فقر اقتصادی و بلای وام دانشجویی در آمریکا

فقر اقتصادی و بلای وام دانشجویی در آمریکا

نظام دانشگاهی در آمریکا پولی است و دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه‌ها مجبورند، هزینه‌های سنگینی بپردازند؛ میزان بدهی دانشجویان آمریکایی به نظام بانکی این کشور به رقم حیرت‌انگیز ۱.۶ تریلیون دلار رسیده است!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ برقراری بورسیه و کمک‌های مالی، یکی از روش‌هایی است که دانشجویان مایل به تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا می‌توانند به وسیله آن از تحصیل رایگان یا نیمه رایگان برخوردار باشند اما میزان این بورسیه‌ها آن چنان زیاد نیست که بتواند کفاف تحصیل همه دانشجویان آمریکایی را بدهد و سایر دانشجویان، دو راه پیش‌روی خود دارند: پرداخت نقدی شهریه یا استفاده از وام‌های دانشجویی.

راه اول که تقریبا درصد اندکی از دانشجویان آن را انتخاب می‌کنند، مختص دانشجویان با تمکن مالی قابل توجه است؛ اما اکثریت دانشجویان آمریکایی مجبور به انتخاب روش دوم هستند!

به گزارش یو‌اس‌ای تودی، آمارها نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد دانشجویان آمریکایی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌ها ناگزیرند از وام‌هایی که نظام بانکی آمریکا در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، استفاده کنند.

این موضوع باعث شده است که میزان بدهی دانشجویان آمریکایی به نظام بانکی این کشور به رقم حیرت‌انگیز 1.6 تریلیون دلار برسد! به طور میانگین هر دانشجو با بدهی تقریبا 28500 دلار فارغ‌التحصیل می‌شود و بازپرداخت این وام‌ها 10 سال زمان می‌برد.

کارشناسان نظام بانکی اظهار نگرانی کرده‌اند که بسیاری از دانشجویان به دلیل نبود شغل مناسب توان بازپرداخت این وام‌ها را ندارند و از آن جا که میزان بدهی این افراد به نظام بانکی آمریکا قابل توجه است، بیم آن می‌رود که این بانک‌ها در آینده با دردسرهای بزرگی در راه تامین اعتبار و سرمایه‌های خود مواجه شوند.

این نگرانی زمانی واقعی‌تر به نظر برسد که متوجه باشیم «مرکز همیاری دانشگاهی» در آمریکا که وضعیت بدهی مالی دانشجویان آمریکایی را رصد می‌کند در گزارش سال 2017 خود یادآور شده است که دو‌سوم دانشجویان آمریکایی (65 درصد) بعد از فارغ‌التحصیلی نتوانسته‌اند بدهی خود را به طور کامل تسویه کنند همچنین این مرکز خبر داده که میزان بدهی کل دانشجویان به نظام بانکی آمریکا در سال 2017 به نسبت سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

حتی در ایالت‌های ثروتمندی همچون پنسیلوانیا، رقم بدهی دانشجویان قابل توجه است؛ میانگین بدهی دانشجویان در این ایالت بیش از میانگین کل بدهی دانشجویان در آمریکاست؛ دانشجویان پنسلیوانیا به طور میانگین 36854 دلار به نظام بانکی در آمریکا بدهکار هستند.

منتشر شده در يكشنبه 12 خرداد 1398       کد خبر : 9094
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح