پاسخ شهردار به گلایه های یک عضو تجاری های اکباتان

پاسخ شهردار به گلایه های یک عضو تجاری های اکباتان

شهرداری ناحیه 6 پاسخ گلایه مندی های یکی از کسبه بازارچه های فاز یک  را که از «عدم خدمت رسانی شهرداری در روزهای برفی به بازارچه های شهرک اکباتان» دلخور بود، ارائه کرد.

به گزارش «4 اکباتان»، سمانه عبدالهی در ابتدا ضمن اشاره به قانون شهرک ها گفت: قانون شهرک ها در شهرها مشخص و واضح است. تقریبا مثل آپارتمانها فقط در اندازه بزرگتر یعنی نگهداشت مشاعات بلوکها و بازارچه ها کاملا و مشخصا طبق قانون بعهده ساکنین و همان هیات مدیره شهرک،آپارتمان یا مجتمعهای مربوطه است.

وی در ادامه افزود: شهرداری هم طبق آنالیز طرح تفضیلی موظف به ایمن سازی معابر تعریف شده در طرح تفضیلی شهر تهران میباشد  البته که با توجه به مشارکت بالای مردم ناحیه ۶ و تعامل بالای آنها در برف روبی ها الویت را شهرداری در محورهای اصلی «سواره رو» انجام میدهد که خطرات بیشتر را جلوگیری نماید. بنابراین کوچه ها و معابر فرعی برای رفع خطر در الویت بعدی هستند و آنهم بدلیل تفاوت فراوانی خطرات در موارد مشابه تعریف شده است.

عبدالهی در مهمترین قسمت صحبت هایش و در پاسخ به اینکه اصولا سطح همکاری خاصی میان شهرداری و بازارچه ها در روزهای برفی می تواند وجود داشته باشد هم گفت: قطعا. شهرداری موظف است برای اماکنی همچون بازارچه ها تأمین کیسه های شن و نمک  را در دستور کار قرار دهد. علاوه بر این اماکن به کلیه شهرکها، مجتمعها، مدارس، پادگانها، ادارات و هر مجموعه ای که نگهداشت برعهده خودشان باشد کیسه شن و نمک تحویل داده می شود و شهروندان محترم شهرک اکباتان اعم از مسکونی یا تجاری (بازارچه ها) در موقعیتهای اینچنینی میتوانند با مراجعه به سایت برفروبی هر ناحیه ای در شهر تهران شن و نمک تحویل بگیرند.

هم اکنون در ناحیه ۶ این اتفاق افتاده و حتا مجتمعهای مسکونی جهت مسیر رفت و آمد پله های رو بازشان شن و نمک تحویل گرفته اند.

شهردار ناحیه 6 در خاتمه خاطر نشان کرد: ضمنا شهرداری از شهروندان خواستار مشارکت در عملیات برفروبی جلوی معابر خانه ها و درخت تکانی در زمان برف میباشد. چرا که در برودت هوا شاخه درختان شکننده تر و معابر لغزنده است و مشارکت شهروندان تا زمان خدمات رسانی واحد خدمات شهری کمک شایانی در راحت تر شدن تردد و سالم ماندن درختان میکند.

منتشر شده در يكشنبه 6 بهمن 1398       کد خبر : 9652
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح