بخشی از سقف مجتمع مگامال تخریب شد

بخشی از سقف مجتمع مگامال تخریب شد  

طوفانی که یکشنبه شب وزیدن گرفت باعث خرابی بخشی از سقف مگامال در شهرک اکباتان شد و به همین دلیل روز گذشته و به توصیه آتش نشانی از ساعت 14 این مجتمع تجاری تعطیل شد.

به گزارش «4 اکباتان»، در شرایطی که طی هفته های گذشته تلاشهای زیادی برای تعیین تکلیف مدیریت شرکت نگین و ادامه کار پروژه نیمه تمام مگامال صورت گرفت، حالا یک طوفان بخشهایی از سقف مگامال را با آسیب مواجه کرد تا از این به بعد علاوه بر دغدغه برای نیمه کاره بودن پروژه و هدر رفتن سرمایه، دلهره بخشهای ساخته شده نیز برای سهامداران ایجاد شود.

همانطور که در تصویر فوق مشخص است پشم شیشه به کار رفته برای عایق کاری و ایزوگام سقف پس از طوفان یکشنبه تخریب و به دلیل اینکه ممکن است با وزش باد تکه هایی از سقف جدا شده و بر روی عابرین یا خودروها پرتاب شود روز گذشته عوامل آتش نشانی توصیه کردند تا مگامال تعطیل شود.

این اتفاق در حالی رخ داده است که معمولا انجام عملیات ایزوگام و عایق کاری حتی برای یک پشت بام ساده هم با ضمانت نامه های حداقل 20 ساله همراه است اما اینکه چگونه و در حالیکه هنوز مگامال نیمه تمام است سقف آن با تخریب مواجه شده را باید شرکت های مجری و حتی ناظر پاسخگو باشند.

طبق اطلاعات بدست آمده در زمان احداث سقف مگامال شرکت ساختمانی «آرمه نو» پیمانکار و شرکت «اِمکو» به مدیریت رضا خراسانی زاده که خودش یکی از سهامداران مگامال می باشد به عنوان «ناظر» فعالیت داشته است.

از میزان خسارت احتمالی هنوز برآوردی صورت نگرفته است اما در همین زمینه پیگیری ها نشان می دهد که مجتمع های بزرگ فرهنگی و تجاری در هنگام ساخت از پوشش های بیمه ای خاص استفاده می کنند تا در زمان بروز حادثه، بخشی از خسارات وارده جبران شود که در مورد مگامال برخی از افراد مسوول نسبت به وجود «بیمه ساخت و ساز» ابراز بی اطلاعی نمودند.

منتشر شده در سه شنبه 6 خرداد 1399       کد خبر : 9986
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح