توضحیات بازیگر اکباتانی در مورد سریال جدیدش

توضحیات بازیگر اکباتانی در مورد سریال جدیدش

فاطمه هاشمی بازیگر ساکن شهرک اکباتان این‌ روزها با یک سریال نوجوانانه به نام «محرمانه» به آنتن تلویزیون برگشته و اعتقاد دارد باید بیشتر از گذشته به نوجوان بها داده شود؛ حتی درخواستم این است ساعات پربیننده تلویزیون در اختیار نوجوانان قرار بگیرد.

به گزارش سایت خبری اکباتان و به نقل از تسنیم، علت کم‌ کاری خودش را ضعیف بودن فیلمنامه و نقش‌های تکراری می‌داند. حتی قرار بوده در «نون.خ» سعید آقاخانی هم حضور داشته باشد اما به دلیل مسافرت امکان همکاری با این کارگردان و پروژه شبکه یک سیما فراهم نشده است.

با کاراکتر «خانم اژدریان» به تلویزیون برگشت

فاطمه هاشمی در سریال «محرمانه» نقش مدیر مدرسه را با نام «خانم اژدریان» بازی می‌کند که بسیار دیکتاتور و بد اخلاق است و فقط به مدرسه و رتبه مدرسه در منطقه فکر می‌کند و اصلاً بچه‌های مدرسه برای او اهمیتی ندارند. این سریال تلویزیونی در فقدان یک برنامه استودیویی موثر، کار نوجوانانه‌ای است که پا را فراتر از دغدغه گذاشته و درباره غفلت‌های بزرگترها، مسئولین و جامعه نسبت به این قشر صحبت می‌کند. دنبال نصیحت کردن نیست چون می‌داند نوجوانان از واژه نصیحت بیزارند. بایدها و نبایدهایی که به نمایش درمی‌آیند تا هم نوجوان بداند در محیط اجتماعی چه جایگاهی دارد و باید چه کارهایی را برای رشد و تعالی و حتی جلوگیری از اتفاقات ناگوار و بحران‌های اجتماعی، انجام دهد. از طرفی نوجوانان برای خانواده‌هایشان هم مهم می‌شوند؛ در این چند قسمت که «محرمانه» جلو رفته، مخاطب آرام‌آرام به رازها و محرمانه‌های مهم زندگی پی می‌برد.

«محرمانه» از فرم‌های معمول تلویزیون، فاصله گرفت

«محرمانه» یکی از اتفاقات جذاب تلویزیونی که رقم زده و فاطمه هاشمی هم به آن اشاره کرد فاصله گرفتن از فرم‌های معمول تلویزیون بود. چرا که طراحی دکور و صحنه متفاوتی دارد و به رسم همیشگی عمل نکرده است. دکوری که در و پنجره دارد ولی دیوار ندارد. یعنی با شهری مواجه هستند که دیوار ندارد؛ همه‌چیز خیلی شفاف و روشن است و پیام آن به طور صریح مطرح می‌شود. در کلاس، خانه را می‌بینیم و در خانه، خیابان مشخص است. به تعبیر این بازیگر، «محرمانه» دنبال فضاسازی‌ها و قصه‌هایی نبود که نوجوان استقبال نکند؛ اتفاقاً می‌خواهد از ابتدای داستان تا آخرین روز «محرمانه» نوجوان تماشاگر پروپاقُرصِ این سریال تلویزیونی باشد. نکته حائز اهمیت‌تر آن است که «محرمانه» حرف مستقیم نمی‌زند و کسی را هم موعظه نمی‌کند. چون این رویه ساخت و تولید اثر نمایشی از نظر مخاطب نوجوان رد شده و همه به عنوان بانی این قصه و نمایش، سعی کردیم «محرمانه» را نوجوانان ببینند.

«محرمانه» اولین کار نوجوانانه‌ام در تلویزیون بود

وی با اشاره به اینکه در میان کارهای کودک و نوجوان سال‌های اخیر، اثر چشمگیری در سینما و تلویزیون ارائه نشده، تأکید کرد: در سال‌های اخیر کار کودکانه و یا نوجوانانه چشمگیری در دنیای تصویر ارائه نشده و قاعدتاً من هم در این فضا حضور نداشتم. من بیشتر در کارهای طنز و کمدی ایفای نقش کردم و مخاطبِ این آثار نیز طیف مختلف هستند به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان بارها بنده را در کاراکترهای مختلف و سریال‌های طنز دیده‌اند. ولی به هر حال سریال «محرمانه» اولین فعالیت کاری‌ام در حوزه نوجوانِ تلویزیون است. من با برخی از عوامل در پروژه‌های دیگر همکاری داشته‌ام و از دوستان قدیمی هستیم. اما یکی از مهمترین تفاوت‌ها، فضای کاری متفاوتِ دلچسب و جوّ دوستانه «محرمانه» بود.

ساخت سریالی با محور فسادهای دولتی با چالش روبرو می‌شود

هاشمی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید جای چه نوع پرداخت‌های سریالی خالیست، خاطرنشان کرد:  خطوط قرمز بسیاری در تلویزیون ما وجود دارد که بعضاً ساخت و پرداخت بسیاری از معضلات اجتماعی را با دشواری روبرو می‌سازد. یکی از وظایف هنر به نقد کشیدن جامعه، مسئولان و پرسش از آنان است. طبیعی است در این چارچوب خطوط قرمز بسیاری نیز وجود دارد که پرداخت به آنها می‌تواند به حل آن مشکل یا معضل در جامعه کمک کند. بطور مثال پرداختن به معضلات اقتصادی در تلویزیون جاری شده اما ساخت سریالی با محور فسادهای دولتی حتما با چالش و خطوط قرمزی روبرو می‌شود.

سریال‌های دلچسب و موفق در تلویزیون نادِر شده‌اند

وی در پایان پیرامون فقدان دلچسبی و تأثیرگذاری سریال‌های تلویزیون، افزود: مواردی چون محدودیت‌های بودجه، پایین بودن دستمزدها و عدم امکان به کارگیری کارگردان، بازیگران و عوامل حرفه‌ای در کنار نبود فیلمنامه مناسب باعث عدم ساخت مجموعه‌های موفق می‌شود. توجه داشته باشید ما در سال‌های اخیر نمونه‌های بسیار موفق و پرمخاطبی مثل «پایتخت» و «نون خ» هم داشته‌ایم ولی در کل این اتفاقات نادر و محدود به مناسبات نوروزی و عید و نهایتاً سالی یکبار می‌شود.

منتشر شده در پنجشنبه 6 تير 1398       کد خبر : 9155
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح