ساختمان سازی در کریدور احتمالی شمال بیمه به اکباتان

ساختمان سازی در کریدور احتمالی شمال بیمه به اکباتان

کارخانه متروکه انتهای بیمه سوم در طول 3 یا 4 سال گذشته همیشه یادآور نوعی انتظار برای «باز شدن» بوده است، انتظاری که بسیاری آن را سپری می کردند تا بالاخره علاوه بر خیابانهای مرکزی، در ضلع شمالی کوی بیمه نیز معبری به بلوار شهید نفیسی شهرک اکباتان گشوده شود.

به گزارش سایت خبری اکباتان، مدتها بود که موضوع خرید زمین کارخانه متروکه در انتهای بیمه سوم که قرار بود توسط شهرداری منطقه 5 صورت پذیرد و معبر جدیدی به اکباتان باز شود به فراموشی سپرده شده بود. این فراموشی از آنجا ناشی می شد که آبان ماه سال 95 یکی از شورایاران کوی بیمه طی گفت و گویی با «4 اکباتان» از درخواست دریافت تراکم توسط صاحب کارخانه آنهم در مقابل واگذاری زمین آن سخن به میان آورد که البته بعدا معلوم شد شهرداری با درخواست مطروحه موافقت نکرده و پس از آن دیگر کسی پیگیر موضوع نبود.

اما طی روزهای گذشته برپا سازی کارگاه ساختمانی در زمین پشتی کارخانه ی مورد اشاره مجدد بحث بازگشایی انتهای بیمه سوم را به اذهان متبادر ساخت تا سرنوشت پروژه ای که قرار بود یک روزی بالاخره به سرانجام برسد مورد کنکاش بیشتر قرار گیرد.

در رابطه با اهمیت بازگشایی انتهای بیمه سوم باید به این نکته اشاره کرد که در همان زمان بسیاری از کارشناسان ترافیک معقتد بودند در صورت بازگشایی این مسیر بار ترافیکی کوی بیمه که مهمترین گزینه آن ورود از خیابان شهید عظیمی به اکباتان است تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند، چون مسیر مذکور تردد خودروها از انتهای بیمه سوم تا مقابل مسجد امام رضا (ع) در فاز 3 را به راحتی فراهم خواهد ساخت.  

با تمام این تفاسیر اما فعلا سرنوشت این پروژه در مسیر نامعلومی قرار گرفته است و مشخص نیست آیا با ساخت و سازی که قرار است در سر راه آن به انجام برسد آیا بازهم امکان بازگشایی انتهای مسدود خیابان بیمه سوم وجود خواهد داشت یا نه؟

منتشر شده در يكشنبه 12 خرداد 1398       کد خبر : 9091
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح