اعتراض به خاموشی های دامنه دار مگامال + پاسخ سرپرست

اعتراض به خاموشی های دامنه دار مگامال + پاسخ سرپرست

مجتمع فرهنگی تجاری مگامال که روزگاری طراحان و بنیانگذارانش با افتخار از آن یاد می کردند و ژِست های «کارآفرینانه» آنها شهره ی عام و خاص شده بود حالا توان تأمین برق مورد نیاز واحدهای تجاری فروخته شده را هم ندارد.

به گزارش «4 اکباتان»، بعد از ماجرای شرکت مشاور مگامال که در نوع خود بسیار جالب است و حتما در آینده ای نزدیک ابعاد دیگری از ساخت و سازهای این پروژه نیمه مورد توجه قرار خواهد گرفت، قطعی های دامنه دار برق این مجتمع «تجاری» حسابی صدای مالکان و بهره برداران را درآورده است.   

یکی از مالکین قسمت فودکورت مگامال در گفت و گو با خبرنگار «4 اکباتان» گفت: «زمانی که دلار 1000 تومان بود پانصدهزار دلار را تبدیل کردم و یک مغازه در فودکورت اینجا خریدم. بعد از چند سال تأخیر در تحویل مغازه ام حالا که تعطیلی های ناشی از کرونا نیز تمام شده می بینیم که مجتمع برق ندارد! البته تنها برای ما برق ندارد اما برای از «ما بهتران» همیشه همه چیز فراهم است.»

وی در خصوص مشکلات ایجاد شده هم گفت: «سیستم تهویه هوای فودکورت را خاموش کرده اند و به دلیل گرما هیچ مشتری پایش را به اینجا نمی گذارد. پیگیری هم که می کنیم می گویند از روز نخست ظرفیت کافی برق برای همه بخشهای مجتمع خریداری نشده و در فصل تابستان امکان روشن شدن سیستم تهویه فود کورت وجود ندارد!»   

این شخص در پایان نیز گفت: «هر روز باعث و بانی این مشکلات را نفرین می کنم. کسانی که یک ظاهر فریبنده برای ما درست کردند و معلوم نیست با پولهایی که از ما گرفتند و پروژه هنوز نیمه کاره است کجای دنیا مشغول استراحت و ... هستند. خدا ازشان نگذرد! خیلی سخت است که حالا متوجه شویم که حتی میزان برق خریداری شده هم کمتر از میزان مورد نیاز بوده.»

پیگیری های «4 اکباتان» نشان می دهد که صحبت های مالک یکی از مغازه های فودکورت حقیقت دارد و با توجه به اینکه هنوز حدود 40 درصد از ساخت و سازهای مگامال باقی مانده، برق فعلی کفاف واحدهای تجاری افتتاح شده را در فصلهای پرمصرف نمی دهد. ایرادی که قطعا متوجه طراحان، سازندگان و حتی مدیران اولیه مگامال می باشد و حالا باید پاسخ دهند که چرا از روز نخست محاسبه کاملی از میزان برق مورد نیاز در مگامال صورت نگرفته و اگر قرار بوده به همه برق نرسد، اصلا چرا واحد تجاری را به مردم فروختند؟!

پاسخ سرپرست به مشکل برق در مگامال

محمود قاضی سرپرست شرکت نگین آرای آسیا در خصوص اینکه به مالکین فودکورت اعلام شده است که تا 3 ماه وضع به همین منوال است و آیا راه حلی برای رفع این مشکل وجود ندارد، گفت: «چاره ای نداریم باید میزان برقمان را افزایش دهیم چون میزان برق فعلی جواب نمی دهد.»

قاضی در پاسخ به مالکین معترض هم که می گویند چرا برای سایر بخشهای مگامال بالاخص در طبقه همکف مشکل برق وجود ندارد هم اذعان کرد: «علت اینکه برای سایر بخشها مشکل برق وجود ندارد این است که آنها خودشان ژنراتور دارند.»

وی در پایان از پیگیری مجدد پروژه راه اندازی نیروگاه تولید برق مقیاس کوچک در داخل مگامال خبر داد.

خاطره بازی با یک مصاحبه قدیمی

یادش بخیر. سال 1394 رامین احمدی نائب رئیس شرکت نگین آرای آسیا مصاحبه ای را با نگارنده این مطلب انجام داد. در بخشی از این مصاحبه وی در خصوص مگامال گفت: «بارها به ساکنین اکباتان گفته ایم که نیامده ایم چاله ای را بکنیم که نتوانیم آن را پُر کنیم.»

قضاوت با خوانندگان

منتشر شده در شنبه 17 خرداد 1399       کد خبر : 10011
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح