دوره «مربی» در بلوک A2 با استعفا پایان گرفت

دوره «مربی» در بلوک A2 با استعفا پایان گرفت

«دورَت گذشته مربی!» این جمله یکی از کلیدی ترین دیالوگ فیلم آژانس شیشه ای ابراهیم حاتمی کیا است که در اواسط دهه هفتاد شمسی اکران و موجی از ناگفتنی ها را با خود به همراه داشت. دیالوگی که امروز در مورد بلوک A2 شهرک اکباتان نیز مصداق عینی و عملی پیدا کرده باشد.

به گزارش «4 اکباتان»، بعد از رخدادهایی که در خصوص انتخاب هیئت مدیره جدید در بلوک A2 به وقوع پیوست و در خصوص انجام تغییر و تحول با هیئت مدیره جدید وقفه هایی از جانب هیئت مدیره سابق رخ داد و حتی کار به ابلاغ اظهار نامه قانونی برای تحویل دفاتر و حسابها کشید، بالاخره «مجید حسیبی» که یکی از اعضای سابق و باسابقه هیئت مدیره بلوک می باشد تصمیم گرفت از سمت های خود در A2 و هیئت مدیره مرکزی اکباتان استعفا دهد تا بدین ترتیب دوره آقای «مربی» که در عمل خیلی زودتر از اینها پایان یافته بود، در ظاهر نیز خاتمه پیدا کند.   

اما به بهانه این استعفا بازخوانی بخشی از دوران «حسیبی» خالی از لطف نیست چون بی تردید وی بیش از 3 دهه صاحب رأیی بود که هیچگاه «یک» محسوب نمی شد و همیشه می توانست به تنهایی جریانی را با خود همراه کند. شاید به دلیل همین توانمندی ها بود که باعث می شد حسیبی در متن اصلی تمام اتفاقات مهم شهرک اکباتان مانند «مگامال» قرار داشته باشد. از جلسه با مگامالی ها در مالزی تا نشستن در ردیف اول مراسم کلنگ زنی و در نهایت دست در دست بودن با احمدی نژاد شهردار وقت تهران در پایان همین مراسم همگی گویای این بود که «می خواهند» اکباتان متولی خاص داشته باشد.

با تمام این تفاسیر اما با شروع دهه چهارم فعالیت های حسیبی در اکباتان اوضاع خیلی بر وفق مراد پیش نرفت و کار حتی به جایی رسید که در یک دوره از فرآیند انتخاب رئیس هیئت مدیره مرکزی حسیبی حتی نتوانست مجموع 3 از 5 را بدست آورد و به کرسی رئیس تکیه بزند. هر چند که تنها یکسال بعد رئیس منتخب طی یک جلسه شبانه و همراه با کدورت مجبور شد صندلی خود را به مخالفین تحویل دهد و مجدد شانس برای جلوس نواده «حسیب خان» مهیا بود اما خودش هم فهمیده بود که دیگر در بر پاشنه سابق نمی چرخد.

به هر ترتیب امروز یکی از بنیانگذاران هیئت مدیره مرکزی و البته هیئت مدیره A2 مجبور به نواختن ساز جدایی شده است و شاید از این به بعد دیگر خودش را با فضای مجازی یا چیزی شبیه به آن که پسوند «موسس» را یدک می کشد سرگرم کند و هر از چند گاهی نامه هایی که برای شهرداران وقت به امضای او ارسال شده اند را بازخوانی نماید. اما همه اینها ظاهر ماجرا هستند و در باطن هواپیمای مورد نظر پس از 3 دهه پرواز فرود آخر را نتوانست به صورتی مطمئن و توام با آرامش انجام دهد.

«حسیبی» و افرادی مانند وی برای اکباتان زحمات بسیاری محتمل شده اند و از گذشته تا به امروز هم افراد «با لیافت و بی لیاقت» بر روی بناهایی که او و همراهانش ساخته اند ژِست خواهند گرفت. اما در این میان باید مفهوم «دوره» را زودتر از هر کس دیگه ای حس می کردند چون شاید همان افرادی که یک زمانی هورا می کشند چندی بعد با صدای بلند فریاد بزنند «دورَت گذشته مربی!» 

منتشر شده در دوشنبه 25 آذر 1398       کد خبر : 9551
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح