سرای محله کوی بیمه چرا اندوخته مالی ندارد؟

سرای محله کوی بیمه چرا اندوخته مالی ندارد؟

سرای محله کوی بیمه مجموعه ای است فرهنگی و اجتماعی که از امکانات بسیار مناسبی همچون یک ساختمان 5 طبقه مجهز و شیک به همراه فضای وسیع مستقل در طبقات زیر زمین برخوردار است. اما به رغم تمام این امکانات در هفته های اخیر با مشکلات مالی قابل توجهی مواجه شده است.

به گزارش «4 اکباتان»، تبعات بیماری کرونا دیگر نیازی به توضیح اضافه ندارد و این روزها تقریبا همه به نوعی درگیر آن هستند اما در میان کلی درگیری، قرنطینه و خبرهای بدی که کم و بیش با آن مواجه هستیم، شاید بتوان یک نکته مثبت هم از آن استخراج کرد که همانا نمایان شدن برخی «نقاط ضعف» که در شرایط عادی خیلی به آنها توجهی نمی شود.   

سرای محله کوی بیمه تا چندی پیش اوضاعش رو به راه و مساعد بود اما حالا پس از حدود 3 ماهی که از شیوع بیماری کرونا می گذرد با تنگناهای شدید مالی مواجه شده است و طبق اعلام صورت گرفته حتی برای پرداخت های ساده مانند قبوض آب و برق هم با مشکلاتی مواجه است. این اتفاق در حالی خود را نمایان ساخته که ساختمان و امکانات جانبی این مجموعه در سطح منطقه 5 در ردیف «مطلوب» ها قرار دارد و امکان درآمد زایی در این فضا آنهم با همراهی امکانات جانبی همچون زمین چمن مصنوعی به راحتی هر چه تمامتر قابل تحقق می باشد. اما اینکه تاکنون و به رغم حضور مدیریت باثبات (حدودا 5 ساله) هنوز یک اندوخته مالی قابل اطمینان برای روز مبادا شکل نگرفته است، قدری جای تأمل وجود دارد.

این مشکل در حالی در سرای محله بیمه خود را نمایان ساخته است که برخی شنیده های غیر رسمی از حسابهای مالی برخی سرای محلات در منطقه 5 که امکاناتشان نیز همتراز با بیمه ای ها می باشد، گویای پس اندازهای چند ده میلیونی بوده و با همین تدبیر صورت گرفته در گذشته، روزگار فعلی را گذران می کنند.   

مدیریت یک واحد فرهنگی شاید در ظاهر بسیار ساده به نظر برسد و خیلی ها خود را شایسته این امکان تلقی نمایند اما طبیعتا در بطن خود ریزه کاری های را دارا می باشد که در صورت عدم رعایت آنها مشکلات به یکباره خود را بروز می دهند.

سطور بالا تنها نقدی دلسوزانه در مورد یکی از موفق ترین مجموعه های فرهنگی، اجتماعی در سطح محلات منطقه 5 می باشد که امیدورایم هر چه سریعتر مشکلات را برطرف و به مدار مثبت حرکتی خود باز گردد.

در خصوص دلایل بروز مشکلات مالی این مجموعه و تشریح بوجود آمدن آنها در آینده بیشتر خواهیم نوشت تا هشدارهای لازم برای سایر مدیران فرهنگی رقم بخورد.

منتشر شده در پنجشنبه 25 ارديبهشت 1399       کد خبر : 9955
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح