بدهی 60 میلیارد تومانی مگامال با «مغازه ها» پرداخت می شود

بدهی 60 میلیارد تومانی مگامال با «مغازه ها» پرداخت می شود

یک فرد مطلع در معاونت فنی شرکت نگین آرای آسیا از ادامه دار شدن ماجرای بدهی بزرگ پروژه مگامال به یک صندوق سرمایه گذاری خبر داد و صدور رأی دادگاه در این زمینه را نیز تأیید کرد.

به گزارش «4 اکباتان»، ماجرای بدهی مگامال به صندوق سرمایه گذاری «الف» از آن ماجراهای کشداری است که بصورت خیلی راحت و ریلکس اراده ای برای حل و فصل آن وجود ندارد و به همین سبب تا به امروز اصل پول دریافتی به میزان چندین و چند برابر افزایش یافته است.   

در زمانی که مدیر عاملی شرکت نگین آرای آسیا در اختیار سهامداران بخش خصوصی قرار داشت یعنی سالهای پایانی دهه 80 شمسی یکی از صندوق های سرمایه گذاری مبلغی در حدود 8 میلیارد تومان در اولین پروژه مال کشور که قرار بوده در شهرک اکباتان افتتاح و آن روزها با نام «مجتمع فرهنگی رفاهی اکباتان» شناخته می شده، سرمایه گذاری می کند. قرار داد این صندوق در زمان مدیرعاملی «رامین احمدی» که همزمان عضو ارشد و تأثیر گذار هیئت مدیره نیز محسوب می شد به امضاء رسید اما این قرارداد به رغم پرداختی صورت گرفته هیچگاه شکل اجرایی کامل پیدا نکرد و همین مشکل به مانند «استخوانی لای زخم» تمام مدیران عامل و هیئت مدیره های بعدی را نیز درگیر خود نمود.

در تمام یک دهه ای که از امضای قرارداد مذکور سپری شده است، افرادی برای حل این این مسئله آستین ها را بالا زدند و حتی در یک نوبت تفاهم نامه ی مجدد با این صندوق به امضاء رسید تا مشکل جمع و جور شود اما هر بار به نحوی توافقات صورت گرفته در لحظات پایانی برهم خوردند تا این مشکل همچنان وجود داشته باشد! گو اینکه عده ای از بودن این بدهی بزرگ بیشتر از نبودنش سود می بردند و عملا آن را برگ برنده ای در مذاکرات خود می پندارند.  

حالا خبرهای تأیید شده حاکی از آن است که اصل بدهی اولیه به حدود 60 میلیارد تومان رسیده است و طلبکاران محترم بعد از یک دهه پیگیری نافرجام تصمیم دارند تعدادی مغازه را در مقابل تعهدات صورت گرفته به مالکیت خود درآورند. تعداد مغازه های مدنظر بنا به روایتی حدود 8 باب می باشد. 

پرونده 15 ساله ساخت و ساز مگامال تا دلتان بخواهد پر است از این فراز و فرودهای عجیب مالی و قطعا یکی از دلایل پایان نیافتن کار عمرانی پروژه و آسایش همسایگان از سر و صدا و دود و شلوغی نه تنها همین موارد بلکه سایر داستان هایی است که هم اکنون نیز افراد ذی نفوذ در پی اجرای آن هستند.

مگامال در دل خود مثلثی دارد که یک ضلع آن در رفت و آمد خود میان شرق دور و سرزمین کانگورها در پی طرح نقشه های جدید است، ضلع دیگر در همین اکباتان خودمان در یک آپارتمان دِنج نشسته و از پی خرج ... سفره شبانه روزی «توهمات عجیب و غریب» را تداوم می بخشد و ضلع سوم که چندی پیش به «امضاء طلایی» هم خوانده می شد تدارکاتچی دو ضلع دیگر به حساب می آید.

این مثلث تنها به منافع خود می اندیشد و دوست ندارد بداند که کمتر از یک ماه دیگر شب عید است و تکلیف پرداخت حق و حقوق کارکنان هنوز نامشخص باقی مانده.     

منتشر شده در شنبه 3 اسفند 1398       کد خبر : 9728
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح