آینده اقتصاد جهان متعلق به کدام کشورهاست؟

آینده اقتصاد جهان متعلق به کدام کشورهاست؟

دهه پیش رو آینده دراماتیکی را برای کشورهای اروپایی و آمریکایی رقم خواهد زد و با توجه به پیش بینی کارشناسان، آینده اقتصاد جهانی توسط کشورهای آسیایی رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ویژوآل کپیتالیست، اگر به وضعیت تولیدات داخلی کشورها نگاهی بیاندازیم و مسیری که از چند سال گذشته پیموده اند را بررسی کنیم متوجه این موضوع خواهیم شد که آینده در دستان کدام کشورها است.

کارشناسان معتقدند کشورهای ترکیه، اندونزی، برزیل و مصر که در حال حاضر کشورهایی با رشد اقتصادی مثبت هستند تا سال ۲۰۳۰ جز کشورهای تاثیرگذار در اقتصاد جهانی به حساب خواهند آمد و حتی تا ده سال دیگر تولیدات داخلی این کشورها آن ها را در فهرست ۱۰ کشور برتر قرار خواهد داد.

در جداولی که نهادهای مالی پیش بینی ارزش تولیدات داخلی این کشورها در سال ۲۰۳۰ را محاسبه کرده است نشان می‌دهد درصد رشد تولیدات داخلی مصر از همه کشورها بالاتر است و برخلاف آن کشور آمریکا کم ترین درصد رشد تولیدات داخلی را خواهد داشت. پس از مصر به ترتیب هند و ترکیه بیشترین درصد تولیدات داخلی را خواهند داشت.

بر پایه این پیش بینی ها اعلام شده است که نه تنها چین می تواند گوی رقابت را از آمریکا را برباید بلکه هند نیز در تولیدات داخلی از آمریکا پیشی خواهد گرفت.

همچنین آسیا در سال ۲۰۳۰ نسبت به سایر قاره ها بیشترین درصد تولیدات داخلی را در دست خواهد گرفت و کشور مصر نیز از جایگاه ۲۱ در تولیدات داخلی به جایگاه ۷ جهانی صعود پیدا خواهد کرد.

در ادامه این گزارشها همزمان با افزایش حجم تولیدات داخلی در این کشورها رشد جمعیت در آن ها مطرح و پیش بینی می‌شود جمعیت مصر تا سال ۲۰۳۰ به ۱۲۸ میلیون نفر برسد که این تعداد برابر با ۳۰ درصد افزایش جمعیت است.

هند یکی دیگر از کشورهایی است که تا سال ۲۰۳۰ بیشترین رشد اقتصادی را تجربه خواهد کرد و شهرهایی که سریع ترین رشد اقتصادی را در هند تا سال ۲۰۳۰ خواهند داشت عبارتند از: «آگرا، راجکوت، سورات، تیروپور، ناگپور، حیدرآباد و بنگلور».

منتشر شده در دوشنبه 8 مهر 1398       کد خبر : 9394
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح