یک دهه هفتادی، وسط بازار خراب مسکن در اکباتان

یک دهه هفتادی، وسط بازار خراب مسکن در اکباتان

این روزها یک دهه هفتادی در بازار مسکن شهرک اکباتان مشغول به کار است و در شرایط رکود بازار نه تنها توانسته گلیم خود را از آب بیرون بکشد بلکه حضور خود و مشاورینش را در کنار بازیگران بسیار قدیمی این عرصه به تثبیت برساند.

اما این تمام داستان نیست چون برخی از ما ایرانی ها معمولا به «تخریب» بیشتر از «رقابت» علاقه داریم و به همین دلیل به جای تحسین موفقیت یک جوان 25 ساله آنهم در وضعیتی که حتی حضور باسابقه ها عملا کم رنگ شده است، به نوعی در معرض صحبتهای حاشیه ای قرار گرفته است.

نوید فردی در گفت و گو با سایت خبری اکباتان از خود، نوع نگاه و باورهایش گفته است تا مشخص شود چگونه توانسته در بازار خراب این روزها همچنان سرپا بماند.

دستمال کشیدن شیشه را خوب بلدم!

هیچگاه منکر تأثیر مهم پدر در موفقیت های خود نبوده و نیستم و بی شک تلاشهای ایشان در گذشته در زندگی امروز من نمود دارد اما بالاخره از اینجا به بعد هم مسوولیت با خود من بوده و مهم است که دستاوردهای پدر را چگونه حفظ می کنم. شاید خیلی ها فکر می کنند من مدام در حال استراحت و خوشگذرانی هستم اما باور کنید از وقتی که وارد بازار کار شدم پا به پای پدر تلاش کرده و سعی می کنم برای مابقی راه همراه و همپای خوبی باشم تا بخشی از زحمات وی جبران شود.  

از روز افتتاح شعبه نخست «مسکن ارتباط» کارهایی را انجام داده ام که حتی کارمندان پدرم آن کارها را انجام نداده اند و حتی همین الان صادقانه به شما می گویم که در آن زمان انجام آن کارها برایم سخت بود و حس عجبی داشتم که چرا «من باید این کارها را انجام دهم؟» اما بعدها متوجه شدم که برای موفقیت در هر کاری باید از پایه شروع کرد و به همین دلیل اعتراف می کنم که حتی اصول دستمال کشیدن شیشه را خیلی خوب بلدم!    

مسکن از سبد خارج شده، امیدوارم بازگردد

از سالها پیش علاقه ام به کار خرید و فروش املاک بود و دلیل آنهم این بود که پدرم نزدیک به چند دهه است که در این رشته فعالیت دارد و من هم در کنار ایشان علاقمند شدم. کار من به جایی رسیده بود که در ایام نوجوانی قیمت های روز آپارتمان را پیگیری می کردم و حتی دوست داشتم در یک معامله تا جایی که می شود کمک کنم! هنوز هم این حس را بعد از سالها دارم و بعضی وقتها از حق خودم می گذرم که یک معامله تنها سر بگیرد و یک نفر بتواند مسکن بخرد. این روزها متأسفانه به علت افزایش قیمت، مسکن از سبد خرید خیلی از خانواده ها خارج شده اما به امید خدا شرایط به گونه ای رقم بخورد که دوباره مسکن به این سبد بازگردد و هم سن و سالان من بتوانند برای خودشان سرپناه تهیه کنند.   

افسوس این روزهای من ...

نگاه من به بازار مسکن شاید متفاوت با بقیه همکاران باشد چون می گویم که «خوشبختانه» حدود 15 درصد قیمت مسکن در شهرک اکباتان کاهش پیدا کرده و حتی کاملا امیدوارم که تا پایان سال 15 درصد دیگر نیز کاهش پیدا کند. افسوس این روزهای من این است که بیشتر مشتری های ما سن و سال دار هستند و جوانان خیلی به ندرت وارد معامله مسکن می شوند. این موضوع نشان دهنده این است که طرفین معامله بیشتر سرمایه گذار هستند تا مصرف کننده واقعی. خداکند به زودی این شرایط تغییر کند.   

کار املاک شبیه مسابقه فوتبال است

بعضی از دوستان که از قدیم ما خدمتشان ارادت داریم به من محبت دارند و همیشه من را مورد لطف قرار می دهند اما بالاخره همه جا حسادت وجود دارد و اکباتان هم یک مقداری از آن احساس می شود (با خنده). اما هیچوقت مشکلی با این موضوع نداشته و اتفاقا لذت می برم! در کارم همیشه سعی می کنم رو به جلو باشم و تا جاییکه رقابت سالم باشد از هیچ تلاشی فروگذار نیستم اما رقابت ناسالم را از همان ابتدا وارد نمی شوم. رقابت در کار املاک شبیه مسابقه فوتبال است که در یک زمین مشخص و در حضور داور باید تلاش کنی. ممکن است داور فوتبال خیلی مشخص و ظاهری باشد اما اینجا هم داوری معنوی و کاملا تأثیر گذار وجود دارد که تشویق و تنبیهات بسیار سختی را اعمال می کند.

ترکیب سنت و مدرنیسم در کار املاک

کار ما در مجموعه مسکن ارتباط یک ترکیبی از روشهای سنتی و مدرن است. قطعا پدر بر اساس تجربه سالیان طولانی یک خورده کلی تر به موضوعات نگاه می کند و خود من بر اساس موقعیت جوانی، امروزی تر برخورد می کنم. اما با تمام این اوصاف اختلاف نظری بین ما وجود ندارد و تمام نظریات پدرم در محل کار ما (شعبه دوم مسکن ارتباط) اعمال می شود، تمام و کمال. این مسئله به این خاطر است که حرفها و تجربیات ایشان را باور دارم و معتقدم وقتی بین این دو نگاه (سنتی و مدرن) حرکتی صورت می گیرد نتیجه خیلی بهتر از کار درمی آید.         

نگاه به آینده؟ بیشتر «ارتباط زاده هستم»

برای نگاهم به آینده هم باید بگویم از آنجا که خود را بیشتر از آنکه «آقازاده» بدانم، «ارتباط زاده» می دانم پس امیدوارم روز به روز بر وسعت برندی که پدرم ساخته افزوده شود و من بتوانم حاصل تلاشهای وی را فعال و پویا نگهدارم. 

منتشر شده در يكشنبه 21 مهر 1398       کد خبر : 9424
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح