آموزش کارآفرینی در پخت «نان های حجیم» توسط سرای محله بیمه

آموزش کارآفرینی در پخت «نان های حجیم» توسط سرای محله بیمه

سرای محله کوی بیمه برگزاری یک دوره آموزشی جالب برای خانمهای خانه دار و علاقمندان «پخت و پز» را در برنامه کاری خود قرار داده که البته علاوه بر بحث خوشمزگی در مورد کارآفرینی خانگی و اقتصاد خانواده هم می تواند حرفهایی برای گفتن داشته باشد.     

به گزارش سایت خبری اکباتان، نان‌ حجیم و نیمه‌ حجیم به نانی گفته می‌‌شود كه از آرد، آب، نمك، مخمر (خمیر ترش) و در صورت نیاز مواد افزودنی مجاز طی فرایند پخت تهیه می‌گردد. چنانچه ضخامت بافت آن بین ۵.۲ تا ۵ سانتیمتر باشد در گروه نانهای نیمه‌حجیم و بیش از آن در گروه نان های حجیم قرار می‌گیرد.

مواد افزوده شده به نان‌های حجیم و نیمه حجیم در مقایسه با نان‌ های مسطح بیشتر و متنوع‌ تر است. نان‌های مسطح همچون لواش، بربری، سنگک و تافتون از فرمول ساده آب، آرد، نمک و مخمر تهیه می‌شوند، اما در نان‌های حجیم علاوه بر مواد گفته شده از روغن، شکر، شیرخشک، بهبود‌دهنده، مواد نگهدارنده و برخی از افزودنی‌های دیگر هم استفاده می‌شود.

با ذکر این توضیحات سرای محله کوی بیمه در تاریخ 18 آبان ماه جاری کارگاه یک روزه آموزش پخت این محصولات را برگزار خواهد کرد. طبق اطلاعات بدست آمده مواد آموزشی در این خصوص شامل آموزش اصول اولیه نانوایی و آشنایی با ابزار و مواد اولیه، آموزش انواع نان حجیم، استراحت خمیر، چانه گیری اصولی و صحیح و ... می باشد.

همانطور که در ابتدا هم اشاره شد آموزش دوره هایی همچون پخت نان حجیم و نیمه حجیم علاوه بر بار آموزشی قابل ملاحظه در بحث کارآفرینی ویژه مشاغل خانگی هم می تواند تأثیر گذاری بسزایی داشته باشد.

در رابطه با شهریه کلاس مذکور نیز باید خاطر نشان کرد که هزینه شرکت در این دوره آموزشی برای علاقمندان 100 هزار تومان می باشد و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۴۴۶۹۳۵۶۵ تماس حاصل نمایند.

منتشر شده در چهارشنبه 8 آبان 1398       کد خبر : 9472
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح