آشنایی با 12 زن قدرتمند فوتبال انگلیس

آشنایی با 12 زن قدرتمند فوتبال انگلیس

اگر فروش باشگاه نیوکاسل به عربستانی‌ها نهایی شود، آماندا استیولی که واسطه اصلی این معامله بوده است، یکی از قوی‌ترین زنان دنیای فوتبال خواهد شد.

به گزارش «ورزش سه» این اولین باری نیست که او در ورزش حضوری پررنگ ایفا می‌کند. دیلی میل در ارتباط با آماندا استیولی مطلبی منتشر کرده که در آن آمده: او مدت‌ها است با شیخ منصور کار می‌کند و در سال 2008 کمک کرد باشگاه منچستر سیتی را بخرد. او در همان سال هماهنگ ‌کننده سرمایه ‌گذاری 3.5 میلیارد پوندی شیخ منصور در بانک بارکلیز شد اما استیولی تنها زن قدرتمند دنیای فوتبال نیست و در ادامه با زنان پرقدرت فوتبال آشنا خواهیم شد.

کارن برادی

کارن برادی تقریباً سه دهه است که حضوری پررنگ در فوتبال دارد. او در روزنامه‌ها مطلب می‌نویسد و مدت‌ها در هیأت مدیره باشگاه‌های بیرمنگام و وستهم حضور داشته است. او در سال 1993 و در 23سالگی از سوی دیوید سالیوان به عنوان مدیر باشگاه بیرمنگام انتخاب شد. برادی می‌گوید: «دیوید به من هشدار داد و گفت که باید دو برابر مردان خوب باشم تا نصف آنها خوب به نظر برسم. من گفتم: خب، خوشبختانه این کار سختی نیست.» او با سالیوان در سال 2010 به وستهم رفت و به عنوان نایب‌رئیس هیأت مدیره فعالیت کرد. دیوید کامرون، نخست‌وزیر وقت بریتانیا در سال 2013 او را به عنوان سفیر بازرگانی دولت انتخاب کرد.

برادی در روزهای اخیر و در زمان شیوع ویروس کرونا نیز به خاطر اظهارنظرجنجالی اش درباره قهرمانی لیورپول در این فصل نیز در کانون توجهات قرار گرفت. او ابتدا با مخالف نسبت به اعلام قهرمانی زودهنگام لیورپول گفته بود که بهتر است بازی ها بدون مشخص شدن قهرمان به پایان برسد. اظهارنظری که با واکنش های زیادی همراه شد.او هرچند موضعش را کمی نسبت به اعلام قهرمان تعدیل کرد اما کماکان از جمله موافقان پایان لیگ برتر انگلستان به دلیل شیوع بیماری کرونا است.

مارینا گرانوفسکایا

او که روس-کانادایی است دستیار معتمد رومن آبراموویچ، مالک چلسی است و حرف آخر را در انتقالات چلسی می‌زند. گرانوفسکایا اولین بار در سال 1997 با آبراموویچ آشنا شد. او در آن هنگام به یک شرکت نفتی پیوسته بود که آبراموویچ به‌تازگی خریداری کرده بود. آبراموویچ شرکت را هفت سال بعد تقریباً 250 برابر قیمت خریدش فروخت و به لندن رفت تا در کنار یکی دیگر از خریدهایش، یعنی باشگاه چلسی حضور داشته باشد. او گرانوفسکایا را هم با خود به چلسی برد.

چلسی در میدان موفقیت بسیاری کسب کرد و قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان شد و گرانوفسکایا هم پشت پرده سخت تلاش می‌کرد و با باشگاه‌های دیگر ارتباط برقرار کرده و ساخت و ساز زمین تمرینی کابهام را تکمیل می‌کرد.

گرانوفسکایا در سال 2010 به صورت رسمی به عنوان نماینده آبراموویچ معرفی شد و بعدتر به هیأت مدیره باشگاه هم پیوست. او بود که قرارداد 15ساله و بسیار پردرآمدی با نایکی برای تولید پیراهن باشگاه امضا کرد.

دلیا اسمیت

او مدت‌هاست که طرفدار نوریچ است و حالا در کنار همسرش، سهامدار عمده باشگاه است. او که در سال 1996 به هیأت مدیره باشگاه نوریچ پیوست، دهه‌ها پیش از آن به دلیل مطالبی که درباره آشپزی می‌نوشت و حضورش در تلویزیون، مشهور شده بود. دانش‌اش از صنعت آشپزی کمک کرد که منابع مالی جدیدی برای باشگاه فراهم کند، از جمله شرکت غذایی کاناری.

اسمیت در سال 2019 گفت: «ما بابت پیوستن به باشگاه نوریچ افسوس نمی‌خوریم. ما خدا را شکر می‌کنیم که این فرصت را داشتیم و واقعاً عاشق نوریچ هستیم.»

کاتارینا لیبهر

او عضو خانواده‌ای است که مالک شرکت تولید جرثقیل لیبهر هستند. مارکوس، پدر او در سال 2009 باشگاه ساوتهمپتون را خرید اما یک سال بعد درگذشت و کاتارینا باشگاه را به ارث برد. ساوتهمپتون با لیبهر در سال‌های 2011 و 2012 به دسته‌های بالاتر صعود کرد و به لیگ برتر بازگشت. او سپس اکثر سهام باشگاه را به گائو جیشنگ فروخت، هرچند که هنوز 20 درصد سهام را برای خود نگه داشته است. نلی گائو، دختر گائو جیشنگ حالا نایب‌رئیس باشگاه است.

ربکا کاپلهورن

او مدیر عملیات فوتبال باشگاه تاتنهام است و در سال 2015، پس از موفقیت به عنوان مدیر مالی باشگاه کویینز پارک رنجرز، با دعوت دانیل لوی به تاتنهام آمد. رشته تخصصی او حسابداری است و دانشگاه لاف‌بورو به او مدارک افتخاری تربیت بدنی، علوم ورزشی و ریاضیات داده است.

ماریا کولن

او بیش از 25 سال تجربه در مشاوره به مدیران دارد و از سال 2006 تاکنون مدیر اجرایی باشگاه تاتنهام بوده است. مسئولیت او در زمینه همکاری‌های اقتصادی باشگاه و بازاریابی و ارتباطات است. او همچنین امانتدار مؤسسه تاتنهام هم هست. کولن پیش‌تر برای شرکت روابط عمومی و بازاریابی چایم کار می‌کرد و پویش‌های تبلیغاتی خصوصی‌سازی شرکت بریتیش پترولیوم هم کار او بوده است.

تارا وارن

او مدیر اجرایی بازاریابی و ارتباطات باشگاه وستهم است و به دلیل موفقیتش در بردن باشگاه به ورزشگاه المپیک، به هیأت مدیره هم راه یافته است. او از سال 2009 در این باشگاه بوده است. اولین پست او هم مدیریت بخش بازاریابی بود.

او از دانشگاه لاف‌بورو مدرک MBA دارد و پیش‌تر به عنوان مشاور بازاریابی و تجاری آژانس املاک ساویلز کار کرده است.

دنیس بارت - بکسندیل

مدیر اجرایی باشگاه اورتون مدت زیادی را در دانشگاه مشغول بوده و سپس به فوتبال آمده است. او را با لقب «پروفسور» می‌شناسند. او در سال 2010 به باشگاه پیوست و کارش هم تدوین استراتژی ارتباطات باشگاه بود. او یک سال بعد به سمت مدیر ارشد عملیاتی باشگاه منصوب شد. بارت-بکسندیل حالا مدیریت اجرایی باشگاه را به عهده دارد و همچنین رئیس اجرایی خیریه باشگاه اورتون است. او همچنین عضو هیأت مدیره اسپورت انگلند است که در زمینه ورزش در سطوح پایه فعالیت می‌کند.

سوزان ولان

مدیر اجرایی لستر سیتی این باشگاه را از مسابقات چمپیونشیپ به لیگ برتر آورد و لستر با مدیریتش فاتح لیگ برتر شد و به لیگ قهرمانان هم رسید. او در سال 2011 مدیر اجرایی لستر شد و پروژه‌های ساخت و ساز بزرگی را هم به پیش برده است، از جمله یک زمین تمرین برای تیم. او همچنین برنامه توسعه ورزشگاه کینگ پاور را در دستور کار دارد. دانشگاه لستر به او مدرک دکترای افتخاری داده است. ولان پیش از آنکه مدیر لستر شود، برای شرکت کینگ پاور کار می‌کرد که متعلق به ویچای سریواداناپرابا، مالک فقید لستر بود.

میشله والدر

او مدیر غیراجرایی باشگاه برایتون‌اند هوو آلبیون است و مدیر تیم زنان باشگاه و همچنین کمیته روابط عمومی هم هست. والدر همچنین از بنیانگذاران مؤسسه مشاوره TXG  و مدیر جشنواره ادبیات «هی» هم هست.

سو هاو

او یکی از مشهورترین زنان فوتبال است و در هیأت مدیره اتحادیه فوتبال انگلیس حضور دارد. هاو رئیس هیأت مدیره فوتبال زنان و عضو هیأت مدیره سوپرلیگ زنان، هیأت مدیره دسته دوم زنان، کمیته فوتبال معلولان، کمیته انضباطی و کمیته داوران است.

دبی جوانز

دبی جوانز مدیر غیراجرایی لیگ فوتبال انگلیس است و از سال 2014 به عنوان عضو هیأت مدیره به این سازمان پیوسته است. او پیش‌تر بازیکن تنیس بوده و در هیأت مدیره اسپورت انگلند هم حضور دارد. جوانز پیش‌تر مدیر ورزش LOCOG بوده که سازماندهی مسابقات المپیک و پارالمپیک 2012 لندن را به عهده داشته است.

منتشر شده در پنجشنبه 25 ارديبهشت 1399       کد خبر : 9959
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح