آمادگی هلال احمر برای بارش‌ها و تغییرات جوی

به گزارش4اکباتان مرتضی مرادی‌پور، با اشاره به اعلام هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی برای ۱۲ استان کشور اعلام کرد: سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از بارش شدید باران، وزش شدید باد و بارش برف در ارتفاعات کوهستانی طی امروز یکشنبه اول آبان، خبر داده است و بر اساس این هشدار قرار است تا در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات در استان‌های البرز، زنجان، تهران و سمنان بارش باران، وزش باد و بارش برف را شاهد باشیم.
 
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در همین راستا نیز تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده و از آمادگی لازم در این خصوص برخوردار هستیم. توصیه‌های لازم نیز در این خصوص به تمامی پایگاه‌های امداد و نجات و امدادگران جمعیت هلال احمر ارائه شده است.
 
وی ادامه داد: لازم است مردم نیز به توصیه‌ها و هشدار‌ها توجه کافی داشته باشند. با توجه به هشدار‌های هواشناسی، رانندگان باید تا در زمان تردد در محور‌های مواصلاتی، تجهیزات ایمنی از جمله کیف کمک‌های اولیه، لباس گرم و بسته‌های غذایی آماده به همراه داشته باشند و البته از تردد غیرضروری پرهیز و از حضور در اطراف مسیل‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی نیز خودداری کنند.
 
انتهای پیام
منتشر شده در دوشنبه 2 آبان 1401       کد خبر : 10677
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح