شورایار اکباتانی: به اسم مسیر دوچرخه با جان مردم بازی نکنید!

شورایار اکباتانی: به اسم مسیر دوچرخه با جان مردم بازی نکنید!

روز گذشته یکی از شورایاران شهرک اکباتان از تصمیم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 5 برای ایجاد 1.5 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری که به زعم وی هیچ کار کارشناسی روی آن صورت نگرفته، خبر داد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، هوشنگ هموطن در خصوص طرح «مسیر دوچرخه» در اکباتان گفت: استفاده هر چه بیشتر از دوچرخه در روزمره زندگی مردم کار بسیار درست و تأثیر گذاری است اما مشکل از جایی آغاز می شود که برخی نهادها برای مطرح کردن خودشان در سطح شهر تهران طرح هایی را بصورت فوری، عجله ای و بدون مطالعه به اجرا می رسانند که همین مسئله به جای اینکه دردی از مردم دوا کند تازه بر مشکلات فعلی هم می افزاید.

وی در توضیح بیشتر مطلب مورد اشاره افزود: اولین ایرادی که به ما این طرح داریم خطرناک بودن مسیر آن است. مسیری که قرار است از ایستگاه مترو در فاز 2 آغاز و پس از آن به میدان شهید صارمی و میدان هگمتانه و در نهایت به خیابان ورزش ختم شود. دوستان اصلا توجه ندارند که حدفاصل میدان شهید صارمی و میدان هگمتانه دو ورودی از اتوبان شهید ستاری، یکی از محور جنوب به شمال و دیگری از شمال به جنوب وجود دارد که اتومبیل ها با استفاده از آنها و با سرعت قابل توجه وارد اکباتان می شوند و حالا تصور کنید دوچرخه سوار که ممکن است مسن، کودک و یا حتی تازه کار باشد باید از این قسمت عبور کند! آیا این کار بازی کردن با «جان مردم» نیست؟

هموطن در مورد سایر اشکال های موجود و همینطور پیشنهادش برای رفع این مشکل نیز گفت: بارها به دوستان گفتم ام که باید فرهنگ دوچرخه سواری را در متن زندگی مردم جا بیندازیم یعنی مردم برای خرید کردن و رسیدگی به امورات روزانه خود از دوچرخه استفاده کنند، مثلا برای رفتن به میدان میوه و تره بار دوچرخه را جایگزین خودرو نمایند. اما مسیری که با عجله به اسم مسیر دوچرخه سواری طراحی شده است تنها یک مسیر «تفریحی» است که تازه خطر هم دارد. اگر می خواهیم مسیر تفریحی ایجاد کنیم همین حالا باشگاه راه آهن با صحبت هایی که با آنها انجام دادیم حاضر است محوطه دور مجموعه خود را برای دوچرخه سواری عموم مردم در هر ساعتی از شبانه روز اختصاص دهد و به این ترتیب می توانیم دوچرخه سواری ورزشی - تفریحی را در محل مناسبش انجام دهیم.

شورایار اکباتان در بخش دیگری از صحبت های خود با پیش کشیدن موضوع «بیمه» هم گفت: از همین جا خدمت دوستان و عزیزان شهرداری اعلام می کنم که پیش از راه اندازی مسیر دوچرخه سواری مذکور که به نظر می رسد بیشتر برای «شوآف» و «نمایش» راه اندازی می شود تا ترویج فرهنگ استفاد از دوچرخه، به موضوع بیمه دوچرخه سوراران هم توجه کنند. شما می خواهید بخشی از یک محدوده پرتردد را که گاهی اوقات خودروها با سرعت از آن حرکت می کنند به مسیر دوچرخه سواری تبدیل کنید پس لطفا برای خدمات بیمه و بروز حوادث احتمالی هم فکری کنید تا مردم با یک مشکل بزرگتر مواجه نشوند.

هوشنگ هموطن ضمن یادآوری مسیر دوچرخه سواری معروف شهر تهران که چند سال پیش در حوالی مرکز شهر راه اندازی شده بود افزود: همین طرح مسیر دوچرخه چند سال پیش در بلوار کشاورز، خیان حجاب و پارک لاله با کلی هزینه راه اندازی شد اما تازه پس از راه اندازی به مشکلات کارشناسی نشده آن پی بردند. پس خواهش ما این است که حالا هم با یک طرح عجله ای اکباتانی ها را از دوچرخه سواری «زده» نکنید.

وی در پایان ضمن تشکر از تلاشهای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 5 تهران گفت: من به واقع باید از تلاشهای جناب آقای «اسدی» نهایت تشکر را داشته باشم چون همیشه همراه ما بوده اند و در حد توان نهایت همکاری را انجام داده اند اما بدون تعارف در برخی موارد باید مصلحت اندیشی بیشتری صورت گیرد. شما الان نگاه کنید تنها کانکس فعال دوچرخه سواری در شهرک اکباتان [نبش سه راه مخابرات] را بدون طی هیچگونه مراحل اداری و تنها بر اساس رابطه بازی یکی از همکاران خودمان در شورایاری اکباتان به گروهی واگذار کرده اند که از بیرون اکباتان و تنها برای درآمد زایی آمده اند. در حالیکه رویه اصولی این بود که کانکس به خانه ورزش سرای محله اکباتان واگذار می شود تا همسایگان ما بصورت رایگان از آن استفاده کنند ولی با کمال تأسف فردی که خود را همیشه اکباتانی اصیل می داند و در باب فرهنگ ساکنین اکباتان جملات زیبایی به زبان می آورد سنگ درآمدزایی گروههای غیر اکباتانی را به سینه می زند.

منتشر شده در دوشنبه 13 خرداد 1398       کد خبر : 9101
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح