اکباتان یک مرکز ارزیابی اولیه بیماری کرونا نیاز ندارد؟

اکباتان یک مرکز ارزیابی اولیه بیماری کرونا نیاز ندارد؟

شهرک اکباتان در برخی سرانه های اجتماعی از استانداردهای لازم برخوردار نیست و حالا در بحث بیماری کرونا مشخص است که به رغم تمام ادعاهای صورت گرفته، حتی از اختصاص موقت یک مرکز ارزیابی اولیه بیماری ویروسی کرونا نیز محروم است.   

به گزارش «4 اکباتان»، برای تخمین جمعیت اکباتان از 60 تا 100 هزار نفر آمار وجود دارد. آمارهایی که خیلی دقیق نیستند اما در یک حالت کلی بیانگر این هستند که محدوده حدودا 6 کیلومتر مربعی مذکور چند ده هزار ساکن را در خود جای داده است و به رغم مشخص شدن این موضوع باید گفت که در موارد خیلی خاص مثل شیوع بیماری کرونا حتی یک مرکز ارزیابی اولیه و مشاوره برای شناسایی و ارائه خدمات خیلی ساده به ساکنین وجود ندارد.

چندی پیش بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی ایران فهرست مراکز خدمات سرپاییِ 16 و 24 ساعته کرونا در تهران اعلام شد (اینجا را بخوانید) و طبق این لیست نزدیک ترین مرکز خدمات به اصطلاح سرپایی به اکباتانی ها در خیابان آزادی، انتهای بلوار استاد معین است. از نظر بعد جغرافیایی و طول مسافت قطعا رسیدن تا بلوار استاد معین خیلی کار سختی نیست و به راحتی برای اکباتان نشین ها انجام پذیر است اما سوال مهم این است که آیا جمعیت متراکم در فازهای یک، دو و سه اکباتان نباید در این شرایط از یک مرکز خدمات خیلی ساده در زمینه کرونا برخوردار باشند؟ و یا حتی بصورت موقت برخی مراکز موجود را در شرایط حساس به این امر اختصاص داد؟

اکباتان از چندی پیش درگیر ساخت و سازهایی است که مدام شعار سلامتی مردم را پیوست خود داشتند اما حالا در عمل مشخص شده که خیلی روی صحبت های مطرح شده نمی توان حساب کرد و حالا وقت طرحی نو درانداختن است.

در همین رابطه بد نیست به خاطر آوریم که با تلاشهای صورت گرفته برخی از دلسوزان اکباتان از چند سال پیش یک ایستگاه آتش نشانی مستقل جنب میدان بسیج مستقر شد و از این اتفاق می توان نتیجه گرفت که پتانسیل ایجاد برخی سرانه های دیگر نیز وجود دارد به شرط آنکه حالا هم دلسوزانی وجود داشته باشند و یا اگر هستند پا به میدان بگذارند.   

شهرک اکباتان با توجه به تعداد بلوکهای مشخص یکی از محله های دارای ساختار معین در شهر تهران محسوب می شود و این یعنی به راحتی می شود تصمیم گیری های مشخص را برای تعداد افرادی تعریف شده به انجام رساند اما اینکه در این موارد حیاتی چرا نقشه راهی از طرف شورایاری اکباتان و البته هیئت مدیره مرکزی تعریف نمی شود جای پرسش دارد؟   

اگر مجال و فرصتی بود به مروز زمان بیشتر در مورد ضعف های درمانی اکباتان و البته یک سری «شعارها» خواهیم نوشت.

منتشر شده در سه شنبه 19 فروردين 1399       کد خبر : 9850
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح