید!

شورایار اکباتانی: مدیران شهرداری به ما می گویند شما چه کاره اید!

عملکرد شهرداری چه در قیاس ناحیه ای و چه منطقه ای صدای اکباتانی ها را درآورده و در تازه ترین مورد هوشنگ هموطن شورایار شهرک اکباتان می گوید: «مدیران منطقه 5 به صراحت به ما می گویند به شما ارتباطی ندارد!»

به گزارش سایت خبری اکباتان، هوشنگ هموطن ضمن بیان مطلب فوق در مورد وضعیت فعلی فضای اکباتان پاسخ داد: در یک کلام خراب. من این موضوع را بارها به مدیران شهرداری اطلاع دادم که به هیچوجه وضعیت فضای سبز ناحیه 6 مساعد نیست و حتی از آقای «سیف» نام بردم که ایشان توانایی لازم را برای نگهداشت فضای سبز محدوده ما ندارد. متأسفانه آنقدر به هشدارهای ما بی توجهی صورت گرفت که قسمتی از فضای سبز عمومی در اکباتان و بیمه دچار اخلال شده است و به همین منظور به مدت یک هفته مدیر سابق فضای سبز ناحیه خانم حقگو را برگرداندند تا یک خورده اوضاع را مرتب کند و پس از آن مجدد کار به شخص دیگری واگذار شده که شنیده ام ایشان نیز چندان تجربه ای در این زمینه ندارند.

هموطن در مورد علل بوجود آمدن مشکل برای فضای سبز ناحیه 6 نیز گفت: علت اصلی بوجود آمدن وضعیت موجود آقایان «علی بخشی» و «اسماعیلی» در شهرداری منطقه 5 هستند که هیچ توجهی به صحبتهایی که قبل از عید و در مراجعه حضوری با آنها داشتیم نکرده و حتی از اختصاص درخت برای پروژه کمربند سبز نیز امتناع می کنند و می گویند شما «چه کاره اید که به شما درخت بدهیم!»

وی در خصوص علت و تعداد نهال درخواستی نیز افزود: من در نامه ای که تصویر آن را در اختیار شما قرار خواهم داد 2500 اصله درخت درخواست کرده بودم که برای کاشت در شهرک اکباتان و بلوکها مورد استفاده قرار گیرد که متأسفانه آقای اسماعیلی تنها با واگذاری 69 اصله درخت موافقت کردند که من اصلا نرفتم آنها را تحویل بگیرم و با کمک دوستانم آقایان مهندس حقانی و مختاری که جا دارد از آنها تشکر کنم 500 اصله نهال فراهم کردیم که البته 100 اصله آن بصورت دستوری از خود شهردار تأمین شد و به این ترتیب کار درختکاری در اکباتان را در اسفند سال گذشته انجام دادیم.

شورایار اکباتان در ادامه و در خصوص برخی انتصابات در شهرداری ناحیه 6 نیز گفت: در مورد انتصابات صورت گرفته ما هر سوالی که می کنیم افرادی مانند آقای «علی بخشی» به ما می گویند به شما ارتباطی ندارد. من نمی دانم اگر به ما ارتباطی ندارد چرا مردم به ما رأی داده اند و ما را به عنوان شورایار انتخاب کرده اند؟ آیا غیر از این است که وظیفه ما انتقال مشکلات موجود در سطح محله به شهرداری و وظیفه آنها را رفع این مشکلات است؟! در حال حاضر 3 ماه است که از شهردار منطقه 5 آقای خسرو آبادی درخواست وقت ملاقات کرده ام تا مشکلات را مستقیما با ایشان درمیان بگذارم که متأسفانه تا به امروز حتی به واسطه تلاشهای آقای طهماسبی مدیر سابق روابط عمومی منطقه این امر امکان پذیر نشده است.

هموطن در خصوص نوع عملکرد شهردار منطقه 5 نیز خاطر نشان کرد: متأسفانه شهردار فعلی منطقه 5 از روابط عمومی خوبی برخوردار نیست. در زمان شهردار سابق یعنی آقای مهندس اسدی و آقای مهندس شرفی قائم مقام وی ما حتی شبانه مشکلات را از آنها پیگیری می کردیم که همین جا لازم است از این دو عزیز هم تشکر و قدردانی داشته باشم اما حالا این روند وجود ندارد و واقعا نمی دانیم که مشکلات را چگونه باید به اطلاع مسوولین رده بالا برسانیم.

وی در خصوص سایر مشکلات موجود در اکباتان نیز گفت: کار ما از مشکلات گذشته است و هر کسی را از هر جایی که می خواهند می آورند و در اکباتان آزمایش می کنند برای مسوولیتهای دیگر. چند ماهی است که تغییر افراد باتجربه و کاربلد در شهرداری ناحیه 6 آغاز شده و افراد جدید نه تجربه کافی دارند و نه شناخت آنچنانی از مختصات محیطی اکباتان که طبیعتا یک مدت زمانی طول می کشد تا آنها شناخت لازم را بدست بیاورند که متأسفانه در همین مدت زمان مشکلات ما مثل فضای سبز فعلی به وضعیت حاد و نگران کننده تغییر پیدا می کند. البته خود من هم می دانم که ما حق دخالت در عزل و نصب های شهرداری را نداریم اما توقع داریم افراد با تجربه در محدوده ما بکارگیری شود تا مشکلات ما برطرف شود نه اینکه کار به جایی برسد که از روی اجبار و برای یک تنها یک هفته مسوول سابق فضای سبز ناحیه را برگردانند تا دستی به سر و گوش اوضاع بکشد و مجدد به مسوولیت اصلی خود بازگردد. می ترسم در آینده ای نزدیک مجبور شوند شهردار سابق را هم مجدد بازگردانند!

من در پایان باید از زحمات و محبت های آقایان طهماسبی، عربلو، اسدی (معاونت ترافیک منطقه 5) در شهرداری منطقه 5 تشکر داشته باشم و همچنین آقایان ویسی نژاد و شمسایی در شهرداری ناحیه 6 که تلاش خود را برای رسیدگی به مشکلات انجام می دهند. در اینجا و به عنوان خاتمه باید بگویم که اصول مدیریتی به صراحت عنوان می کند که وقتی یک فرد جوان در جایی بکار گیری می شود باید یک فرد باتجربه هم در کنارش باشد تا از باب مدیریت ایشان هزینه هایی به مردم و اموال عمومی تحمیل نشود. ما تنها توقعمان از شهرداری رفع مشکلات مردم است و نیاز به تعریف و تمجید هیچکس نداریم و البته برای خوشنودی مدیران بالادستی هم واقعیت ها را وارونه جلوه نمی دهیم.

منتشر شده در دوشنبه 30 ارديبهشت 1398       کد خبر : 9056
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح