بیانیه ائتلاف «امتیاز برای اکباتان»: در مسیر مقابله با پوپولیسم اکباتانی قرار داریم

بیانیه ائتلاف «امتیاز برای اکباتان»: در مسیر مقابله با پوپولیسم اکباتانی قرار داریم

در آخرین لحظات تبلیغات انتخابات شورایاری محلات تهران، ائتلاف «امتیاز برای اکباتان» بیانیه مهم خود را برای انتشار در اختیار سایت خبری اکباتان قرار داد.  متن این بیانیه به شرح زیر است.

ساکنین عزیز شهرک اکباتان

بیش از 4 دهه از عمر شهرک اکباتان می گذرد و این محدوده کوچک که خاطرات نسلهای گوناگونی را در خود جای داده است این روزها حال و روز خوشی ندارد. از یک سو عده ای مدعی که مصداق کاسه های داغ تر از آش هستند مدام با به کارگیری الفاظی همچون «شهرک بینظیر»، «شهرک دوست داشتنی» و امثالهم سعی در ندیدن مشکلات و خوب نشان دادن وضعیت موجود هستند و گروهی دیگر که بیشتر فعالیت شغلی و اجتماعی در این شهرک دارند، در پی القای خواسته های و مکنونات ذهنی خود به سایرین هستند تا به اصطلاح همه را با خود همفکر سازند.

اما در این میان نکته ای که کاملا مغفول مانده است حال و روز اکباتان و ساکنینی است که به این جغرافیا تنها به عنوان محل سکونت می نگرند و طبعا از محل زندگی خود «آسایش» و «راحتی» و «رفاه» می خواهند و بس، فاکتورهایی که حداقل در طی یک دهه گذشته روز به روز بیشتر در معرض تهدید و نابودی قرار گرفته است.

شاید از همان روزی که کلنگ احداث مجتمع تفریحی اکباتان که بعدها با نام مگامال خوانده شد، در اکباتان به زمین خود و یا راه اندازی ایستگاه مترو در داخل محدوده زندگی اکباتانی ها آغاز شد، پیش بینی چنین روزهایی خیلی سخت و پیچیده نبود اما به راستی شناخت رفتارهایی که امروز از سوی برخی افراد سر می زند همچنان کاری سخت و دشوار است چون از یک سو آنها که در مراسم افتتاح مجتمع تفریحی در صف اول و حتی در کنار شهردار عدالت محور آن روزهای تهران (که بعدها به مقام ریاست جمهوری هم رسید) قرار داشتند و عکس یادگاری می گرفتند طلبکار هستند و در کنار آنها افرادی که صورتجلسه تأیید و ساخت مگامال را امضاء کرده اند هم طلبکار هستند! و این پایان ماجرا نیست چون در کشاکش داستان نفرات دیگر هم حضور دارند که به علت غفلت و تعصب خودخواسته مدام برای این دو گروه هورا می کشند و بالادستی ها به عنوان «دستخوش» مدام از شور و فهم آنها تعریف و تمجید می کنند!

ساکنین عزیز اکباتان، امروز شهرکی که یک زمانی داشته هایی قابل توجه در زمینه زندگی شهروندی را در خود جای داده بود، گرفتار 2 دسته مشکل بزرگ است. از یک سو ایرادات تحمیلی که نتیجه تصمیمات نادرست مدیریت شهری طی سالهای گذشته است و از سوی دیگر عوامفریبی عجیب مشتی نا آگاه که دقیقا می توان آن را «پوپولیسم اکباتانی» خطاب کرد.

اگر بخواهیم عبارت پوپولیسم اکباتانی را بیشتر تشریح کنیم باید بگوییم عوامفریبی موجود در شهرک اکباتان کار را به جایی رسانده که برخی در شورایاری اکباتان 4 سال تمام به دنبال «معرفی شهرک اکباتان به عنوان موزه مهندسی» بودند اما پرونده اثبات «شهرک بودن اکباتان را پس از برچیده شدن دیوارها» در کمیسیون عالی معماری و شهرسازی متوقف و پیگیری نکردند و حتی مکاتبه نمودند که اگر احدی از اکباتانی ها برای پیگیری این پرونده مراجعه کرد، پاسخی داده نشود! پرونده ای که در صورت دریافت رأی مثبت از کمیسیون مربوطه می توانست بسیاری از اختلاف نظرهای موجود در زمینه مشاعات بلوکها را برطرف کند.

امروز اکباتان از یک سو با مشکل کم آبی برای آبیاری فضای سبز خود مواجه است، فضای سبزی که به نسبت سالهای گذشته کاملا آسیب دیده به نظر می رسد و از سوی دیگر با شلوغی و ترافیک تحمیل شده از طرف مترو و مگامال. موضوعاتی که هنوز هم تاحدودی می توان آنها را سر و سامان داد اما متأسفانه انگیزه ی خاصی از طرف مسوولین بومی برای پیگیری این موارد وجود ندارد. تازه به همه اینها ساخت یک مجتمع تجاری جدید در گلوگاه ورودی به داخل اکباتان از سمت اتوبان شهید ستاری جنوب را هم اضافه کنید تا ببینید چه آینده ای در انتظار ما قرار دارد. 

با تکیه بر همین مشکلات اعضای ائتلاف «امتیاز برای اکباتان» که اکثریت آنها از ساکنین قدیمی تشکیل می دهند معتقد هستند که باید «شور» و «شعار» را کنار گذاشت و برای حل مشکلات محل زندگی خود با نهادهایی که طی سالهای گذشته بیشترین دست اندازی را به منافع جمعی اکباتانی ها داشته اند وارد مذاکره و در جهت حل مشکلات ساکنین به صورت خیلی ملموس و روشن «امتیاز» گرفت.

 اعضای گروه «امتیاز برای اکباتان» به طور جد معقتد هستند که باید مسیر مقابله با پوپولیسم (عوامفریبی) اکباتانی را در پیش گرفت چون دامنه مشکلات به حد بسیار زیادی زندگی روزمره اکباتانی ها را تحت تأثیر قرار داده و تا زمانیکه نپذیریم اکباتان چه مشکلات عظیمی را در خود جای داده نمی توانیم به راه حل منطقی و درست فکر و عمل نماییم.

راه انتخابات حتی در مقیاس شورایاری و محله نیز راهی پر هزینه است که همه اعضای این گروه سختی های آن را پذیرفته اند اما چیزی که باعث تعجب است بی اخلاقی هایی است که در فاصله 48 ساعت مانده به شروع این رقابت به شکل عجیبی آغاز شده است. از تخریب خودروی یکی از اعضای ائتلاف آنهم در پارکینگ سرپوشیده تا مسائل دیگر که شاید زمان برای بازگو کردن آنها مناسب نباشد. اما هیچکدام این رفتارهای دور از انتظار باعث نمی شود از راهی که برای آن عهد بسته ایم ذره ای عقب نشینی کنیم و با تمام توان برای اعتلای نام اکباتان آنهم بدون بکارگیری شعارهای پرطمطراق، توان و انرژی به کار خواهیم گرفت.      

منتشر شده در چهارشنبه 2 مرداد 1398       کد خبر : 9216
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح