پوشش ۶۱۴ میلیارد ریالی بیمه بخش معدن در ۴ ماه نخست امسال

«فرید دهقانی» امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی افزود: بررسی آمار عملکرد چهار ماهه این صندوق و ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه‌های صادره حاکی است تا پایان سال جهشی در اعطای تسهیلات و صدور بیمه‌نامه محقق خواهد شد.
 
وی‌ بیان‌داشت: در این مدت بیشترین بیمه‌نامه‌ صادره مشتمل بر هفت بیمه‌نامه اعتباری به ارزش حدود ۵۳۸ میلیارد ریال بود و علاوه بر آن، پنج بیمه‌نامه اکتشاف به ارزش افزون بر ۵۶.۶ میلیارد ریال و چهار بیمه‌نامه اعتباری اکتشاف به ارزش بیش از ۱۹.۴ میلیارد ریال از سوی این صندوق صادر شد.
 
این مقام مسوول، تحقق این مهم را ناشی از تلاش‌ها و انجام فعالیت‌ها در دوره همه‌گیری کرونا عنوان کرد.
 
سال گذشته در مجموع ۴۰ ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه به ارزش چهار هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال از سوی این صندوق صادر شد که سهم ضمانت‌نامه‌ها (بیمه‌های اعتباری بهره‌برداری) ۳۱ فقره به ارزش چهار هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال و سهم بیمه‌نامه سرمایه‌گذاری ۹ فقره به ارزش ۴۲ میلیارد ریال بود.    
 
حمایت از استارتاپ‌ها
 
دهقانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه استارتاپ‌ها، خاطرنشان‌کرد: برای اینکه کارکرد این حوزه را در بحث معدن، صنایع معدنی وفرآوری ارتقا دهیم، برای تامین مالی و پوشش ریسک استارتاپ‌ها اعلام آمادگی کرده‌ایم، اما مشروط به این است که استارتاپ‌ها تقاضامحور باشند.
 
وی توضیح‌داد:‌ این بدان معناست که استارتاپ‌ها باید برای حل یک معضل، افزایش بهره‌وری یا ارائه راهکار جدید برای تولید محصول جدید خلق شده باشند.
 
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی ادامه‌داد: در این زمینه با صندوق نوآوری و شکوفایی هم همکاری را آغاز کرده‌ایم، اما تاکنون مراجعه‌کننده چندانی نداشته‌ایم.
 
معدن‌کاری سبز
 
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در جهت توسعه معدن‌کاری سبز، گفت: اعتقاد ما این است که معدن بدون محیط‌زیست فقط منجر به تخریب می‌شود، بر این اساس فعالیت‌های معدن‌کاری باید با رعایت اصول زیست‌محیطی باشد و سازمان محیط زیست باید ضوابط مشخصی برای پهنه‌ها در اختیار معدن‌کاران قرار دهد.
 
دهقانی تصریح‌کرد: برای تشویق معدن‌کاران به‌منظور توسعه معدن‌کاری سبز، ۲ درصد یارانه سود تسهیلات از سوی این صندوق در نظر گرفته شده است.
 
معدن‌کاری سبز به‌عنوان یک رویکرد معتدل در قبال مشکلات صنعتِ معدن معرفی می‌شود، چارچوبی که با ایجاد ساختاری پایدار زمینه را برای تحقق مبانی توسعه پایدار در صنعت معدن فراهم می‌کند به‌گونه‌ای که بهترین شرایط از نظر اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی در صنعت معدن حاکم شود.
منتشر شده در پنجشنبه 11 شهريور 1400       کد خبر : 10195
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح