گزارش عملکرد شهردار در گفت و گوِی اختصاصی با «4 اکباتان»

گزارش عملکرد شهردار در گفت و گوی اختصاصی با «4 اکباتان»

از ماه سوم حضور رضا علیزمانی به عنوان شهردار ناحیه 6 منطقه پنج قرار بود یک مصاحبه ی اختصاصی با وی داشته باشیم اما به دلایل مختلف که البته بیشتر آنها به مشغله های «4 اکباتان» مربوطه می شد تا طرف مصاحبه شونده، این اتفاق در هفته گذشته یعنی پایان هفتمین ماه حضور وی در مسوولیتش اتفاق افتاد. او که در حال حاضر دانشجوی دکترای مهندسی پزشکی با گرایش «بیو الکتریک» می باشد و در مسابقات رباتیک کشور نیز رتبه دوم را بدست آورده، از سال 91 وارد شهرداری شده و بعد از مسوولیت هایی همچون مدیر اداره فرهنگی اجتماعی و معاون ناحیه حالا در جایگاه یک «شهردار» نشسته است.

در ادامه مصاحبه سایت خبری اکباتان با رضا علیزمانی و پاسخهای کاملا حساب شده وی درج شده است.

-------------------------------------------------------------------------------

در اولین تجربه خود به عنوان شهردار ناحیه در شهرک اکباتان استقرار پیدا کردید. به نظر خودتان نقطه شروع مناسبی بود یا اگر جای دیگری این اتفاق می افتاد بهتر بود؟

  • به نظر من اکباتان جزو چند محله خاص شهر تهران است. کارکردن در نواحی که محله های اینچنینی دارند دیدگاه خاص خود را می خواهد و فارغ از آن دیدگاه خاص، کارکردن در اینجا واقعا مشکل است. این دیدگاه نه صرفا فرهنگی اجتماعی، نه خدمات شهری، نه فنی و عمرانی و نه شهرسازی بلکه همه باید با هم بصورت مکمل باشند یعنی رضایت شهروندان وقتی حاصل می شود که همزمان هم خدمات شهری خوب باشد و هم فضای سبز در حالت ایده آلی قرار داشته باشد و هم سایر حوزه های دیگر. به عبارتی این موضوعات را کنار هم قرار دادن و رضایت شهروندان را گرفتن خیلی مهم است که اگر بشود به عنوان یک شهردار خوب از شما یاد می شود وگرنه قطعا مورد قبول شهروندان نخواهی بود.

اصولا نگاه شما در بحث مدیریت شهری به کدام سمت و سو می باشد؟

  • مدیریت جدید شهر تهران یک شعاری دارد که می گوید «تهران شهری برای همه». طبیعتا بنده هم نگاهم به این سمت است که اقداماتی در این شهر انجام گیرد که همه با هم بتوانند از آنها استفاده کنند. پس سیاست های خودمان در این ناحیه البته بر اساس پتانسیل های موجود را روی همین موضوع گذاشته ایم که در نهایت رضایت مردم لحاظ شود.

در بدو ورود شما اتفاقات عجیب و غریبی در حوزه ساخت و ساز محدوده پیش آمد، از باشگاه پاس تا مگامال که همگی در حال تغییراتی بودند. مواجهه شما با این قضایا به چه شکلی صورت گرفت؟

  • سوال خوبی پرسیدید چون ما در حوزه شهر سازی مواردی را داشتیم که با ابهاماتی همراه بودند ولی شاید اصلا  مشکلی محسوب نشوند. خیلی از موارد بودند که وقتی پیشینه آنها بررسی می شد به نتایج جدیدی می رسیدیم. همین پرونده مگامال در ابتدا بر سر آن اختلاف نظری وجود داشت اما با اطلاعات بدست آمده موارد موجود برای ما وضوح بیشتری پیدا کرد چون دانستیم چه کاری در حال انجام است و به طور کلی بر روی مسائل شناخت پیدا کردیم. یا بحث باشگاه پاس در زمانی که من آمدم مشخص شد که از قبل اقداماتی صورت گرفته است. در این رابطه باید بگویم که موضوعات در اکباتان تقریبا مربوط به اشخاص حقیقی نیستند و بیشتر حقوقی محسوب می شوند.

ممکن است در این رابطه به ساخت و سازهای بیمارستان صارم هم اشاره ای داشته باشید؟

  • کلا در سطح ناحیه 6 هیچ پروژه ای بدون مجوز ساخت و ساز انجام نمی گیرد.

و این مورد در مورد بیمارستان صارم هم صدق می کند؟

  • بله

در حیطه فعالیت های فنی و عمرانی بالاخص آسفالت ریزی در سطح ناحیه چه کارهایی صورت گرفته است؟

  • خوشبختانه نه تنها ناحیه ما بلکه در سطح منطقه 5 عملیات آسفالت مکانیزه با رکوردهای خوبی مواجه شده است و این اعداد و ارقام عملکرد مناسب معاونت فنی و عمران و ترافیک منطقه را نشان می دهد که توانسته اعتبارات خوبی را جذب کند. در ابتدای ورود من به شهرداری ناحیه 6 پیامهای بسیاری در سامانه 137 در مورد ناهمواری معابر ثبت می شد و خوشبختانه با تلاشهای انجام شده در بحث آسفالت ریزی مکانیزه و حتی لکه گیری خیابانها پیامها به حدی کاهش پیدا کردند که حالا رتبه نخست کاهش، رضایتمندی و حتی مدت زمان بررسی پیامهای 137 به ناحیه ما تعلق دارد.

در مدت حضور شما آمار دارید که چقدر آسفالت ریزی انجام گرفته؟

  • طی 7 ماه گذشته 2500 تن آسفالت ریزی مکانیزه و 400 تن هم آسفالت ریزی دستی صورت گرفته است. تنها در بهار امسال 1200 تن آسفالت ریزی در سطح ناحیه پیاده سازی شده، این در حالی است که این عدد در مدت مشابه سال قبل یعنی بهار سال نود و هفت تنها یکصد و هفتاد و پنج تن بوده است.     

در 7 ماه گذشته خودتان احساس می کنید که کدام حوزه کاری شما گزارش عملکرد بهتری داشته است؟

  • بی انصافی است اگر نگویم که همه در حد توان مشغول کار هستند منتهی اگر بخواهم یک حوزه را که بیشترین تمرکز را بر روی آن داشتیم نام ببرم باید به حوزه خدمات شهری و فضای سبز اشاره کنم که مثلا بعد از سالها توانستیم سدمعبر دست فروشها در برخی نقاط ناحیه را جمع آوری کنیم یا اینکه حالا دیگر «کار فود» در محدوده ما وجود ندارد و بطور کلی حوزه خدمات شهری ناحیه 6 اگر نگوییم کاملا متحول شده اما یک تکان اساسی و محسوس را تجربه کرده است.    

حالا که صحبت از فضای سبز شد باید این پرسش مطرح شود که با وجود نبود منابع آبی پایدار در سطح ناحیه رسیدگی به فضای سبز چگونه انجام می گیرد؟

  • یکی از مشکلات ما در این ناحیه نبود منابع آبی پایدار برای فضای سبز می باشد که ممکن بود این بخش از کار ما با مشکلات جدی مواجه شود. خوشبختانه اعتبار لازم برای برخی طرح های جدید اخذ و با تعویض پیمانکار مربوطه، مشکلات تا حدی بسیاری برطرف شد و قاطعانه می گویم که با جبران نواقص حتی برای گذران تابستان بعدی مشکل چندانی نخواهیم داشت. باور کنید که حالا نقاطی را آب رسانی می کنیم که قبلا امکان آبیاری آنها وجود نداشت.

در خصوص فعالیت های فرهنگی عملکرد اداره فرهنگی و اجتماعی شما را چگونه باید ارزیابی کرد؟

  • در این قسمت فکر کنم تنها ناحیه ای در سطح شهر تهران باشیم که 17 بار خیابان ورزش در آن اجرا شده است. در این زمینه نگاه ما استفاده از پتانسیل سازمان های مردم نهاد و کلونی های جمعیتی با رویکرد تشویق و حمایت بوده و به هیچوجه دنبال اجرای طرح مذکور به صورت نمایشی نبوده ایم.

به عنوان صحبت پایانی از سایر اقدامات صورت گرفته در شهرداری ناحیه 6 به چه مواردی می توانید اشاره کنید؟

  • موارد که بسیار هستند اما از مهمترین کارهای اجرا شده که در حال حاضر به ذهنم می رسند می توانم به «شناسایی و رفع نقاط آبگیر»، «انعقاد تفاهم نامه تفکیک زباله از مبدأ با بیش از 20 مجتمع مسکونی و تجاری»، «راه اندازی خانه دوچرخه»، «جلسات هم اندیشی با نخبگان» و «حضور و همراهی موثر در پویش های مردمی» اشاره کنم.  
منتشر شده در دوشنبه 4 شهريور 1398       کد خبر : 9295
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح