دنبال رد صلاحیت من در انتخابات شورایاری اکباتان هستند!

دنبال رد صلاحیت من در انتخابات شورایاری اکباتان هستند!

هفته گذشته خبر تشکیل ائتلاف «خدمت بی منت» برای انتخابات شورایاری شهرک اکباتان منتشر شد و حالا هوشنگ هموطن شورایار دوره فعلی در اکباتان و یکی از کاندیداهای حضور در این ائتلاف طی گفت و گو با سایت خبری اکباتان مطالب قابل توجهی را بیان کرده که در ادامه آمده است.

آقای هموطن مراحل کاری ائتلاف «خدمت بی منت» به کجا رسیده؟ خبرهای بعضا متناقضی که این روزها از فعالیت این گروه به گوش می رسد چقدر صحت دارد؟

متأسفانه کارها خوب پیش نمی رود و مشکلاتی پیش آمده که چندان خوشایند و حتی در شأن نام شهرک اکباتان نمی باشد.

اگر ممکن است بیشتر توضیح دهید؟

به طور واضح باید بگویم که برخی افرادی که از برخی گروهها خواهان حضور در این ائتلاف هستند معتقدند که بنده به دلیل اقداماتی که در زمان مسوولیتم به عنوان شورایار اکباتان در خصوص احداث «دارالقرآن» انجام داده ام باید به هر صورتی که شده رد صلاحیت بشوم و پیگیر جدی این موضوع هستند تا از حضور من در انتخابات شورایاری اکباتان جلوگیری به عمل آورند.  

اگر اشتباه نکنم شما در آن زمان تنها از جانمایی این مکان گله داشتید نه کلیت آن، پس مشکل کجاست؟

درسته. من تنها به جانمایی آن انتفاد داشتم چون آن قطعه زمین سالها مشاعات بلوکهای فاز 2 بود و حتی همان موقع پیشنهاد دادم که طبق کمیسیون ماده 5 شهرداری که اختصاص 2800 متر فضای فرهنگی و اجتماعی را برای مگامال مصوب کرده بود، از داخل مگامال برای این منظور استفاده شود و دارالقرآن فعلی به شکلی زیباتر و برازنده تر در داخل مگامال راه اندازی شود. پیشنهادی که در حال حاضر عینا در مجموعه «ایران مال» اجرایی شده و یک باب مسجد به همراه کتابخانه ای بسیار مجهز و شیک در دل این فضا تعبیه و ساخته شده است. اما نمی دانم در مورد مگامال اکباتان چرا مسوولین وقت شهرداری منطقه 5 نخواستند 2800 متر فضای مصوب فرهنگی مگامال برای استفاده اکباتانی ها اختصاص پیدا کند و با واگذاری یک قطعه زمین 200 متری که آنهم تازه مشاعات بلوکها بود به قول قدیمی ها «سر و ته قضیه را هم آوردند» و مردم را در مقابل یکدیگر قرار دادند.

شما به صراحت صحبت از تلاش عده ای برای رد صلاحیت خود کردید، میشه بفرمایید کدام افراد بدنبال این قضیه هستند؟

بعضی از دوستان و دست اندرکاران ... مدام با مراجعه به یک سری نهادها خواهان عدم تأیید صلاحیت بنده در انتخابات آتی شده اند آنهم با این استدلال که من ضد «دارالقرآن» عمل کرده ام.  

شما از تلاش این عده حتما دلخور هستید دیگه؟!

اصلا. چون بنده هم بنا به نظر مقامات عالی نظام شدیدا معتقدم که ما در مملکت خود آزادی بیان داریم و می توانیم در چارچوب قانون، شرع و عرف نظراتمان را مطرح کنیم. در اینجا با صدای بلند می گویم که اگر این اتفاق یعنی رد صلاحیت من رخ دهد خوشحال هم خواهد شد چون این مورد در راه احقاق حقوق محل زندگی ام یعنی اکباتان دوست داشتنی و همسایگانم رخ داده، پس اصلا جای ناراحتی و دلخوری وجود ندارد.  

آقای هموطن ادعای شما مبنی بر تلاش برای عدم حضور شما در انتخابات شورایاری در حالی مطرح می شود که شنیده شده است نام هوشنگ هموطن به صورت مکتوب به عنوان نماینده مسجد فاز 1 برای حضور در این ائتلاف معرفی شده. واقعا شما به عنوان نماینده مسجد فاز 1 برای ائتلاف «خدمت بی منت» معرفی شده اید یا این موضوع تنها گمانه زنی است؟

دوستان به ما لطف کردند و بنده و پدر یکی از شهیدان مدافع حرم را به عنوان معتمدین مسجد فاز 1 به ائتلاف «خدمت بی منت» معرفی کردند. اما بعد از این اتفاق یک سری از افراد شدیدا دنبال تغییر نظر امضاء کننده اصلی آن نامه بودند تا حضور من در این گروه منتفی شود که خوشبختانه کسی که ما را در مسجد انتخاب و معرفی کرد تا این لحظه با شهامت پای مکتوبه ای که امضاء کرده ایستاده که قطعا باید به دلیل آزاد اندیشی صورت گرفته از ایشان تشکر و قدردانی نمود.

و سوال آخر. اگر احتمالا رد صلاحیت شدید خانه نشین می شوید؟

مطمئن باشید که چه رد صلاحیت بشوم و چه در شورایاری دوره آتی حضور داشته باشم وظیفه ذاتی خود که همان پیگیری مسائل و مشکلات شهرک اکباتان می باشد را در حد توان به انجام خواهم رساند. با لطف خدا طی دوره چهارم شورایاری (فعلی) توانسته ام حدود 35 مورد از مشکلات شهرک، بلوکها و حتی کوی بیمه را پیگیری و به نتیجه برسانم و اگر عمری باقی بود همین رویه را ادامه خواهم داد. 

منتشر شده در شنبه 15 تير 1398       کد خبر : 9167
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح