میزان دریافتی شهرداری از مجموعه های اقتصادی در اکباتان و بیمه

میزان دریافتی شهرداری از مجموعه های اقتصادی در اکباتان و بیمه

طی حدود 7 ماه گذشته شهرداری ناحیه 6 منطقه 5 تلاش بسیاری به انجام رسانده تا بخشی از مطالبات قانونی شرکت ها و مجموعه های بزرگ موجود در شهرک اکباتان و کوی بیمه به مرحله «وصول» تبدیل شود.  

به گزارش سایت خبری اکباتان، با بالارفتن هزینه های جانبی ساخت و ساز و کاهش فروش تراکم یکی از مهمترین راههای اداره شهر تهران وصول مطالبات معوق از نهادهای قدرتمند اقتصادی است. بر همین اساس طبق لیستی که در اختیار «4 اکباتان» قرار گرفته است به میزان دریافتی مطالبات از برخی مجموعه های پولدار اکباتان و بیمه آنهم با هدف «شفاف سازی» اشاره شده است.  

شعب بانک تقریبا تصفیه شده اند

سر و کله زدن با شعب بانک برای پرداخت عوارض قانونی کار خیلی راحتی نیست چون بانکی ها به همان سادگی که پول از دست مشتریان می گیرند، پرداختی ندارند و موارد اینچنینی را تنها به صدور دستور مافوق مرتبط می کنند. اما با تمام این اوصاف 7 شعبه بانک فعال در اکباتان و بیمه یعنی سپه، اقتصاد نوین، ملت، آینده، دی، مسکن و ملی مجموعا 60 میلیون تومان داده اند که به طور میانگین هر کدام آنها کمتر از 9 میلیون تومان پرداختی عوارض مرتبط با شهرداری داشته اند. طبق اعلام افراد مطلع فعلا حساب شعب مذکور با شهرداری تا حدود زیادی تصفیه است اما احتمالا در 6 ماه دوم سال بازهم باید پرداختی داشته باشند.

شرکت های مجموعه «آما»

مکان سابق شرکت صنعتی «آما» واقع در لاین کندروی جاده مخصوص در حال حاضر محل حضور شرکت های کوچک تکنولوژی محور شده است. با توجه به اینکه این شرکت ها بر مقوله و بستر «دانش بنیان» تأکید و البته فعالیت دارند قاعدتا از یک سری تخفیفات ویژه برخوردار هستند اما باز هم پرداختی آنها صفر نبوده و از ابتدای سال جاری 40 میلیون تومان پرداختی توسط آنها صورت گرفته است.   

رقم چشمگیر باشگاه پاس

باشگاه پاس چند سالی می شود که از زیر مجموعه مستقیم نیروی انتظامی خارج شده و به بانک قوامین واگذار شده است و به همین دلیل دیگر مثل سالهای پیش از واگذاری خبری از همکاری قابل ملاحظه با مجموعه اکباتان به گوش نمی رسد. اما در این میان تیم فعلی شهرداری ناحیه 6 موفق شده است مبلغ 320 میلیون تومان بابت عوارض و مطالبات از این مجموعه دریافتی داشته باشد.

برخی افراد مطلع در این زمینه معتقدند که فشارهای مقطعی وارده از جانب شهرداری در خصوص برخی مسائل (که از جمله آنها می توان به عدم جمع آوری 48 ساعته زباله های پاس در اسفندماه سال گذشته اشاره کرد) دلیل اصلی پرداخت رقم قابل توجه ذکر شده توسط مدیران این مجموعه می باشد.   

البته لازم به ذکر است که هنوز در خصوص برخی موارد همچون میزان ساخت و ساز صورت گرفته در محوطه داخلی این مجموعه اختلاف نظرهایی میان شهرداری و مجموعه ورزشی پاس قوامین وجود دارد.

چاپخانه بانک ملت

چاپخانه ملت که یکی از شرکت های زیر مجموعه بانک ملت می باشد سالهای زیادی است که در کوی بیمه مشغول فعالیت است اما نوع فعالیت آن به شکلی است که خیلی به چشم نمی آید. طبق لیست موجود چاپخانه مورد اشاره هم مبلغ 35 میلیون تومان بابت عوارض خود پرداخت کرده است.

غائبین لیست را نباید فراموش کرد

در عین اینکه تلاش شهرداری برای وصول مطالبات از مجموعه های قدرتمند اقتصادی قابل تقدیر و احساس یکی بودن در اجرای قانون را برای شهروندان به همراه دارد، اما نباید از غائبین این لیست نیز غفلت صورت پذیرد. قطعا مگامال، مجموعه ورزشی راه آهن و حتی بازارچه راه آهن بخشهای اقتصادی قدرتمندی در چارچوب محدوده محله به حساب می آیند که پرداخت عوارض آنها می تواند به رشد و شکوفایی نگهداشت و توسعه شهری منجر شود.  

منتشر شده در يكشنبه 28 مهر 1398       کد خبر : 9445
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح