لزوم مراقبت از کنتورهای آب اکباتان در مقابله با یخ زدگی

لزوم مراقبت از کنتورهای آب اکباتان در مقابله با یخ زدگی

با توجه به افت ناگهانی دمای هوا و موج سرما در نقاط مختلف شهر تهران ضروری است مشترکان اکباتانی یعنی بلوکها و بازارچه های شهرک اکباتان برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و ترکیدگی انشعاب آب، اقدامات پیشگیرانه زیر را انجام دهند.

  • با قرار دادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق‌کردن لوله‌های سطحی می‌توان از یخ‌زدگی انشعاب و کنتور تا حدود زیادی جلوگیری کرد.
  • در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان و یا بر افروختن آتش در مجاورت تاسیسات آبی اکیداً خودداری کنند.
  • در صورت بروز مشکل یخ‌زدگی با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان تهران تماس بگیرند تا گروه‌های عملیاتی در سریع ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.
  • گروه‌های عملیاتی آبفای استان تهران با استفاده از تجهیزات کامل مانند دستگاه یخ‌ زدای انشعاب آب، آمادگی کاملی برای رسیدگی به مشکلات احتمالی دارند.

لازم به ذکر است دستگاه‌های یخ‌ زدا با استفاده از مخزن آب، دمای آب داخل لوله را به میزان مورد نیاز افزایش می دهند و پس از آن با استفاده از کلکتور، آب گرم به داخل کنتور و یا شیر انشعاب فرستاده می‌شود تا یخ موجود در لوله و کنتور بدون آسیب ‌زدن به آن‌ها آب شود.

منتشر شده در شنبه 25 آبان 1398       کد خبر : 9503
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح