سوداگری «ناجوانمردانه» یک مشاور املاک در اکباتان

سوداگری «ناجوانمردانه» یک مشاور املاک در اکباتان

یکی از مشاورین مسکن شهرک اکباتان در حالیکه هنوز هیچ فعل و انفعال خاصی در بازارهای مالی قابل مشاهده نیست، اقدام به انتشار «لیستِ افزایش قیمت» آپارتمانهای مسکونی در شهرک اکباتان نموده است. 

به گزارش «4 اکباتان»، جامعه ایران رفته رفته در حال خروج از یک تعطیلی 2 ماهه دردناک می باشد. تعطیلاتی که این بار اصلا شیرین نبود و مردم بالاجبار و به دلیل ترس از بیماری خانه نشین شدند. در این شرایط پیچیده و غیرقابل پیش بینی یکی از مشاورین املاک اکباتان لیستی را در فضای مجازی منتشر کرده که در آن در 2 ستون جداگانه قیمت آپارتمانهای یک، دو، سه، چهار و حتی سوئیت اکباتان در اسفند 98 (یک ستون) و فروردین 99 (ستون دیگر) درج شده است و متأسفانه در یک «دروغ آشکار» قیمت های فروردین به نسبت اسفند ماه از 100 میلیون (یکخوابه) تا 600 میلیون (چهارخوابه) با افزایش همراه شده است.

این اقدام مسکن «ک» در فاز یک در حالی صورت گرفته است که اولا از اسفند تا فروردین ماه امسال بازارهای مالی در حالت تعطیلی تقریبا مطلق قرار داشته اند و اشخاصی که متأسفانه دچار سندروم «خودکارشناس پنداری» هستند و چنین مواردی را انتشار می دهند مشخص نیست قیمت های مورد اشاره را از چه منابعی استخراج کرده اند!؟

در همین زمینه پیگیری های میدانی و تأکید جدی کارشناسان واقعی امر مسکن بیانگر این است که به رغم آغاز به کار یکی دو روزه مشاورین املاک آنهم از ابتدای اردیبهشت ماه، اصلا مشتری یا تقاضایی برای خرید و فروش وجود ندارد و به همین دلیل نه تنها ماهیت اینگونه رفتارها که مصداق نشر اکاذیب و بازی با ذهن و روان جامعه را دارا می باشد نامشخص است بلکه اساسا رقمهای اعلامی غیرواقعی می باشند.

همچنین تماسهای برقرار شده با اتحادیه صنف مشاروین املاک تهران در این خصوص گویای این است که اقدام صورت گرفته تخلف به حساب می آید و زمینه پیگیری های بیشتر توسط نهادهای قانونی را خواهد داشت.

یکی از افراد مطلع در امر مسکن در گفت و گو با «4 اکباتان» تصریح کرد که «برخی از مشاورین املاک در ماههای قبلی تنها برای اینکه معامله صورت گیرد و کمیسیون خود را دریافت کنند، مشتریان خود را ترغیب به خرید با قیمت های بالا کرده اند و حالا چون خبری از رونق در بازار نیست مجبور هستند مشتریان خود را با این شیوه برای خود نگهدارند. یعنی اعلام کنند که قیمت ملک شما بالا رفته.» 

تقریبا تمام کارشناسان امر مسکن متفق القول هستند که در بازار اجاره امسال باید توجهی ویژه از سوی مالکین نسبت به مستأجران صورت گیرد و البته فراموش نکنیم ایجاد جو روانی کاذب برای افزایش قیمت خرید و فروش مسکن در نهایت منجر به  بالا رفتن قیمت اجاره ها آنهم در سالی که هنوز تکلیف بیماری کرونا به صورت کامل روشن نشده، خواهد بود.

«4 اکباتان» بر اساس وظائف رسانه ای خود همچون بسیاری موارد دیگر که البته مورد هجمه هم قرار گرفته است، فعلا اشاراتی مختصر به این مسئله نموده و در ادامه هم اگر نیاز باشد همین روند را با «جدیت» ادامه خواهد داد.

به زودی گزارشی جامع و غیرمغرضانه در مورد تحولات بازار مسکن بالاخص در اکباتان و بیمه منتشر خواهد شد.

منتشر شده در چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399       کد خبر : 9893
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح