معاون خدمات شهری منطقه 5 مشکلات اکباتان را نادیده می گیرد

معاون خدمات شهری منطقه 5 مشکلات اکباتان را نادیده می گیرد

بعد از نابود شدن درختچه های حاشیه اتوبان شهید ستاری حالا آلودگی زیست محیطی قابل توجه کارگاه متروی شهرک اکباتان هم باعث نشده است که معاون خدمات شهری منطقه 5 رویه پاسخگویی و پیگیری برای حل مشکلات را در پیش گیرد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، ماجرای سیلوی بتن و آلودگی ناشی از آن در کارگاه متروی اکباتان طبعا کمترین واکنشی که می تواند به همراه داشته باشد، پیگیری موضوع از مدیران شهرداری منطقه 5 است که البته فعلا این مهم به رغم تمام پیگری های صورت گرفته میسر نشده است.

سیلوهای بتن در ضلع شمالی مجتمع مگامال چند سالی می شود که هر از چندگاهی در بحث آلودگی هوا خبر ساز می شوند و این بار هم با تصاویر منتشره نشان می دهد که چه حجمی از آلودگی هوا وارد ریه ساکنین اکباتان و حتی اهالی غرب تهران می شود اما با تمام این اوصاف به نظر می رسد سیاست شهرداری منطقه 5 در مواجه با مشکلاتی از این دست فعلا سکوت پیشه کردن است تا احتمالا همه چیز به حالت طبیعی خود بازگردد.

در این رابطه معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری های مناطق، مسوولیت مستقیم نظارت و حتی جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی را دارا می باشند و با توجه به شرح وظایف تعریف شده پیگیری های تلفنی و حتی ارسال پیام مستقیم برای جناب معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 5 به انجام رسیده که البته همه آنها بی پاسخ باقی مانده است.      

«مانی جعفریان» به تازگی جایگزین «علیرضا علی بخشی» معاون سابق خدمات شهری و محیط زیست منطقه 5 شده است اما در همین زمان کوتاه کار به جایی رسیده است که باید گفت «خدا پدر معاون قبلی را بیامرزد» چون حداقل در هنگام بروز مشکلات در دسترس بود و ضمن پاسخگویی افکار عمومی را در جریان اقدامات صورت گرفته قرار می داد. اما حالا دیگر چنین توقعاتی احتمالا از جانب معاون جدید کمی زیاده خواهی محسوب می شود و ایشان ترجیح می دهد مشکلات اکباتان را با فرمول «دایورت کردن» (به چیز دیگری مشغول کردن) از سر بگذارند!    

در این زمینه گفتنی است که پیگیری ها همچنان برای ترتیب اثر دادن به وضعیت نامساعد در کارگاه متروی اکباتان ادامه خواهد داشت و به مراتب به اطلاع مراجع بالاتر خواهد رسید.

گارگاه مترو در شهرک اکباتان چیزی نزدیک به 10 سال از آغاز به کار آن می گذرد و مشخص نیست تا چه زمانی باید حضور آن ادامه داشته باشد. همانطور که اشاره شد فعالیت سیلوهای این کارگاه هر از چندگاهی با آلودگی گسترده زیست محیطی همراه می باشد.    

منتشر شده در شنبه 26 مرداد 1398       کد خبر : 9266
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح