شکاف وحشتناک در یک قدمی هیئت مدیره مرکزی اکباتان

شکاف وحشتناک در یک قدمی هیئت مدیره مرکزی اکباتان

عملکرد سوال برانگیز برخی اعضای هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان و از جمله رئیسی که بیشتر ترجیح می دهد متکلم وحده باشد تا گوش شنوا، کار را به جایی رسانده است که احتمال تشکیل یک هیئت مدیره جدید آنهم بدون مشارکت 19 بلوک فاز دو اکباتان کاملا محتمل به نظر می رسد.   

به گزارش سایت خبری اکباتان، ماجرا خیلی ساده تلقی می شود اما همین موضوع ساده کار را به جاهای خیلی باریک کشانده است تا جاییکه شاید مجموعه مدیریتی داخلی اکباتان پس از گذشت 3 دهه کارش به جایی برسد که مثلا 60 درصد بلوکها در تشکیل آن مشارکتی نداشته باشند. امری که با توجه به حضور نفرات فعلی گروه هیئت مدیره مرکزی خیلی دور از ذهن به نظر نمی رسد.

گزینه تحریم خروجی تمرین دموکراسی در فاز 2

در جلسه ای که چند روز پیش بلوکهای فاز دو برگزار کرده اند پس از طرح موضوع عدم تغییر اساسنامه هیئت مدیره مرکزی رأی گیری از حاضرین صورت گرفته و در خاتمه به این نتیجه رسیده اند که بلوکها شرکت در مجمع روز جمعه (18 مرداد) هیئت مدیره مرکزی اکباتان را تحریم کنند. این رأی گیری برای تحریم مجمع یا تمرین دموکراسی مدیران فاز 2 پس از آن صورت گرفته است که در طول یکسال گذشته قرار بود تا اساسنامه جدید هیئت مدیره مرکزی بررسی و تأیید و سپس بر اساس اساسنامه جدید انتخاب اعضا برای 2 سال آتی صورت پذیرد. اما در طی همین یکسال 2 مرتبه تاریخ مجمع اعلام شده است آنهم در شرایطی که هیچ خبری از تغییر در اساسنامه قدیمی این گروه مخابره نشده و بر همین اساس بلوکهای فاز 2 معتقد هستند که قرار است یک انتخابات بدون تأمین نظر اکثریت بلوکهای اکباتان در دستور کار قرار گیرد. 

چرا اساسنامه را دست نمی زنند؟

چند روز پیش یکی از اعضای هیئت مدیره مرکزی که منتقد سیاست های رئیس آن به شمار می رود صورتجلسه ای را در فضای مجازی منتشر کرد به تاریخ سال 96 که بر طبق آن باید در انتخابات آینده این هیئت به نسبت تعداد بلوکهای هر فاز اکباتان، 4 نماینده برای فاز دو، 3 نماینده به فاز یک و 1 نماینده به فاز سه اختصاص پیدا کند.

این صورتجلسه که به تایید کلیه اعضای هیئت مدیره مرکزی رسیده است شاید پاشنه آشیل عدم تغییر در اساسنامه فعلی باشد. چون برخی نفرات فعلی هیئت مدیره مرکزی شدیدا با اجرای مصوبه مذکور یعنی انتخاب 4 نماینده از طرف فاز دو مخالفت هستند و در روزهای گذشته سخت از انتشار این صورتجلسه برآشفته و انتشار آن را تخلف به شمار آورده اند!   

در دوره های پیشین انتخابات هیئت مدیره مرکزی همیشه رسم بر این بوده است که 3 نماینده از فاز یک و 3 نماینده از فاز دو در ترکیب هیئت مدیره مرکزی حضور داشته باشند.

انتهای داستان، پایان تلخ یا تلخی بی پایان؟

دیالوگ معروف فیلم جدایی نادر از سیمین را به خاطر دارید؟ «یک پایان تلخ بهتر از تلخی بی پایان است».

وضعیتی که امروز هیئت مدیره مرکزی با آن مواجه است تا حدود زیادی شباهت به همین دیالوگ دارد.

در یک سمت ماجرا افرادی اکثریت این گروه را به دست گرفته اند که تمام آمال و آرزوهای محقق نشده خود را در صندلی امروز هیئت مدیره مرکزی جستجو می کنند و بنا بر این حاضر به تمکین نیستند و در سوی دیگر اگر نفرات هیئت مدیره مرکزی آتی بدون مشارکت فاز دویی ها انتخاب شوند، طبیعی است که آنها در ادامه راه خود را در پی می گیرند و دیگر همکاری و همراهی در کار نخواهد بود.

در این شرایط حالا باید عقلای قوم تصمیم بگیرند که پایان تلخ یعنی تلاش حداکثری برای کنار گذاشتن افرادی که در دوره فعلی به صورتجلسات خود هم اعتنایی نمی کنند، انجام پذیرد یا تلخی بی پایان که همان انشقاق قدیمی ترین مجموعه مدیریتی شهرک اکباتان است. زخمی که در صورت سرباز کردن دیگر نمی توان آن را چاره ای یافت. 

منتشر شده در چهارشنبه 16 مرداد 1398       کد خبر : 9242
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح