واکنش متفاوت دو مقام شهرداری به کنده شدن درختچه های حاشیه ستاری

واکنش متفاوت دو مقام شهرداری به کنده شدن درختچه های حاشیه ستاری  

پیگیری موضوع از ریشه درآمدن درختچه های حاشیه اتوبان شهید ستاری (در محدوده مگامال) یک نتیجه جالب یعنی واکنش متفاوت دو مقام ارشد شهرداری منطقه 5 یعنی شخص شهردار منطقه و معاونت خدمات شهری وی را به همراه داشته است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، تیرماه امسال خبر و تصاویر کنده شدن درختچه های حاشیه مگامال رسانه ای شد (اینجا را بخوانید) و از آن تاریخ به بعد مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 5 شهر تهران به انحاء مختلف از پاسخگویی طفره رفته و به همین دلیل پیگیری ها تا امروز ادامه داشته است.

اما در تازه ترین اتفاق رخ داده در این زمینه فریدون حیدری شهردار منطقه 5 در حاشیه مراسمی که چند روز پیش در شهرک اکباتان برگزار شد مراتب بی خبری کامل خود را موضوع کنده شدن درختچه ها اعلام و بدین ترتیب مشخص شد که جناب معاون حتی مقام مافوق خود یعنی شهردار منطقه 5 را از کنده شدن بیش از 100 اصله درختچه در حاشیه ی یکی از اتوبان های مهم منطقه مطلع نکرده است!  

در کنار این اظهار نظر شهردار منطقه، چندی پیش و در نهایت معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 5 مجبور به پاسخگویی به پرسشهای مطرح شده در این زمینه از طریق یکی از سامانه های نظارتی شد اما پاسخهای ارائه شده قدری عجیب و شاید طنزگونه به نظر می رسد. در پاسخ ارائه شده آمده است: «حاشیه بزرگراه ستاری جنب پروژه مگامال به دلیل عدم زیرسازی، زمین مناسب نبوده و طی مذاکرات صورت گرفته با مجموعه مگامال مقرر گردید پس از رفع عوامل مذکور در فصل مناسب کاشت اقدام لازم صورت گیرد».

در رابطه با پاسخ مطروحه، دو پرسش اساسی در ذهن شکل می گیرد که در ادامه آمده است.

نخست: شهرداری به رغم تمام بدقولی های مدیران مگامال طی بیش از یک دهه گذشته چگونه مجدد به این راحتی صحبت آنها را پذیرا می شوند؟

دوم: تأیید نامناسب بودن زمین چگونه قابل اثبات است؟ اینکه هر کسی درخت را بکند و بعد اعلام کند زمین زیرسازی مناسب نداشته قابل پذیرش است؟

این پرسشها باید توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 5 پاسخ داده شود اما پرسش مهم تر این است که جناب مانی جعفریان لطفا پاسخ دهید که میزان ارتباط دوستی شما با یکی از مگامال نشین ها که اصولا رابط این پروژه با شهرداری محسوب می شود و اساسا این فرد به دلیل رفع و رجوع کردن یک سری مشکلات فیمابین شهرداری و مگامال در این پروژه حضور دارد، چقدر بوده؟ و به چه میزان در آسان گیری شما نسبت به این اتفاق تأثیر داشته است؟

به هر صورت موضوع درختچه های از بین رفته حاشیه اتوبان شهید ستاری همچنان در مرحله پیگیری رسانه ای قرار دارد و چنانچه واکنشهای منطقی به این اتفاق یا شاید هم فاجعه علنی صورت نگیرد کار به شورای شهر تهران و کمیسیون های تخصصی ارجاع خواهد شد. 

منتشر شده در دوشنبه 8 مهر 1398       کد خبر : 9391
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح