در آینه تاریخ معاصر/ اتحاد روحانیون شیراز در واکنش به جشن هنر

در آینه تاریخ معاصر/ اتحاد روحانیون شیراز در واکنش به جشن هنر

18 تیر 1378

جمعي از اشرار و عناصر ضدانقلاب اسلامي با هدايت و خطدهي شبكه‌هاي تلويزيوني وابسته به امريكا و صهيونيسم موجي از بلوا را در تهران و شهرستانها عليه انقلاب به راه انداختند و اموال و اماكن بسياري را به آتش كشيدند.

18 تیر 1375

شركت توتال فرانسه به طور رسمي كار استخراج نفت از حوزه نفتي «سيري» را آغاز كرد.

18 تیر 1367

گري سيك عضو اسبق شوراي امنيت ملي آمريكا طي مقاله اي در روزنامه نيويورك تايمز نوشت «فاجعه سرنگوني هواپيماي مسافري ايران ناشي از سياست به گل نشسته، ناتوان و راه گم كرده آمريكاست.»

18 تیر 1363

در همايشي كه در زمینه تحولات خليج فارس در لندن ترتيب يافت مقامات و كارشناسان انگليسي در سخنان خود هيأتهاي عرب شركت كننده را از عواقب پيروزي ايران در جنگ با عراق ترسانده و آن را براي منافع غرب خطرناك خواندند.

18 تیر 1362

به تلافي همكاري دولت فرانسه با هواپيماربايان و اعطاي پناهندگي به آنان، به دستور وزارت امور خارجه كنسولگري فرانسه در اصفهان و همچنين انجمن فرهنگي آن كشور در ايران تعطيل شد.

18 تیر 1362

خدمه و هواپيماي 747 ربوده شده ايران كه روز 15 تير در مسير شيراز به تهران ربوده شده و به كويت و سپس پاريس برده شده بود، امروز به تهران بازگردانده شد.

18 تیر 1359

توطئه كودتاي جمعي از نظاميان ضدانقلاب كه قرار بود از طريق پايگاه شهيد نوژه همدان به اجرا گذارده شود، كشف و خنثي شد.

18 تیر 1357

بر اساس يك گزارش ساواك كه تاريخ امروز را دارد به منظور مقابله با تبعات برنامه هاي مبتذل موسوم به «جشن هنر شيراز»، روحانيون شيراز تشكلي به نام «اتحاديه روحانيون شيراز» تشكيل دادند.

18 تیر 1356

امروز در حالي كه وزير كشور عراق در تهران سرگرم امضاي موافقتنامه فرهنگي با طرف ايراني خود بود نامه اي با امضاي 20 نماينده كنگره آمريكا منتشر شد كه در آن آمده بود «در دهه 1970 نيكسون رئیس جمهور آمریکا و كيسينجر وزير خارجه اش از طريق شاه ايران كردهاي عراق را برای تضعیف رژیم بغداد مورد حمایت قرار دادند.

18 تیر 1320

دفتر رضاشاه از وزيرمختار ايران در لندن خواست مراتب ترديد و تعجب ايران را از اصرار انگليسيها به خروج آلمانيها از ايران با توجه به آگاهي لندن از بي اهميت بودن جايگاه آلماني هاي شاغل در ايران به اطلاع وزير خارجه انگليس برساند.

18 تیر 1305

56 نفر از نظاميان سلماس كه در دوم تير به علت نرسيدن حقوق خود شورش كرده بودند تيرباران شدند.

18 تیر 1301

روزنامه «اقدام» در شماره امروز خود خبر از توقيف جريده «پژوهش» داد. روزنامه «ايران» نيز از توقيف روزنامه «خراسان» و تبعيد مدير آن اظهار تأسف نمود.

18 تیر 1292

رئيس نظميه طي بخشنامه اي وظايف مردم را در مقابل پليس تشريح كرد. «وستداهل» فرمانده سوئدي نظميه نيز دستور خريد يك هزار قبضه تفنگ را صادر كرد.

 

منبع: موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی

منتشر شده در سه شنبه 18 تير 1398       کد خبر : 9185
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح