سکوت شورایاری اکباتان در چند ضلعی بیمارستان صارم

سکوت شورایاری اکباتان در چند ضلعی بیمارستان صارم

تیم جدید شورایاری شهرک اکباتان طی هفته های گذشته ساختار حرکتی خود را شناخته است و طبق اطلاعات بدست چیزی نزدیک به 10 جلسه برگزار کرده است اما در این میان هنوز واکنش مشخصی نسبت به یکی از مهمترین مسائل موجود در اکباتان یعنی ساخت و ساز بیمارستان صارم صورت نداده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، شورایاری در هر محله شهر تهران بی تردید بازوی نظارتی منتخب از میان شهروندان و ساکنین همان محدوده محسوب می شوند و بر این اساس توقع پیگیری، مطالبه و شفاف سازی خیلی اقدام پیچیده و نشدنی قلمداد نمی شود.

در اکباتان نیز قطعا قاعده بر همین رویه بوده و پیگیری موضوعات باید جزو شرح وظائف منتخبین محله قرار گیرد که بی تردید یکی از این موارد ساخت و ساز بیمارستان صارم می باشد. واحدی درمانی که طی حدود 2 سال گذشته توسعه آن در قالب فرآیند عمرانی صورت گرفته شاید از میزان 30 درصد کل مجموعه نیز گذشته باشد (به دلیل عدم شفاف سازی مدیریت بیمارستان صارم تنها می توان به حدس و گمان اکتفا کرد) اما نه تکلیف مجوزهای قانونی مشخص است و نه حتی می توان از ادامه روند کار پیش بینی هایی انجام داد.

اما با تمام این اوصاف دو نکته در مورد پرونده بیمارستان صارم خیلی چشمگیر به نظر می رسد. نخست واکنش کاملا کم رنگ شهرداری منطقه 5 نسبت به تحولات بیمارستان و دوم چشم پوشی شورایاری اکباتان از هرگونه ورود و نظارت مستقیم به چگونگی ساخت و ساز صورت گرفته می باشد آنهم در شرایطی که یک «شهرساز» تمام عیار در تیم فعلی شورایاری حضور دارد و قطعا زوایای پنهان را می تواند عیان نماید اما ...    

در این خصوص شنیده هایی تأیید نشده از تعمدی بودن عدم ورود شورایاری اکباتان به موضوع ساخت و سازهای بیمارستان صارم به گوش می رسد و این در حالی است که قطعا پتانسیل نظارتی شورایاران اکباتان نه تنها توانایی جلوگیری از بعضی اتفاقات را دارا می باشد بلکه با شفاف سازی پیرامون برخی روابط خاص موجود، تا حدودی از فرآیند معیوب فعلی جلوگیری نماید.

 ولی همانطور که گفته شد فعلا انگیزه ای برای شورایای اکباتان برای ورود به پرونده صارمی ها وجود ندارد و منتخبین محله ای اکباتان بیشتر ترجیح می دهند بر روی «مسیر دوچرخه» یا «احداث کتابخانه تخصصی» در سرای محله اکباتان وقت بگذارند. این برنامه ها در حالی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند که عملا با توسعه نامتوازن بیمارستان صارم که می تواند تبعاتی همچون ترافیک و مشکلات ناشی از آن را به همراه داشته باشد دیگر مجالی برای دوچرخه و دوچرخه سوار وجود نخواهد داشت.

در پایان باید گفت فعلا شنیده ها در خصوص پرونده چند ضلعی بیمارستان صارم که اضلاع آن را شورای شهر، شهرداری منطقه 5، شورایاری اکباتان و خود بیمارستان تشکیل می دهند خیلی خوشایند نیست و امیدواریم که در اولین فرصت شاهد تلاشهایی از جانب نمایندگان محلی در اکباتان برای «رد» این شنیده ها باشیم.

منتشر شده در چهارشنبه 1 آبان 1398       کد خبر : 9453
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح