درخواستهای «غیر متعارف» در اداره اجتماعی شهرداری ناحیه 6

درخواستهای «غیر متعارف» در اداره اجتماعی شهرداری ناحیه 6

از تعیین تقریبا اجباری پرداخت کمک 500 هزار تومانی در ماه به منظور امور خیریه تا بحث خرید برخی اقلام لوازم خانگی همگی موارد مشخصی از درخواست های رئیس اداره اجتماعی شهرداری ناحیه 6 از یکی از پیمانکاران بوده است.  

به گزارش «4 اکباتان»، انتخاب آقای .....  به عنوان رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری ناحیه 6 از همان ابتدا با واکنش هایی از جنس تعجب همراه بود چون وی پیش از آن در اداره شهرسازی همین ناحیه مسوولیت داشت و طبیعتا گماردن مدیر شهرسازی در یک جایگاه فرهنگی خیلی نمی توانست توجیه منطقی داشته باشد. اما همانگونه که این فرد از قسمت مالی شهرداری ناحیه 6 به شهرسازی نقل مکان کرده بود به راحتی هرچه تمامتر امور فرهنگی را در دست گرفت تا به هیچوجه «جدایی» از ساختمان دو طبقه پشت میدان بسیج برای عده ای رخ ندهد و چرخه جا به جایی درون سازمانی ادامه داشته باشد! 

در همین زمینه و در کنار انبوه نقدهایی که به نحوه مدیریت فعلی اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری ناحیه وارد است، باید بدون تعارف عنوان کرد که دوره کوتاه حضور این فرد با ارائه درخواست های غیرمتعارف از یکی از پیمانکاران فعال در محدوده همراه شده است تا جاییکه یک بار برای دریافت «تشک خوشخواب» و مرتبه دیگر «تلویزیون رنگی» و مرتبه آخر مقداری ........ صحبت هایی به میان آمده و البته مشخص نیست این موارد نه بر اساس ضابطه و آیین نامه قانونی بلکه بر اساس چه شکلی از جسارت و توانمندی به راحتی فرصت مطرح شدن پیدا می کنند!؟

در این مجال باید اذعان کرد که در خصوص سطور بالا به طور جدی مواردی جهت ارائه و پیگری موجود می باشد اما نکته مهم این است که جایگاه نظارتی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 5 در کجا باید تعریف شود؟ و آیا اساسا این معاونت توانایی نظارت دقیق و یا حتی برخورد جدی با چنین مسائلی را دارا می باشد؟ یا اینکه مصلحت ها و «توصیه ها» ایجاب می کند که چشم آنجا را که باید نبیند؟

با امید روزی که در پرتو نظارت شایسته از طرف نهادهای مسوول روند شفاف سازی و اصلاح برخی رویه ها در مجموعه مدیریت شهری سرعت و جدیت بیشتری پیدا کند.

منتشر شده در سه شنبه 24 دي 1398       کد خبر : 9642
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح