کاشت نهال به نشانه‌ی «شور زندگی و نوع‌دوستی» در محل کشف پیکر مرحوم بابک خرم‌دین

کاشت نهال به نشانه‌ی «شور زندگی و نوع‌دوستی»

در محل کشف پیکر مرحوم بابک خرم‌دین

شهرداری ناحیه ۶ منطقه ۵ تهران پس از پاک‌سازی محل کشف پیکر مرحوم بابک خرم‌دین، یک اصله نهال در آن محل کاشت. با توجه به اینکه طی روزهای گذشته درخواست‌هایی مبنی بر حذف مخزن زباله از آن محل از سوی ساکنین شهرک اکباتان مطرح شده بود، شهرداری ناحیه با اقدامی نیک و به‌موقع، نقش مثبتی در راستای تلطیف اذهان شهروندان اکباتانی انجام داد.
مرتضی مرادی شهردار ناحیه ۶ در گفتگو با سایت خبری تحلیلی 4 اکباتان درباره‌ی اهداف شهرداری از کاشت این نهال گفت: ”طی روزهای گذشته هر شهروندی که چشمش به این مخزن [زباله] می‌افتاد، ذهن‌ش مخدوش می‌شد. لذا تصمیم گرفتیم در جهت تلطیف اذهان و قلوب شهروندان عزیز اکباتانی، و فارغ از هرگونه قضاوت درباره‌ی پرونده و چرایی آن، یک نهال به نشانه‌ی «حیات و نوع دوستی» در محل کشف جنازه‌ی مرحوم بابک خرم‌دین بکاریم. امیدواریم با این کار بتوانیم فرهنگ نوع‌دوستی و مهربانی را بیش از پیش بین مردم ترویج کنیم.“

طی چند روز گذشته اخبار دردناک و ناراحت کننده‌ی قتل وحشیانه‌ی مرحوم بابک خرم‌دین و دو تن دیگر از افراد خانواده‌اش ذهن و روان همه‌ی ما را آشفته و پریشان ساخته است. هر روز صبح که اخبار را چک می‌کنیم، یک گوشه‌ی پنهان پرونده برملا می‌شود و بر شگفتی و ناراحتی جامعه می‌افزاید.

اکباتان, اخباراکباتان, بابک خرمدین
 

در بحبوحه‌ی تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران برای سبقت‌گیری از یکدیگر در راستای یافتن و انتشار یک خبر جدید از جنایات این زوج آشفته حال، سایت 4 اکباتان عمدا از انتشار اخبار مربوط به این پرونده خودداری کرد. اما بُرد اخبار این پرونده بسیار زیاد بود و رسانه‌های خارجی (غیر فارسی زبان) هم خبر اصلی و اولیه را پوشش دادند. نظر شهردار را درباره‌ی بازتاب «کاشت نهال» جویا شدیم:
”ما این کار را بر اساس درخواست‌های شهروندان انجام دادیم و به بازتاب‌ش فکر نکردیم، به همین دلیل روی خبرش هم کار نکردیم. اما در این یکی دو روز در رسانه‌های داخلی و فضای مجازی بازتاب خوبی داشته است. حتی برخی از دوستان من که در جریان انتقال من به ناحیه ۶ منطقه ۵ نبودند، پس از انعکاس خبر «کاشت نهال» متوجه تغییر محل خدمت من شدند.
ما متوجه شدیم حتی رسانه‌های خارجی هم روی این خبر کار کرده‌اند. من هیچ بازخورد منفی ندیدم و هرآنچه بوده محبت بوده؛ مردم از این کار تقدیر کردند. ما امیدواریم دیگه شاهد چنین رخدادهایی نباشیم و هرآنچه در شهرک اکباتان رخ می‌دهد، اتفاقات خوب باشه که دل مردم را شاد کرده، و خوشحال‌شون کنه. شهرداری هم قطعا کنار مردم است. این اقدام با هدف تلطیف افکار عمومی و به نشانه شور زندگی صورت گرفت.
سایت خبری تحلیلی 4 اکباتان معتقد است شهرک اکباتان و فرهنگ اکباتانی‌ها بسیار غنی‌تر از اینهاست و این پرونده با تمام خشونت و قساوتی که در خود دارد، به هیچوجه نمی‌تواند وجهه‌ی شهرک اکباتان و ساکنین محترم آن را خدشه‌دار کند. همه‌ی مخاطبانی که در روزهای گذشته با ما در تماس بوده‌اند، ناراحتی، خشم و انزجار خود را نسبت به چنین اقداماتی اعلام کردند. امیدواریم در روزها و هفته‌های پیشِ‌رو جو شهرک اکباتان دوباره آرام و خالی از استرس شود.

منتشر شده در شنبه 1 خرداد 1400       کد خبر : 10154
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح