گزارش شورایاری اکباتان ضعیف و بدون نقشه راه

گزارش شورایاری اکباتان ضعیف و بدون نقشه راه

طی روزهای گذشته شورایاری شهرک اکباتان متنی کوتاه و مختصر را با عنوان «قسمت اول گزارش عملکرد شش ماهه دوره پنجم» در فضای مجازی منتشر نمود.

 به گزارش «4 اکباتان»، شورایاری اکباتان یک خصوصیت خیلی منحصر به فرد دارد که اگر به صورت عامیانه بخواهیم آن را تشریح کنیم باید بگوییم که «روی هر دیواری که خودش دوست دارد یک دایره می کشد و می گوید هدف اینجاست، اینجا را ببینید و نشانه بگیرید!» این رویه همیشه فارغ از اینکه واقعا مشکل چیست؟ و به طور کلی هدف کجا باید باشد؟ توسط شورایاری اکباتان اجرا و این بار هم در گزارش منتشره جلوه هایی از آن رونمایی شده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.  

بند اول/ تأیید سلامت انتخابات شورایاری!

در بند ابتدایی این گزارش «تایید سلامت انتخابات شورایاری» در 15 مرداد ماه سال گذشته درج شده است و مشخص نیست تأیید سلامت فرآیند انتخابات چه ربطی به عملکرد شورایاری اکباتان دارد!؟

بند سوم/ بزرگداشت روز ملی یوزپلنگ ایرانی

فکرش را بکنید، اکباتان این همه مشکلات ریز و درشت دارد و شورایاری اکباتان به عنوان نمایندگان ساکنین در «بزرگداشت روز ملی یوزپلنگ ایرانی» همکاری و همراهی داشته است!

خدا را شکر که در این مملکت 80 میلیونی یوز ایرانی هیچ متولی دیگری ندارد و بدین ترتیب شورایاری اکباتان باید آستین همت را بالا بزند. خدا را شکر (با لحن مهران مدیری در سریال هیولا تکرار شود)

بند چهار/ گفتگو و دیدار با چند نفر کارآفرین

در بند چهارم که موضوع «گفتگو و دیدار با چند نفر کارآفرین وپیگیری وبررسی راههای جدید جهت استفاده از انرژی های پاک بویژه انرژی خورشیدی برای مدارس» عنوان شده است، شورایاری اکباتان بدون نیاز سنجی واقعی از بلوکها به سراغ طرحی رفته است که به دفعات کارشناسان در خصوص بار مالی قابل ملاحظه و عدم توجیه اقتصادی آن سخن ها گفته اند اما همچنان عده ای در اکباتان علاقمند به پیگیری آن هستند.  

بند شش/ ارسال نامه و درخواست دیدار وگفتگو با مدیران بیمارستان صارم

در این قسمت «پیگیری و بررسی تخلفات بیمارستان صارم و ارسال نامه و درخواست دیدار وگفتگو با مدیران مربوطه» به عنوان گزارش کار مطرح شده است. اما نکته مهم این است که در این مورد تنها به بیان همین یک خط اکتفا شده و خوب بود شورایاران محترم نتیجه پیگیری ها، جواب نامه ی ارسالی و فرجام درخواست دیدار و گفتگو با مدیران مربوطه را هم اعلام می کردند. شواهد عینی حاکی از آن است که کمی بعد از پیگیری های شورایاری اکباتان اورژانس جدید بیمارستان صارم هم در ضلع جنوبی این مجموعه کار خود را آغاز کرد.

بند هفت/ پیگیری 20 ساله آنتن های مخابراتی

دبیر محترم شورایاری اکباتان به دفعات اعلام کرده اند که حدود 20 سال است که این موضوع یعنی «برچیدن آنتن های BTS  در کنار مدارس شهرک» را پیگیری می کنند و در این گزارش هم «پیگیری وبررسی و ارسال نامه های متعدد جهت برچیدن آنتن های مذکور» را به عنوان شرح عملکرد اعلام کرده اند. همانطور که در بند قبل هم اشاره شد «پیگیری و نامه نگاری» تا قبل از حصول نتیجه مفید نمی تواند گزارش کار قلمداد شود یا حداقل می بایست در لیست امور «در حال پیگری» قرار گیرد.   

بندهای بعدی/ مینی بوس منقرض شده و قضاوت با خوانندگان

گزارش عملکرد شورایاری اکباتان در قسمت نخست کلا در 10 بند تهیه شده است که فعلا 5 بند آن با نقدهایی مواجه است. در سه بند باقی مانده هم «پیگیری تعویض اتوبوسهای فرسوده با مینی بوس های نو»، «شرکت در جلسه هم اندیشی معتمدان محلی جهت پیشبرد اهداف شورایاری» و «شرکت در مراسم بازگشایی مدارس شهرک اکباتان» آمده است که فقط در مورد اول یعنی تعویض اتوبوس های فرسوده باید بگوییم که کلا مینی بوس از سیستم حمل و نقل شهر تهران حذف شده است حالا شورایاری اکباتان دنبال چه می گردد را ما هم نمی دانیم! 2 مورد باقی مانده را هم خود شما قضاوت کنید بهتر است.

در پایان جهت اطلاع بیشتر خوانندگان تصویر یک صفحه از گزارش عملکرد شورایاری محله باغ فیض در منطقه 5 ارائه می گردد.   

منتشر شده در سه شنبه 23 ارديبهشت 1399       کد خبر : 9949
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح