درخواست اجاره موقت آپارتمان در اکباتان!

درخواست اجاره موقت آپارتمان در اکباتان!

پس از هفته ها پیگیری شواهد کاملا روشنی از طرح درخواست های اجاره روزانه برخی واحدهای آپارتمانی در شهرک اکباتان بدست آمده است. اطلاعاتی که به خوبی نشان می دهد زمینه و بستر برخی سودجویی ها متأسفانه فراهم بوده و در صورت عدم توجه کافی به مواردی از این دست، سنگ بنای اولیه رویدادهای تلخ پایه گذاری می شود.   

به گزارش سایت خبری اکباتان، درخواست اجاره موقت برخی آپارتمانهای اکباتانی آنهم توسط افراد غریبه، طبق آنچه که مشخص شده است مورد خیلی جدیدی نیست و تقریبا چند سالی می شود که رواج دارد اما نکته ای که در این میان مهمتر به نظر می رسد تغییر ماهیت این رفتار طی یکی دو سال اخیر است.  

ماجرا مربوط به امروز نیست

یکی از افراد مطلع در این رابطه و در گفت و گو با «4 اکباتان» ماجرا را اینگونه تشریح کرد: این پدیده یعنی اجاره روزانه یا نهایتا چند روزه واحدهای آپارتمانی در اکباتان از چند سال پیش آغاز شد و علت آنهم در ابتدا این بود که عده ای از شهرستان، نزدیکان خود را برای درمان به یک مرکز درمانی داخل اکباتان می آوردند و به همین دلیل برخی همراهان بیمار نیاز به مکانی برای اقامت داشتند. این افراد به راحتی به برخی مشاورین املاک مراجعه و به دنبال محلی چند روزه برای اسکان می گشتند. این درخواستها هنوز هم پس از چند سال آنهم برای اقامت یک یا چند روزه وجود دارد و حتی گاهی اوقات به 7 یا 8 مورد در ماه می رسد!

علت رواج اجاره روزانه آپارتمان در اکباتان

فرد دیگری که خود تجربیات جداگانه ای در این زمینه داشته و پس از کلی اصرار حاضر به ارائه برخی اطلاعات شده است در خصوص چرایی رواج این پدیده می گوید: معمولا قیمت آپارتمانهایی که برای این منظور استفاده می شوند از نمونه های مشابه در هتل ها پایین تر است. همین الان قیمت یک ... در هتل ... حدودا شبی 500 هزار تومان است اما قیمت اولیه همین متراژ در برخی بلوکهای اکباتان حدود شبی 400 هزار تومان است. ضمن اینکه نزدیکی به مرکز درمانی مورد نظر نیز مزیت دیگری است که قطعا مورد توجه قرار دارد.

وجود دارد؟ شرایط؟

همین فرد در پاسخ به اینکه آیا هستند افرادی که از چنین پیشنهاداتی استقبال و آپارتمان خود را به یک فرد ناشناخته اجاره دهند می گوید «بله، وقتی که تقاضا وجود داشته باشد قطعا عرضه کننده نیز پیدا می شود» . اما در ادامه و در پاسخ به اینکه چه شرایطی برای اجاره این واحدهای آپارتمانی وجود دارد تنها به 2 مورد دریافت تمام پول اجاره بها در ابتدا (به میزان روزهای اجاره) و کارت ملی اشاره می کند که اصلا شروط پیچیده ای به نظر نمی رسند و تقریبا قریب به تمام متقضیان اجاره این مدلی آنها را انجام می دهند. 

استفاده های دیگر؟

در خصوص این پرسش افراد مطلع خیلی تمایلی به صحبت علنی نداشتند اما به نظر می رسد که درخواست اجاره آپارتمان توسط افرادی که حتی بیماری با خود به تهران نیاورده اند نیز صورت گرفته است! به گفته یکی از افراد مطلع سال گذشته در یکی از بلوکهای فاز ... همسایگان نسبت به اجاره روزانه یکی از آپارتمانهای بلوک خود مطلع و برخورد جدی با صاحبان آپارتمان مورد اشاره انجام دادند. 

 

---------------------------

خبرنگار: محمد صادقی اصل

منتشر شده در يكشنبه 31 شهريور 1398       کد خبر : 9373
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح