خانم شهردار ناحیه 6 شما هم «سرزمین عجائب» دارید!

خانم شهردار ناحیه 6 شما هم «سرزمین عجائب» دارید!

برخورد دو یا چندگانه اداره شهرسازی شهرداری ناحیه 6 با کسبه بازارچه ها در شهرک اکباتان دیگر یک امر کاملا عادی و روتین محسوب می شود و حداقل در ظاهر شهردار ناحیه 6 خیلی به آنها واکنش نشان نمی دهد.

به گزارش «4 اکباتان»، اگر بخواهیم یک تعریف همه فهم راجع به عملکرد بخش شهرسازی ناحیه 6 در طی سالهای گذشته ارائه بدهیم باید بگوییم که این اداره تقریبا حالت «سرزمین عجایب» را پیدا کرده است چون برخی وقتی وارد آن می شوند به راحتی با یک اتوبان چهار بانده برای کارهای خود مواجه هستند که اختیار سرعت و حرکت دست خود آنها است و عده ای دیگر هنوز وارد نشده می بینند حفره پیش رو غیب می شود و اصلا راهی برای عبور وجود ندارد.

حالا اگر بخواهیم سطور بالا را از حالت ذهنی به مصداق عینی و مشخص تبدل کنیم باید به اتفاقاتی که در طی حدود یک هفته گذشته در یکی از بازارچه های فاز یک رخ داده است اشاره کنیم. جایی که دستگاههای متحرک کوچک پولی برای کودکان که آنهم در زیر سقف بازارچه بوده غیر قانونی شناخته می شود اما در نقطه مقابل «عدم توجه» شهرداری ناحیه 6 به نامه نگاری متعدد هیئت مدیره برای تخلفات ساخت و ساز در این بازارچه کاملا قانونی شمرده می شود و جالب اینکه شهردار ناحیه در کمال صراحت و به راحتی تمام می گوید: «بروید خودتان شخصا اقدام کنید!» و انگار نه انگار که همین تخلفات روزگاری با چراغ سبزهای صورت گرفته ایجاد شده اند.

اما این داستان در همینجا خاتمه پیدا نمی کند چون بالاخره سرزمین عجائب مورد اشاره (شهرسازی ناحیه 6) باید نفراتی به مراتب توانمندتر از بقیه را در دل خود جای داده باشد و اینجاست که مأموران دارای لباس فرم شهرداری ناحیه وقتی به بازارچه 3 برای جمع آوری دستگاههای کوچک بازی مراجعه می کنند می گویند برای رفع مشکل این دستگاهها باید بروید سراغ آقای ................ بروید تا ایشان مشکل شما را حل کند! اما حالا شاید این سوال به وجود آید که خب تا اینجا مشکلی که وجود ندارد و توانمندی این فرد در کجاست؟ حالا عرض می شود.

نخست اینکه، طبق توافق چند باره شهرداری ناحیه 6 با هیئت مدیره بازارچه ها فضای داخل بازارچه یا به عبارتی زیر سقف مدیریتش بر عهده هیئت مدیره ها است اما اینکه این فرد یک تنه می تواند این توافق صورت گرفته را نقض کند و تازه نفراتش شفاف پیغام بدهند که برای حل مشکل به فلانی مراجعه کنید، خیلی مورد مهمی است چون اصلا مشکلی وجود نداشته که قرار باشد مراجعه ای صورت گیرد اما به نظر می رسد فرآیند «مشکل تراشی» در حال آغاز است.    

دوم، شهردار محترمه ناحیه 6 سرکار خانم عبدالهی پس از پیگیری این موضوع که همین آقای ............ چرا در امورات بازارچه ها سنگ اندازی می کند پاسخ می گوید «ایشان 5 ماه است پایش را در بازارچه ها نگذاشته و اصلا مسوول بازارچه ها نیست.» حالا اینجا سوال مشخص این است که اگر ایشان مسوولیتی ندارد و 5 ماه است پایش را در بازارچه ها نگذاشته چرا پیام روشن و «گل درشت» برای عده ای می فرستد که تشریف بیاورید؟! و بطور کلی هدف از زیارت افراد چیست؟

در خاتمه باید این نکته را اذعان کرد که متأسفانه و بازهم متأسفانه حتی به رغم اطلاع رسانی صورت گرفته به شهردار محترمه ناحیه همچنان این حرکات غیر منصفانه ادامه دارد و این بار «چتر متحرک» یکی از کافی شاپهای این بازارچه با جمع آوری عوامل شهرداری مواجه شده است و انگار نه انگار که در همین فاز 2 اکباتان کافی شاپی وجود دارد که صاحبش سقف متحرکی را با صرف هزینه ای بیش از 60 میلیون تومان احداث کرده آنهم به شکلی که این سازه با ریموت کنترل بسته و باز می شود. اما همانطور که گفتیم در شهرداری ناحیه سرزمین عجائب وجود دارد و آن بنده خدا در اتوبان 4 بانده حرکت می کند ولی اینجا که 2 تا جوان یک کافی شاپ کوچک راه انداخته و چتر جلوی مغازه قرار داده اند به ناگه با غیب شدن هر آنچه که هست مواجه می شوند!

منتشر شده در سه شنبه 10 دي 1398       کد خبر : 9605
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح