شرط تعطیلی مدارس تهران از روز دوشنبه

شرط تعطیلی مدارس تهران از روز دوشنبه

آلودگی هوا از ابتدای هفته گذشته مدارس بسیاری از شهرهای کشور در استان تهران، اصفهان، مرکزی، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین و قم را تعطیل کرده بود.

به گزارش خبرآنلاین، بنابر پیش بینی هواشناسی فردا هوای کلانشهر تهران بارانی خواهد بود اما از اواخر روز یکشنبه با خروج موج بارشی از آسمان تهران به تدریج آلاینده ‌های هوا افزایش پیدا می کند و آلودگی هوا دوباره مهمان ناخوانده شهر خواهد شد.

شرط تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا

عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه تعطیلی مدارس مبنی بر پایش ۲۴ ساعته شاخص های آلاینده هواست، گفت: طبق تصمیم کارگروه اضطراری آلودگی هوا اگر میانگین شاخص آلودگی هوا به بالای ۱۵۰ برسد، مدارس تعطیل می شود.

عضو کمیته اضطرار هوا گفت: وقتی مدارس ابتدایی تعطیل می‌شوند ۳۰ درصد از بار ترافیکی کاهش می‌یابد.

شاهسونی تاکید کرد: مبنای تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس پایش ۲۴ ساعته شاخص آلودگی هواست و شاخص های لحظه‌ای مبنای تصمیم‌گیری محسوب نمی‌شود.

احتمال تعطیلی مدارس تهران از روز دوشنبه

شاهسونی افزود: اکنون شاخص کیفیت هوای تهران 145 بوده و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و برای فردا بارش باران و بهبود وضعیت هوا پیش بینی شده است، همچنین طبق نقشه های هواشناسی از دوشنبه هوای تهران دوباره آلوده خواهد بود.

همچنین به گفته منصور درجاتی سرپرست مدیریت بحران استانداری تهران، استاندار تهران به عنوان رئیس کارگروه اضطرار آلودگی هوا یا معاون عمرانی استاندار مرجع تصمیم‌گیری درباره تعطیل شدن یا نشدن مدارس است.

باید منتظر ماند و دید که بارش نزولات الهی چقدر هوای تهران را برای نفس کشیدن تازه و پاک می کند و اگر دوباره دوشنبه آلاینده های هوا افزایش پیدا کرد، باز هم مدارس تعطیل خواهد شد؟ یا استاندار تهران به استناد شهر پکن می گوید که شاخص این شهر بالای ۲۰۰ است و هیچ مرکزی تعطیل نمی شود.

امید است وزارت بهداشت به عنوان عضو کمیته اضطرار هوا همچنان مانند قبل از سلامت کودکان محافظت کند هر چند که این تعطیلی ها بار مالی و آموزشی بسیاری برای کشور و آموزش و پرورش به دنبال دارد اما سلامت موضوع حیاتی است و وقتی مسئولان بی تدبیر، تدبیر دیگری برای حل معضل آلودگی هوا ندارند پس در این شرایط به دلیل محافظت از سلامت دانش آموزان چاره ای جز تعطیلی مدارس در روزهای آلوده وجود ندارد.

منتشر شده در شنبه 7 دي 1398       کد خبر : 9600
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح