سازندگان در حال ترک ساخت و ساز در «بیمه» هستند

سازندگان در حال ترک ساخت و ساز در «بیمه» هستند

آمار ساخت و ساز مسکن در شهر تهران طبق گزارشات منتشره کاهش چشمگیری را نشان می دهد. کاهشی که به صورت ملموس می توان آن را در پرطرفدارترین محله ی جنوبی منطقه 5 برای ساخت و ساز یعنی «کوی بیمه» هم مشاهده کرد.

به گزارش «4 اکباتان»، این روزها سازنده ها در محله بیمه خیلی تمایلی برای شروع یک پروژه جدید ندارند و بعضی حتی زمین خود را بعد از پی ریزی اولیه نصفه و نیمه رها کرده اند. در تأیید این موضوع هم می توان آماری که البته هنوز منابع رسمی واکنشی نسبت به آن نداشته اند را مورد توجه قرار داد که واحدهای در حال ساخت شهر تهران «از 200 هزار واحد در سال 91 به 49 هزار واحد در سال 98» کاهش پیدا کرده است.

یکی از سازندگان قدیمی در کوی بیمه با شرط ذکر نشدن نامش به «4 اکباتان» گفت: «متریال ساخت به شکل وحشتناکی افزایش پیدا کرده است و از طرفی شهرداری اصلا همکاری خوبی با سازندگان ندارد. یک زمانی با ما تعامل می کردند چون یکی از راههای مهم درآمد شهرداری همین ساخت و سازها بود اما حالا کلا طلبکار هستند و برخوردشان خیلی بد است. انگار فقط می خواهند زور بگویند!»

در کنار مشکلات ناشی از بروکراسی اداری «سلیقه ای» که نهادهای مرتبط مانند اداره شهرسازی شهرداری ناحیه 6 منطقه 5 برای سازندگان ایجاد کرده اند خروج سرمایه گذاران نیز به دلیل نبود چشم انداز مشخص مشکل بزرگ دیگری است که باعث روند نزولی ساختمان سازی در بیمه شده است. این در حالی است که طی سالهای گذشته ساخت و سازهای این محله همیشه برگ برنده شهرداران نواحی برای مانور در کمیسیون های درآمدی منطقه 5 به حساب می آمد و حتی یکی از شهرداران اسبق ناحیه 6 در گذشته به درخواست مستقیم شهردار منطقه برای افزایش میزان تحقق دریافت عوارض ساخت و ساز در بیمه اشاراتی داشت.

روند ساخت و ساز در کوی بیمه که به نظر می رسد تمایل هیجانی برای به آب و آتش زدن در آن وجود ندارد در شرایطی اتفاق افتاده است که همین حالا چند پروژه بزرگ ساختمانی در خیابان های مختلف این محله که حتی یکی از آنها «ساخت تا 150 واحد» را هم پیش بینی کرده، کاملا از دستور کار خارج و سازندگان قطعا منتظر سینگال های جدید از بازار هستند.  

منتشر شده در دوشنبه 21 بهمن 1398       کد خبر : 9695
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح