80 فیبروم از «رَحِم» یک زن در صارم اکباتان خارج شد

80 فیبروم از «رَحِم» یک زن در صارم اکباتان خارج شد

با تلاش تیم پزشکی متخصص در بیمارستان صارم شهرک اکباتان و طی یک عمل جراحی سنگین چند ساعته بیش از 80 فیبروم از رحم یک خانم با موفقیت خارج شد.

به گزارش «4 اکباتان»، دکتر ابوطالب صارمی پزشک معالج و مسئول تیم جراحی ضمن اعلام خبر مذکور به خبرنگار ما گفت: «در سایر مراکز به این خانم گفته بودند که باید رحم را از بدن خارج کند اما ایشان در صارم مورد عمل جراحی قرار گرفت و ما توانستیم عمل جراحی خارج کردن فیبروم‌های رحم او را با موفقیت انجام دهیم. تعداد بسیار زیاد فیبروم‌ها و بزرگ بودن آنها کار جراحی را سخت و طافت ‌فرسا کرده بود ولی خوشبختانه با تجربه‌ ای که از قبل در مورد این قبیل بیماران داشتیم توانستیم رحم وی را حفظ کرده و تمامی فیبروم‌ها را خارج کنیم.»

وی همچنین افزود: «این عمل چند ساعت به طول انجامید اما پس از تمام شدن آن خستگی از تن بنده و همکارانم در اتاق عمل خارج شد چون توانستیم رحم را حفظ کرده و این موهبت الهی زنانه را برای بیمار محفوظ نگه داریم.»

فیبروم رحم یا تومورخوش خیم عضلهٔ صاف رحم، شایع ‌ترین تومور لگنی در نزد زنان است که تقریباً در پنجاه درصد زنان و معمولاً در سنین باروری بین ۲۵ تا ۴۰ سالگی دیده می‌شود.

در این بیماری سلول‌ های ماهیچه ‌ای و دیگر بافت‌هایی که دیوارهٔ رحم را می‌سازند، غده‌های غیرسرطانی درون دیوارهٔ رحم و پیرامون آن را می‌سازند. این بیماری می‌ تواند باعث نازایی شود و خطر ابتلا به آن در زنانی که نسبت به قدشان افزایش وزن دارند، بالا و در زنانی که بچه دار شده‌اند، پایین است.

لازم به ذکر است که طبق اطلاعات بدست آمده از معاونت رسانه ای بیمارستان صارم این قبیل جراحی ‌ها قبلا نیز در صارم اتفاق افتاده و دکتر صارمی سابقه‌ ی چندین عمل جراحی مشابه را در گذشته‌ های دور و نزدیک که با موفقیت همراه بوده دارا می باشد.

تصویر به کار گرفته شده در متن خبر متعلق به جراحی صورت گرفته می باشد.

منتشر شده در شنبه 26 بهمن 1398       کد خبر : 9714
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح