ضعف و کاستی های مقابله با کرونا در شهرک اکباتان

ضعف و کاستی های مقابله با کرونا در شهرک اکباتان

از زمان شیوع بیماری خطرناک کرونا، شهرک اکباتان نیز مانند سایر نقاط کشور درگیر این بیماری شده که البته خوشبختانه گروههای مردمی خودجوش برای مهار و مقابله با آن اقداماتی را آغاز کرده اند.

به گزارش «4 اکباتان»، گروه مردمی مقابله با بیماری کرونا در اکباتان که بعدها عناوینی همچون «ستاد» و «قرارگاه» را نیز با خود همراه ساخت از ابتدای کار تلاشهای قابل توجهی برای خدمت رسانی به ساکنین محدوده انجام داد که جای تقدیر و سپاسگزاری همیشه محفوظ است اما در این میان نقاط کور یا حلقه های مفقوده ای هم وجود دارند که در صورت برطرف کردن آنها و با توجه به «کمک های مالی» صورت گرفته از طرف مردم، می توان ضریب شکست این ویروس خطرناک را در کوتاهترین زمان ممکن افزایش داد.

دریغ از یک کارشناس و آیین نامه بهداشتی

از روز نخست آغاز به کار مقابله با کرونا در اکباتان تا دلتان بخواهد نیروی های مخلص «پا به کار» این موضوع را همراهی کردند اما در کنار تمام تلاشهای صورت گرفته فقدان یک کارشناس بهداشتی که نقش نظارت مستقیم بر روندهای صورت گرفته را بر عهده بگیرد شدیدا به چشم می خورد. فراموش نکنید که یکی از مهمترین برنامه های گروه مردمی مقابله با کرونا در اکباتان توزیع محلول های ضدعفونی کننده برای بلوکها بوده و در این میان دقیقا مشخص نیست محلول ها پس از تولید بر اساس کدام استاندارد بهداشتی توزیع و یا حتی در داخل منازل مورد استفاده قرار می گیرند!؟

این نکته شاید در ظاهر چندان مهم به نظر نرسد اما اهمیت آن زمانی خود را نشان می دهد که بدانیم بعضی بلوکها تا چند روز پس از دریافت محلول های ضدعفونی کننده به دلیل نبود آیین نامه بهداشتی مشخص از توزیع آنها در میان ساکنین سرباز زده و محلول ها در فضای باز به حال خود رها شده بودند.  

گروه قائم به فرد است و مابقی ...

اگر قرار است ضدعفونی کردن و پاکسازی محیط، توزیع محلول در میان بلوکها، جلسه با مدیران بلوکها و سایر کارهای ریز و درشت را یک نفر به انجام برساند دیگر چه حاجتی است به استفاده کردن از پسوند قرارگاه، ستاد یا ... و آیا بهتر نیست خیلی راحت عنوان کنیم که یک نفر قرار است مقابله با کرونا در اکباتان را بر عهده گیرد؟ و شاید در ادامه هم بد نباشد که توضیح دهیم جلسه های پی در پی با حضور افراد فاقد رزومه مشخص عملیاتی از چه روی برگزار می شود؟  

اگر قدری تدبیر بیشتر در زمینه انتخاب و چینش افراد حاضر در ستاد مردمی مقابله با کرونا وجود داشت قطعا حالا می توانستیم از نتایج ملموس تری در مبارزه با کرونا سخن به میان آوریم.

اتاق فکر قوی وجود ندارد

از روز نخست تمام تلاش ستاد مردمی مقابله با کرونا به ضدعفونی و رفع آلودگی محیط اکباتان معطوف است. اما آیا مگر غیر از این است که میزبان اصلی ویروس خود انسانها هستند؟ کانون های تجمع افراد در اکباتان شناسایی شده اند؟ که اگر شده اند چه برنامه ای برای آنها در نظر گرفته شده؟ آیا هچنان باید به توزیع محلول ضدعفونی کننده و رفع آلودگی در هوا و زمین دلخوش کرد؟  

قطعا ضدعفونی و توزیع محلول در هفته های اولیه اقداماتی مهم به حساب می آمدند اما حالا و با گذر از هفته های متوالی حضور این بیماری، همچنان برگزاری جلسه با مدیران بلوکها در خصوص نحوه چگونگی توزیع محلول ضدعفونی کننده قدری کلیشه ای و غیر قابل توجیه و نشان از نبود یک اتاق فکر موثر می باشد.

شهرداری و شورایاری کجای کار هستند!؟

تا به امروز مردم در اکباتان الحق و الانصاف پای مقابله با کرونا ایستاده اند آنهم بدون هیچگونه چشمداشت مادی. حالا وقتش است که یک سوال مهم از مسوولینی همچون شهردار ناحیه 6 و شورایاری اکباتان پرسیده شود، واقعا این دو نهاد اجتماعی که هم از امکانات سخت افزاری و هم ارتباطات قابل توجه برای رفع برخی موانع برخوردار هستند کجای کار ایستاده اند و چرا خبری از آنها نیست؟

یکی از اعضای ستاد مردمی مقابله با کرونا در گفت گو با خبرنگار «4 اکباتان» اعلام کرد شهردار ناحیه 6 یعنی خانم سمانه عبدالهی حتی مقدمات اختصاص و هماهنگی برخی ماشین آلات (از ساعت 12 شب به بعد) را برای ضدعفونی محیط به انجام نرساند و دبیر شورایاری اکباتان نیز در پاسخ به درخواست های کمک آنهم بعد از گذشت چند هفته از ظهور بیماری کرونا اعلام کرده است که «در فکر هستیم تا ببینیم چگونه می توانیم کمک کنیم»!!

منتشر شده در سه شنبه 5 فروردين 1399       کد خبر : 9798
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح