حکایت «نه خود خورد نه کس دهد» در بلوک 17 اجرا می شود

حکایت «نه خود خورد نه کس دهد» در بلوک 17 اجرا می شود

طی سالهای اخیر و با افتتاح ایستگاه مترو داخل شهرک اکباتان، بحث جای پارک خودرو یکی از مشکلات اساسی ساکنان بلوکها به شمار می رود اما در همین شرایط هم اتفاقات عجیب کم رخ نمی دهد.

به گزارش «4 اکباتان»، قطعه زمین مشترک در مشاعات بلوکهای 17 و 19 که در حال حاضر می تواند نقش یک پارکینگ اختصاصی کوچک با یک مسیر کنترل شده را برای هر دو بلوک ایفا نماید و شماری بیشتر از ساکنین بلوکهای مذکور از مزایای آن بهره مند شوند، تنها به دلیل مقاومت عجیب و سوال برانگیز هیئت مدیره بلوک 17 خالی و بلااستفاده رها شده است!  

این اتفاق در شرایطی به وقوع پیوسته که از یک طرف تقریبا مخالفات جدی از طرف مدیریت شهری برای استفاده اختصاصی ساکنین از این زمین وجود ندارد و از طرفی بلوک 19 طبق تفاهم نامه ای که چندی پیش با هیئت مدیره سابق بلوک همسایه به امضاء رسانده حاضر به تقبل هزینه های فنس کشی و اختصاصی سازی محوطه آن شده است. اما با تمام این تفاسیر و حتی با وجود اینکه یکی از شورایاران فعلی اکباتان در بدنه هیئت مدیره بلوک 17 فعالیت می کند و طبیعتا باید مشکلات بین 2 بلوک همسایه با تعامل حداکثری حل و فصل شود، این اتفاق رخ نداده و تازه هیئت مدیره حاضر گروه ماقبل خود را به دلیل امضای تفاهم نامه با همسایگان به منظور استفاده مشارکتی از زمین مذکور با عبارات ناخوشایندی خطاب کرده است!

در شرایط فعلی به دلیل نزدیکی بلوکهای جنوبی در اکباتان به ایستگاه مترو و حتی مجتمع مگامال وضعیت پارک خودرو در اطراف این بلوکها خیلی مساعد نیست و به این موضوع حضور گاه و بی گاه جرثقیل های حمل خودرو در نقاط پارک ممنوع را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید اکباتانی ها برای استفاده از یک جای پارک ساده که طبیعتا حق طبیعی آنها محسوب می شود با چه مکانیزمی روبرو هستند!؟

در چنین وضعیتی شاید برهم زدن توافقات دوستانه ی مثبت خیلی خوشایند آداب همسایگی نباشد و از طرفی چرا نباید نگاه تعاملی در دستور کار حل مشکلاتی به غایت ساده همانند مورد مذکور قرار گیرد؟ قطعا نگاه دست اندرکاران بلوکهای اکباتان مبنی بر این است که داشته های بلوک سرمایه ساکنین محسوب می شود نه میراث آبا و اجدادی، پس حالا که فرصت خدمت وجود دارد می توان نامی نیک به یادگار گذاشت.   

منتشر شده در شنبه 21 دي 1398       کد خبر : 9630
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح