شهردار نابغه، داری جلوی ورودی مدرسه مسیر دوچرخه میزنی!

شهردار نابغه، داری جلوی ورودی مدرسه مسیر دوچرخه میزنی!

یک ساکن اکباتان در واکنش به مطلبی با عنوان «ساخت مسیر دوچرخه سواری اکباتان، خدمت یا نمایش خدمت!؟» (اینجا را بخوانید) به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: «شهردار نابغه ما داره جلوی ورودی مدرسه فاز یک مسیر دوچرخه میزنه! مهرماه که شروع بشه میشه نتیجه خدمت ایشون به اکباتانی ها را مشاهده کرد».

به گزارش «4 اکباتان»، از چند روز پیش مسیر اختصاصی تردد با دوچرخه در اکباتان با سرعت تمام در حال ساخت است. همانطور که پیش از این نیز گفته شد طبق تصمیمات اخذ شده در هر منطقه شهر تهران باید یک مسیر اختصاصی دوچرخه احداث شود و در منطقه 5 نیز در قسمتی از معابر اکباتان این پروژه اجرایی خواهد شد.

با این حال در بخشی از مسیر در نظر گرفته شده برای تردد اختصاصی دوچرخه مواردی وجود دارد که به نظر می رسد برای آنها پیش بینی لازم صورت نگرفته و به احتمال زیاد همین موارد مشکلاتی را برای ساکنین ایجاد خواهد کرد. مهمترین مسئله ای که در مسیر در حال ساخت به آن توجهی نشده ورودی دبستان دخترانه جنب سه راه مخابرات است.

دبستان دخترانه «سید الشهدا» در داخل محدوده بلوک A3 واقع شده است و ورودی خودروهای مدرسه از مسیر پارکینگ روباز بلوک (در نزدیکی 3 راه مخابرات) صورت می گیرد. به عبارتی در ساعتهای تعطیلی مدرسه سه راه مخابرات محل تجمع تعداد زیادی از خودروهای والدین دانش آموزان می باشد و ترافیک بزرگی نیز ایجاد می شود. در این میان مسیر دوچرخه نیز دقیقا از همین نقطه عبور می کند و طبیعتا با توجه به باریک تر شدن بلوار شهید حنانی، بار ترافیکی این قسمت از اکباتان آنهم در تمام ایام سال تحصیلی افزایش قابل ملاحظه پیدا می کند. مشکلی که اولین تأثیرات آن بر روی ساکنین بلوکهایی می باشد که مسیر تردد روزانه آنها از سه راه مخابرات و بلوار مورد اشاره می باشد.

مضاف بر این موضوع شهرک اکباتان به واسطه حضور ایستگاه مترو، سالها است که به عنوان محل پارک خودروهای ساکنین غرب تهران که قصد سفر با مترو را دارند مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل از نظر جای پارک خودرو به رغم وجود پارکینگ های زیر زمینی در مضیقه قرار دارد و با جانمایی صورت گرفته بخش از عمده ای از جای پارک ساکنین بلوکهای A3 و B2 از بین خواهد رفت. 

ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه بی تردید امری تحسین شده به حساب می آید اما از سوی مقابل راهکارهای گلخانه ای و ویترینی در این فقره خیلی برای کلانشهری همچون تهران مفید به فایده نیست. وقتی هنوز کانکس های دوچرخه در اکباتان در تعطیلی کامل به سر می برند و مردم نمی توانند از آنها استفاده کنند، این یعنی توسعه فرهنگ دوچرخه سواری با یک سد بزرگ مواجه است، حالا در این میان مسیر اختصاصی چه دردی می خواهد درمان کند را باید طراحان محترم پاسخ بدهند؟

بدون تعارف تا زمانیکه دوچرخه به بطن زندگی مردم وارد نشود و استفاده از آن به صورت عمومی رواج پیدا نکند، اقداماتی همچون ساخت مسیر اختصاصی که در عمل خیلی کاربردی نیست و بیشتر جنبه نمادین دارد، تنها بر مشکلات مردم می افزاید.

منتشر شده در شنبه 31 خرداد 1399       کد خبر : 10046
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح