تنها 20 درصد پزشکان داوطلبانه کارتخوان نصب کردند

تنها 20 درصد پزشکان داوطلبانه کارتخوان نصب کردند

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تاکنون ۲۰ درصد پزشکان به صورت داوطلبانه کارتخوان نصب کرده‌اند و هم اکنون حساب‌های آنها به سازمان امور مالیاتی متصل شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، امیدعلی پارسا شامگاه چهارشنبه در دیدار آیت الله فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در سخنانی اظهار داشت: اگر ریز داده‌ها و اطلاعات مربوط به دارایی و حساب‌های بانکی افراد در اختیار سازمان مالیاتی قرار گیرد در این صورت افراد نمی‌توانند از پرداخت مالیات‌ها فرار و یا آن را پنهان کنند.

وی بیان داشت: اطلاعات مالی افراد که در نهادها و دستگاه‌های اجرایی مختلف کشور وجود دارد در حال انتقال به سازمان امور مالیاتی کشور است که این روند از دو سال قبل شروع شده و همکاری‌های خوبی در این زمینه وجود دارد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: کارتخوان‌های تمامی مشاغل می‌بایست به سیستم‌های سازمان امور مالیاتی کشور متصل شود که در این صورت مالیات‌ها نیز به صورت شفاف و واقعی محاسبه خواهد شد.

پارسا اضافه کرد: هم اکنون سهم مالیات حدود ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی است که این میزان نصف هزینه‌های جاری کشور را پوشش خواهد داد که با این رقم درآمدی مدیریت امور کشور با محدودیت منابع مالی مواجه می‌شود.

وی عنوان کرد: تا کنون ۲۰ درصد پزشکان به صورت داوطلبانه مبادرت به نصب کارتخوان کرده‌اند و هم اکنون حساب‌های آنها به سازمان امور مالیاتی متصل شده که البته این درصد کمی نیست و امیدواریم در آینده تعداد بیشتری از پزشکان نسبت به راه‌اندازی کارتخوان اقدام کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: ۵۰ صنف دیگر نیز از روزهای قبل برای اتصال کارتخوان به سیستم مالیاتی کشور فراخوان شده‌اند که امیدواریم این فرآیند با همکاری خوب صنوف صورت گیرد.

وی ابراز داشت: امروز هماهنگی‌های خوبی در زمینه مبارزه با فرارهای مالیاتی و پولشویی در بین قوای سه گانه وجود دارد که این امر برای پیشبرد اهداف نظام مالیاتی بسیار مؤثر است. 

منتشر شده در پنجشنبه 28 شهريور 1398       کد خبر : 9368
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح