10 آرایشگاه زنانه غیر مجاز اکباتان در نوبت پلمب و تعطیلی

10 آرایشگاه زنانه غیر مجاز اکباتان در نوبت پلمب و تعطیلی

حدود یک سال و نیم از زمان بررسی و شروع برخورد با آرایشگاههای غیر مجاز شهرک اکباتان می گذرد و حالا این پروسه وارد مراحل جدی تری شده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، با گسترش فضاهای تجاری در محوطه داخلی بلوکهای اکباتان، بازار رشد مشاغلی که چندان تمایل چندانی به دیده شدن از طرف مراجع قانونی ندارند نیز افزایش پیدا کرده است که از نمونه این مشاغل می توان به آرایشگاههای زنانه «بدون مجوز» در زیر بلوکی ها اشاره کرد.  

طبق اطلاعات کسب شده از منابع صنفی و همینطور بررسی های میدانی صورت گرفته در حال حاضر بیش از 50 واحد آرایشگاه زنانه بدون مجوز در شهرک اکباتان فعالیت می کنند که درصد قابل توجهی از این تعداد در زیر بلوکی ها به کار خود ادامه می دهند و نکته مهم این است که فقدان نظارت های قانونی کار را از بحث آرایشگری فراتر برده و مباحثی همچون ماساژ، فروش داروهای غیر مجاز و حتی برخی مسائل اخلاقی را رقم زده است که خوشبختانه طی ماههای گذشته در چند مورد واحدهای متخلف توسط عوامل انتظامی طعم «پلمب» و جلوگیری از ادامه کار را تجربه کردند.  

اما در همین رابطه و با پیگری های صورت گرفته مشخص شده است که درخواست پلمب حداقل 10 واحد آرایشگاهی غیر مجاز در اکباتان توسط گروه صنفی مربوطه صادر و در نوبت اقدام قرار دارد. این درخواست ها پس از آن صادر شده است که شکایت هایی از طرف ساکنین و همسایگان نسبت به نوع عملکرهای صاحبان این واحدها مطرح و حتی پیگیری های تکمیلی نیز به انجام رسیده و بر همین اساس فرآیند برخورد با غیرمجازها در حال انجام است.   

متأسفانه فضای داخلی بلوکها که بعضا به مشاغل کاری بدون مجوز اجاره داده می شوند، عملا تبدیل به پناهگاه امنی برای افراد سودجو تبدیل شده است چون از یک سو مسکونی بودن محیط بلوکها کار را برای بازرسی های قانونی سخت و مشکل می کند و از سوی دیگر ارتباطات «صمیمانه» با برخی عوامل اجرایی در بعضی بلوکها سبب عدم ارائه گزارش های لازم به نهادهای دارای وظائف قانونی شده است. 

به هر روی شاید بد نباشد درس گرفتن از اتفاقی که چندی پیش برای یکی از بلوکها در رابطه با یک واحد آرایشگاهی غیر مجاز رخ داد، در دستور کار قرار گیرد. رخدادی که با ترددهای خارج از عرف در ساعاتی غیر معمول زنگ خطر را برای ساکنین به صدا درآورد و پس از طی مراحل قانونی تعطیلی واحد صنفی مذکور به خواست همسایگان به وقوع پیوست.    

منتشر شده در شنبه 18 خرداد 1398       کد خبر : 9108
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح