چرا بازار مسکن دبی جزو بدترین‌ بازارهای جهان است؟

چرا بازار مسکن دبی جزو بدترین‌ بازارهای جهان است؟

کارشناسان اقتصادی درباره وقوع فاجعه اقتصادی احتمالی در دبی به دنبال رکود بازار مسکن و نبود متقاضی برای ساخت و سازهای سرسام آور مسکن هشدار دادند.

 رئیس هیئت مدیره  یک شرکت املاک  در امارات در خصوص وقوع فاجعه اقتصادی احتمالی دبی به خاطر افزایش مداوم عرضه مازاد واحدهای مسکونی بدون وجود مشتری هشدار داد.

وی  به خاطر «ساخت و ساز مفرط» خواستار تعلیق همه پروژه های ساخت و ساز مسکونی در دبی برای یک تا دوسال شد تا از این فاجعه احتمالی جلوگیری شود، زیرا این فاجعه ممکن است به افزایش مداوم عرضه مازاد واحدهای مسکونی بدون وجود مشتری منجر شود.

وی گفت: اکنون ما بر سر دو راهی قرار داریم. یا این مشکل را حل خواهیم کرد که به ما اجازه رشد از اینجا را خواهد داد یا شاهد فاجعه‌ای خواهیم بود.

تیر ماه امسال نیز به دنبال رکود بازار مسکن دبی، اعلام شد که چندین شرکت بزرگ املاک به خاطر اختلاس و تقلب در معاملات توسط پلیس تعطیل شدند و یا تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

یکی از این شرکت‌ها در جریان کلاهبرداری از متقاضیان خرید مسکن که عمدتا ایرانی بودند، بیش از دو میلیارد تومان از آنان ربوده بود.

با رکود بازار مسکن در دبی و سقوط بهای آن بسیاری از بنگاه های املاک یا ورشکست شده‌اند و یا از اجرای تعهدات خود باز مانده‌اند که این شرایط زیان هنگفتی به خریداران مسکن وارد کرد.

در همین حال با توجه به وخامت اقتصادی دبی، شرکت‌های حمل‌ونقل اعلام کرده‌اند تعداد خانواده‌هایی که از دبی کوچ می‌کنند، بسیار بیشتر از تعدادی هستند که برای سکونت به دبی می‌آیند. در همین راستا به‌رغم ادامه ساخت‌وساز مسکن در دبی، تعداد زیادی از خانه‌ها و آپارتمان‌ها خالی مانده است. به‌ خاطر کاهش اجاره‌بها، بازار مسکن دبی در سال ۲۰۱۷ در رتبه دوم بدترین‌ها بازارهای جهان ایستاد.

منتشر شده در چهارشنبه 8 آبان 1398       کد خبر : 9474
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح