خبر رئیس پلیس راهور منطقه 5 از کاهش آمار تصادفات محدوده

خبر رئیس پلیس راهور منطقه 5 از کاهش آمار تصادفات محدوده

تعامل بین دستگاهی و توجه ویژه به تامین امنیت سفرشهروندان، موجب کسب رتبه برتر کاهش تصادفات راهنمایی ورانندگی در منطقه 5 پایتخت بین مناطق 22 گانه در سال 97 شد.

به گزارش سایت خبری اکباتان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 5 ،علی همه خانی رئیس پلیس راهور منطقه به تشریح آمار و کسب رتبه برتر کاهش سوانح و تلفات جانی سال 97 در معابر و شریان های بزرگراهی منطقه پرداخت.

 کاهش آمار چشمگیر تصادفات سال 97 در منطقه 5

سرهنگ علی همه خانی به استناد آمار مقایسه ای تصادفات سال 1396 و 1397  گفت: با نگاهی به عوامل موثر ایجاد وقوع تصادفات رانندگی و بررسی آمار منجر به جرح و فوت در منطقه 5، درسال گذشته نسبت به سال 1396 در بخش تصادفات جرحی، کاهش 40 درصدی حوادث را شاهد بودیم. 

وی به آمار 48 درصدی  تصادفات فوتی در صحنه اشاره کرد و افزود: کاهش آمار تصادفات وفوت پس از ارجاع به پزشکی قانونی  36 درصد و همچنین تصادفات ناشی از نواقص هندسی راه، کاهش 74 درصدی را نشان می دهد.

همه خانی  گفت: مرگ و میر و تصادفات ناشی از نواقص هندسی  کاهش 74 درصدی، نشان از تعامل بسیار مطلوب معاونت حمل ونقل وترافیک منطقه 5 با پلیس راهور دارد . به طور مثال  اصلاح هندسی بزرگراه ستاری شمال به جنوب دور برگردان بلوار فردوس که توسط معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری منطقه 5 انجام شد، در روند نزولی آمار تصادفات بسیار تاثیر گذار بود.

اقدامات شاخص ترافیکی منطقه 5

در این زمینه با اقدامات و کنترل ترافیکی که توسط معاونت حمل ونقل وترافیک منطقه انجام شده و با استفاده از فناوری های نوین نظیر نصب دوربین هوشمند کنترل ترافیک درمعابر پر تردد، ایمن سازی نقاط حادثه خیز با ایجاد سرعتکاه و خط کشی، انسداد تقاطع، احداث دور برگردان، نصب پل مکانیزه  و اصلاح هندسی، عوامل پر خطر برای تردد خودروها و عابرین پیاده به حداقل رسیده و شاهد کاهش چشمگیر میزان تصادفات سال 97 نسبت به سال 96 در منطقه بوده ایم.

همکاری بین دستگاهی مهمترین عامل کاهش تصادف در منطقه

در این گفتگو همه خانی به هم افزایی و تعامل شهرداری منطقه 5 با پلیس راهور به عنوان عمده ترین عامل کاهش آمار تصادفات و جرح و فوت در منطقه اشاره کرد و از تعامل بسیار مطلوب مجموعه شهرداری منطقه 5 برای  کسب رتبه برتر بین مناطق 22 گانه در کاهش آمارحوادث ترافیکی، کاهش سوانح و تلفات جانی تشکر کرد. وی ازهمکاری و پشتیبانی رجبعلی خسروآبادی شهردار منطقه در هم افزایی بین دستگاهی به منظور حل معضلات ترافیکی سطح محدوده نیز قدردانی کرد.

وی گفت: ارائه بهترین خدمات در حفظ جان شهروندان در حوزه مدیریت و کاهش سوانح ترافیکی وتعامل بین سازمان ها، نتایج مطلوب و بارزی را به دنبال دارد که بدون همسویی و هماهنگی دستگاه ها با یکدیگر میسر نمی شود. نتیجه  این ارتباط خوب، رفاه حال شهروندان بوده و با اشاره به همکاری و تعامل گسترده مجموعه معاونت های شهرداری منطقه می توان گفت آمار تصادفات عابرپیاده هم روند نزولی داشته و در بخش آموزش مباحث تردد کارگران فضای سبز در راه های اصلی نظیر استفاده از جلیقه شبرنگ درشب  نیزاقدامات خوبی انجام شده است.

سرهنگ همه خانی افزود: یگان پلیس راهور فاتب با ارتباط مستقیم و تعامل مطلوبی که با همکاران شهرداری منطقه 5 داشته در سال 1397 برابر ارزیابی های انجام شده، توسط مسئولین پلیس راهور تهران بزرگ موفق به کسب رتبه برتر کاهش حوادث و تلفات جانی ناشی از حوادث ترافیکی و اقدامات شاخص در حوزه مهندسی ترافیک شد و این مهم بدون مساعدت و هم افزایی تلاش معاونت  حمل ونقل وترافیک شهرداری منطقه محقق نمی شد.

کاهش زمان سفر شهروندان منطقه 5

براساس این خبر باید گفت با توجه به این که  بخشی از دسترسی های بزرگراهی ومعابر نظیر بزرگراه شهید باکری، ستاری، همت، جاده مخصوص، سیمون بولیوار، آبشناسان و آیت الله کاشانی  در منطقه 5 پایتخت قرار دارد؛ یکی دیگر از عوامل کاهش آمار تصادفات، ایجاد دسترسی های مناسب در معابرو متعاقبا روانسازی ترافیک است. البته در معابر بزرگراهی نظیر آیت الله کاشانی، فردوس شرق و نظایر آن که به معابر محلی و پر گذر دسترسی ایجاد می کنند، شهروندان زمان بیشتری را صرف می کنند تا به مقصد برسند.

کاهش 74 درصدی حوادث ناشی از نواقص هندسی

همه خانی گفت: کلیه اقدامات ترافیکی برای حفظ جان شهروندان و تامین ایمنی سفر آن ها بوده و تصادفات در سال 1396 به علت حوادث ناشی از نواقص هندسی راه در مقایسه با سال 97 در نقاط حادثه خیزمنطقه، کاهش 74 درصدی داشت که این مسئله، سهم شهرداری منطقه را در پایین آمدن سوانح نشان می دهد و مواردی که نیازمند برنامه بلند مدت بوده نیز با همکاری دوجانبه در حال پی گیری است. 

تداوم آموزش ها عامل ارتقای فرهنگ ترافیک

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی منطقه 5 از شهروندان خواست تا در کلان منطقه 5، با توجه بیشتر به قوانین ، فرهنگ ترافیکی را ارتقا بخشند، زیرا هر چه مقررات را بیشتر رعایت کنند، خروجی آن کاهش زمان سفر و پایین آمدن آمار تصادفات است.

وی در این بخش با اشاره بر اعتقاد سلسله مراتب فرماندهی پلیس راهور گفت : آموزش همیشه تاثیر گذار است، حتی اگر روی یک نفر موثر باشد و این امری است که به طور جدی باید روی آن سرمایه گذاری کرد و با تعامل دوسویه شهرداری منطقه 5 و پلیس راهور منطقه، به طور مستمرآموزشیاران این سازمان در مجموعه پارک آموزش ترافیک، سرای محلات و مدارس روی فرزندان و خانواده ها سرمایه گذاری کرده تا با  نکات ترافیکی آشنا شده وبی شک بدون مشارکت شهروندان، تردد ایمن میسر نیست.

شهروندان مطلع باشند که  در سال 98 نیز همچون سال های گذشته، می توانند از آموزش های آموزشیاران پلیس راهور در سطح محلات بهره بگیرند تا این آمار در سال آینده نیز به کمترین حد ممکن برسد.

منتشر شده در چهارشنبه 1 خرداد 1398       کد خبر : 9067
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح