ادعا‌های محمد سرافراز در روایت یک استعفا

ادعا‌های محمد سرافراز در روایت یک استعفا

محمد سرافراز، رئیس سابق سازمان صداوسیما اقدام به انتشار یک کتاب با عنوان «روایت یک استعفا» کرده که به موضوع مدیریتش در رسانه ملی می‌پردازد که در آن ادعاهایی را مطرح کرده است، بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش برترین ها، وی که در دوره مدیریتش به هیچ مصاحبه رسانه‌ای و به‌ویژه نشست خبری تن نداد این‌بار در مقابل میلاد دخانچی نشسته و با صراحتی خاص به فعالیت‌هایش در سازمان صداوسیما در قالب یک گفتگوی تفصیلی پاسخ داده است. این مصاحبه طولانی به شکل یک کتاب ۲۷۲ صفحه‌ای صفحه‌بندی شده است و به نظر می‌رسد که صرفا برای اطلاع رسانی و نه فروش در اختیار مخاطب قرار گرفته است چرا که هیچ شناسنامه‌ای در ابتدای این کتاب درج نشده و نه تنها نام و نشانی از ناشر ندارد بلکه خبری از شماره شابک و کتابشناسی ملی هم در آن نیست.

بخشی از اظهارات محمد سرافراز، رئیس سابق سازمان صداوسیما

خاتمی علیه لاریجانی

وقتی آقای خاتمی مستقر شدند متوجه شدند علی لاریجانی را نمی‌توانند عوض کنند شرط گذاشتند که ٣نفر از معاونان را عوض کنند که یک نفر هم من بودم.

مخالفت سیدحسن نصرالله با العالم

یکی از منتقدین راه اندازی شبکه «العالم» آقای سید حسن نصرالله بود. ایشان می‌گفت شما ایرانی‌ها با زبان و فرهنگ کشورهای عربی چندان آشنا نیستید و نگران بود این شبکه نتواند از عهده کار بر بیاید. در ملاقات با ایشان گفتم شبکه‌ای که به نام ایران باشد و مواضع جمهوری اسلامی را بازتاب دهد متفاوت است و کارکرد خودش را دارد. گفتم ما نیروهای عرب زبان داریم و آنها با ادبیات سیاسی و اصطلاحات خبری آشنایی دارند و جای نگرانی نیست. باید ایشان راضی می‌شد و خوشبختانه نرم شد در نهایت با راه اندازی «العالم» موافقت شد و ١٠میلیون دلار برای راه اندازی آن اختصاص یافت.

25 میلیارد دلار بودجه برای پرس تی وی

به صورت غیررسمی شنیدم که در شورای عالی امنیت ملی با راه اندازی شبکه پرس تی وی موافقت شده است. ما درخواست بودجه ٣۵ میلیاردی داشتیم که در نهایت ٢۵ میلیارد از محل بودجه عمومی دولت اختصاص یافت. در سال ٨٨ من مدیر شبکه پرس تی وی بودم و تشخیصم این بود که ما در صحنه پیچیده موضع‌گیری ‌های پس از انتخابات نمی‌توانیم یکطرفه خبر پخش کنیم. شبکه‌ای که پوشش گسترده برای کاندیداها و میتینگ های تبلیغاتی فراهم کرده نمی‌تواند یکباره خاموش شود. نمی‌توانند نسبت به حوادث بعد از آن سکوت کند. من کاری به حق یا نا حق بودن آنها نداشتم اما در نهایت فشار آوردند.

چه شد که عادل حذف شد؟

برای ربط مصاحبه فردوسی پور با ظریف به فوتبال از کلمه دیپلماسی ورزشی استفاده شده بود. بخشی از سوال‌ها در مورد برجام این بود که در محل مذاکرات چه کردید؟ این مصاحبه درباره فوتبال نبود فوتبال مالی شده بود! گفتگوها با شخصیتها و رجل سیاسی در اختیار تهیه کننده نیست. برخی تحلیل کردند چون آقای ظریف میخواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود این مصاحبه پخش نشده در حالی که اینطور نبود. بعد از این اتفاقات درخواست تعطیلی برنامه ٩٠ مطرح شد اما من زیر بار نرفتم.

ماجرای رفع ممنوعیت مهران مدیری

برخی مثل آقای مهران مدیری خودش و کلیه سریالهایش غیرقابل پخش بودند و من برای ساخت سریال جدیدش به نام «درحاشیه» صحبت کردم تا سریال بسازند. برای آقای رشیدپور شخصا مجوز دادم برنامه بسازند.

فروش آرشیو قبل از انقلاب به من و تو

بین سالهای ٢٠١٢ تا ٢٠١۶ شوهای خوانندگان زن قبل از انقلاب را از آرشیو خارج کردند. اما اینها به شبکه‌های خارجی فروخته شد. مورد دیگر هم خروج غیرقانونی آرشیو توسط دو کارمند بخش آرشیو مرکزی بود. درخواست‌های خارج از کشور یکی از دلایل خروج آرشیو بوده است.

چند هزار ممنوع الورود به صدا و سیما

افرادی را ممنوع‌الورود به سازمان یا غیرقابل پخش اعلام کردند. درخواست دادم لیست آنها را اعلام کنند. وقتی لیست دادند شامل چند هزار نفر از اساتید دانشگاه، هنرمندها، مجری ها و افراد متفرقه بود.

منتشر شده در يكشنبه 10 شهريور 1398       کد خبر : 9310
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح